2025-06-02, 19:52
Medlem
Masingas avatar
Nu är sommaren här och det betyder grilltider. Entrecote i all ära men jag har fått upp ögonen för flankstek, otroligt gott och lite av en ny favorit.

Vad har ni för kött på grillen?
Citera
2025-06-02, 19:55
Medlem
peterZiipens avatar
Kycklinglårfile. Otroligt saftigt och kan i princip inte bli torrt även ifall man råkar ha på köttet för länge. Klockrent resultat varje gång.
Citera
2025-06-02, 20:04
Medlem
Evolutionsteorins avatar
Entrecote såklart.
Citera
2025-06-02, 20:12
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Nu är sommaren här och det betyder grilltider. Entrecote i all ära men jag har fått upp ögonen för flankstek, otroligt gott och lite av en ny favorit.

Jag gillar att grilla fläskkött. Brukar köpa hela karré-bitar och skiva upp den i lagom tjocka bitar och slänga dom på grillen.
Citera
2025-06-02, 20:14
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag gillar att grilla fläskkött. Brukar köpa hela karré-bitar och skiva upp den i lagom tjocka bitar och slänga dom på grillen.
Är väl grisens motsvarighet till högrev? Blir det bra att grilla har aldrig testat?
Citera
2025-06-02, 20:22
Medlem
Jag älskar flankstek.
Citera
2025-06-02, 20:26
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Fläskfile
Ostar
Citera
2025-06-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Det blir nog det gamla vanliga. En flintastek som börjar brinna hela tiden och korvar som spricker. Sot och rök, fast det är en gasolgrill. Blir alltid så jävla trist. Jag är grillningens svar på 'Eddie the eagle'. Den ofrivillige grillaren.
Citera
2025-06-02, 20:30
Medlem
Det blir all möjligt kött från nötdjur och lite grönsaker!
Citera
2025-06-02, 20:31
Medlem
Negreritvs avatar
En hel spädgris med avkapat huvud i en sluten grill med en liten lucka där röken får puffa ut. Penslad i honung med peppar, där får den ligga i fem till sex timmar. En glasskål med vatten intill svinet som skapar ånga.
Citera
2025-06-02, 20:36
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Fiskpinnar
Citera
2025-06-02, 20:49
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Fiskpinnar