2025-06-20, 23:59
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvattenmelon
Det här inlägget riktar sig mot er som inte är helt körda. Om du har en allvarlig hjärnskada, varit med om en bilolycka eller har en allvarlig brännskada sympatiserar jag med dig och förstår att din situation är tuff. Inlägget riktar sig inte heller till er män som är 50+ då er neuroplasticitet är så låg att ni troligvis aldrig kommer att lyckas förändras. Men 95% av alla killar i den här typen av forum är bara riktigt "mesiga" och tar inget ansvar för sin situation.

1. Att du skyller på ditt utseende: Om du kämpar för en fysik i något år eller två kan vem som helst få en bra fysik som kommer attrahera kvinnor. "Men jag har en stor näsa!" - Det är inte synd om dig! "Jag har fula tänder" - Tyst snälla. Är så trött på dagens unga grabbar som är så fruktansvärt feminina. Har du ens testat att kötta lite?! Har du aldrig tänt på en tjej som har 1/2 defekter om hon har kroppen och allt annat?

2. Självförtroende; Jag förstår att ett stort problem för folk är deras självförtroende. Problemet är att man rättfärdigar det genom att skylla på faktorer som utseende, utbildning osv. Jag känner killar som är FULA men så pass sköna och självsäkra att de kan dra hem med tjejer som är stabila 8/10.-BÖRJA PÅ KAMPSPORT, HOPPA PÅ EN SSRI, KÖTTA PÅ GYMMET?? Hade du varit född för 100 år sedan hade du legat i en skyttegrav just nu och gjort vad som helst för att byta plats ditt nutida du. Kampsport har personligen hjälpt mig en hel del med självförtroendet. Att träna MMA gör att jag inte direkt känner mig hotad av en annan man, oavsett om han är större än mig eller vad det nu än är (låter fett cringe men det är sanningen.).

3. Utbilda dig. Om du är anser dig fucked just nu oavsett ovanstående så för i helvete. Utbilda dig. Vem som helst har förmågan att klara en högskoleutbildning på minst 3 år. Jag har själv dyslexi, haft dåliga betyg genom hela min skolgång och pluggar ändå en bra utbildning. Bara sätt dig ner och kriga. Högskoleprov. Komvux. Ingen har några ursäkter. En utbildning kommer inte bara innebära en högre lön (och därmed mer attraktiv för de flesta kvinnor) utan även social status, allmänbildning och självförtroende.

Jag gick från att vara en spinkig, ful, finnig loser som tjejerna skrattade åt till att kontinuerligt lyckas med de flesta jag har ögonen på.

Nu får du gärna invända mot detta inlägg men jag menar att 95% av killar, med en bra fysik, groomar sig, klär sig väl, är välutbildade, har okej med pengar och lite självförtroende kan få NÄSTAN vilken tjej som helst- problemet är din inställning. Sluta nu böga runt och skriva i tråden "Den enda stora tråden där vi uttrycker hat/missnöje/förakt mot kvinnor" sätt er och läs, träna eller jobba på er själva. TACK.

Om du genuint vill ha hjälp med hur du ska börja eller vad som helst så vänd er gärna till mig på DM. Är trött på att dagens grabbar får för lite rätt vägledning och hamnar på den här typen av incelforum istället för att bli maskulina sköna män!
Fint inlägg.

Ja, det ligger något i det du säger.

Jag skulle gärna vilja lära mig någon kampsport eller något för att kunna ta ner en lite större viking i självförsvarssituation. Jag ger mig inte i dagsläget men om personen är en Samuelsson så kanske det är dags att lära sig Capoeira eller något, tänker jag.
Citera
2025-06-21, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Många föräldrar vill inte förstå det, eller förstår det helt enkelt inte, och det är ju den enkla (men otillfredsställande) förklaringen. Att det ligger till som jag skriver, det erkänner man knappt för sig själv, och man vågar inte säga det till frugan eller ungarna. Tron på "äkta känslor" och "kärlek" har blivit den individualistiska erans samhällskontrakt. Ifrågasätter du den, blir du som Morran - en mörk figur som blir förvisad från all gemenskap.
Sedan tror jag att en viss sorts barn är betydligt mer mottagliga för hela den där redpill-retoriken. Dels kan de ha personlighetsdrag som gör att de tenderar att sig själva som offer för strukturer, dels kan de handla om pojkar med autism. Om man presenterar en idé om ett orättvist system som är riggat till deras nackdel, så ramlar de ner i det hålet, och kommer aldrig mer upp. På grund av sin disposition har det nämligen haft allt det där på känn, och så plötsligen får de alltihop bekräftat.
Så i många fall spelar det nog ingen roll vad föräldrarna säger. I stället för att ge sig in i matchen, så stannar de kvar hemma och kramar den stora orättvisa.

När jag skrev "Någon borde berättat det här för våra barn", så var det nog mest ett önsketänkande. Vi lever i den fria viljans kult, och hela vårt samhälle bygger på föreställningen om individuella önskningar. Och det kommer bli värre. Nu har vi en generation på gång, som på allvar tänker att man "jobbar på sig själv", tills man kommer upp i medelåldern, och eventuellt är redo för att träffa någon och eventuellt är redo för att bli förälder.

Samhällsinstitutionerna har helt och hållet satts i det individualistiska projektets tjänst, och är ingen som helst hjälp. Det jag tror behövs, är en sorts civil olydnad mot den individualistiska projektet. Tyck att det är helt okej att gifta sig, skaffa barn och börja jobba när man är tjugo. Tyck att relationer är "ge och ta". Tyck att promiskuitet är sjukt och fel. Tyck att vuxna människor ska träffas IRL, och inte ha relationer där man "skriver med" varandra. Tyck att FN kan ta sin barnkonvention och stoppa upp den i arslet, för det är VI som är föräldrar.
Ger du utryck för den sortens åsikter, så blir människor fullständigt shockade. Det ger enorma ringer på vattnet, och folk börjar fundera om det finns ett alternativ till den uppfuckade framtid vi rör oss mot.
Nu när du förklarar synes det uppenbart: självklart ligger det en slags skam för hela familjen att ungen är misslyckad. Har inte tänkt så då jag själv inte är förälder. Å andra sidan är det helt klart en liten delförklaring till att jag valde att inte bli förälder nu när jag funderar på det.

Att vi barkar åt helvete håller jag med om. Tyvärr tror jag inte på att någon kommer initiera den revolution du hoppas på.
Det stora problemet jag ser är att det finns inga större alternativ till att gå gymnasiet i detta överkvalificerade samhälle. Vi överutbildar mängder med människor. En enorm övertro på fel sorts utbildning.
Citera
2025-06-21, 05:59
Medlem
Citat:
När jag skrev "Någon borde berättat det här för våra barn", så var det nog mest ett önsketänkande. Vi lever i den fria viljans kult, och hela vårt samhälle bygger på föreställningen om individuella önskningar. Och det kommer bli värre. Nu har vi en generation på gång, som på allvar tänker att man "jobbar på sig själv", tills man kommer upp i medelåldern, och eventuellt är redo för att träffa någon och eventuellt är redo för att bli förälder.

Samhällsinstitutionerna har helt och hållet satts i det individualistiska projektets tjänst, och är ingen som helst hjälp. Det jag tror behövs, är en sorts civil olydnad mot den individualistiska projektet. Tyck att det är helt okej att gifta sig, skaffa barn och börja jobba när man är tjugo. Tyck att relationer är "ge och ta". Tyck att promiskuitet är sjukt och fel. Tyck att vuxna människor ska träffas IRL, och inte ha relationer där man "skriver med" varandra. Tyck att FN kan ta sin barnkonvention och stoppa upp den i arslet, för det är VI som är föräldrar.
Ger du utryck för den sortens åsikter, så blir människor fullständigt shockade. Det ger enorma ringer på vattnet, och folk börjar fundera om det finns ett alternativ till den uppfuckade framtid vi rör oss mot.
Och självklart har du rätt, det är redan ett läskigt samhälle och det kommer eskalera innan det kollapsar. Jag är väl en idiot till optimist men tror att en tillräckligt stor mängd människor kommer tröttna och då kan en förändring komma till stånd.

Den eviga pendeln.
Citera
2025-06-21, 07:33
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Menar du att dessa "mesiga personer" får endast tillgång till en 1 stjärniga kvinnor?
Någon person kan ha höga krav fast det inte hade någon betydelse i slutändan, höga krav gör inte att man får tillgång till vissa kvinnor.

Det måste då först handla om att man har samma valmöjligheter och förutsättningar som många andra personer har.
Dessutom ingen person väljer sin hjärna.

Ska inte svara för Roidbert men ett problem som vi människor (skriver "vi" då det gäller både män och kvinnor), är att när vi väl får något och har haft det ett tag, då ökar våra krav. Ex en kille som inte har haft någon flickvän men det är hans högsta önskan (en helt felaktig önskan men det är en annan fråga). Han får en flickvän som är en 3-4 på skalan. När han väl haft henne ett tag, hans självförtroende ökar. Han är "mätt" på sex från henne. Då kommer han ändå till slut bli missnöjd, precis som han var innan han fick sin flickvän.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Transanktionella i relationer låter som det handlar om pengar.
Eftersom det är inte tillåtet med prostitution samt relationer handlar om attraktion så kan det verka som det handlar om känslor som inte går att kontrollera

Att det låter som om att det handlar om pengar beror på att pengar idag är det mest vanliga och mest flexibla transaktionsmedlet. Då många människor har svårt att "tänka bredare", blir det så de tänker. I själva verket är det i praktiken dock ingen skillnad om jag bjuder en kvinna på middag och en massa drinkar för säg 1 500 kr i förhoppningen att få "till det", än att jag går till en kvinna, ger henne 1 500 kr i handen och sedan har sex. Transaktionen är densamma men kvinnan avstår flexibilitet i syfte att inte känna sig billig. Flexibilitet i mening att hon skulle själv kunna välja vad hon vill göra med de 1 500 kronorna om jag betalade henne rakt av. Nu fick hon vad jag bjöd henne på istället.

Det mesta (kanske t.o.m. allt) i livet består av olika typer av transaktioner mellan människor men så fort det handlar om sex, då blir många människor helt "knäppa i skallen", deras känslor tar överhanden och de kan inte tänka rationellt och logiskt längre. Därav att vi har en lag som förbjuder att köpa sex fast "köp" av sex förekommer hela tiden helt öppet på varje krog, på varje restaurang, på varje fik där mannen betalar för kvinnan.

// CC
Citera
2025-06-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ska inte svara för Roidbert men ett problem som vi människor (skriver "vi" då det gäller både män och kvinnor), är att när vi väl får något och har haft det ett tag, då ökar våra krav. Ex en kille som inte har haft någon flickvän men det är hans högsta önskan (en helt felaktig önskan men det är en annan fråga). Han får en flickvän som är en 3-4 på skalan. När han väl haft henne ett tag, hans självförtroende ökar. Han är "mätt" på sex från henne. Då kommer han ändå till slut bli missnöjd, precis som han var innan han fick sin flickvän.

Att det låter som om att det handlar om pengar beror på att pengar idag är det mest vanliga och mest flexibla transaktionsmedlet. Då många människor har svårt att "tänka bredare", blir det så de tänker. I själva verket är det i praktiken dock ingen skillnad om jag bjuder en kvinna på middag och en massa drinkar för säg 1 500 kr i förhoppningen att få "till det", än att jag går till en kvinna, ger henne 1 500 kr i handen och sedan har sex. Transaktionen är densamma men kvinnan avstår flexibilitet i syfte att inte känna sig billig. Flexibilitet i mening att hon skulle själv kunna välja vad hon vill göra med de 1 500 kronorna om jag betalade henne rakt av. Nu fick hon vad jag bjöd henne på istället.

Det mesta (kanske t.o.m. allt) i livet består av olika typer av transaktioner mellan människor men så fort det handlar om sex, då blir många människor helt "knäppa i skallen", deras känslor tar överhanden och de kan inte tänka rationellt och logiskt längre. Därav att vi har en lag som förbjuder att köpa sex fast "köp" av sex förekommer hela tiden helt öppet på varje krog, på varje restaurang, på varje fik där mannen betalar för kvinnan.

// CC

Jag föredrar den flexibilitet som kommer om.jag betalat min egen mat och mina egna drinkar.
Citera
2025-06-21, 09:36
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag föredrar den flexibilitet som kommer om.jag betalat min egen mat och mina egna drinkar.

Vilket hedrar dig. Många kvinnor gör dock inte det.

// CC
Citera
2025-06-21, 12:12
Medlem
Citat:
Många föräldrar vill inte förstå det, eller förstår det helt enkelt inte, och det är ju den enkla (men otillfredsställande) förklaringen. Att det ligger till som jag skriver, det erkänner man knappt för sig själv, och man vågar inte säga det till frugan eller ungarna. Tron på "äkta känslor" och "kärlek" har blivit den individualistiska erans samhällskontrakt. Ifrågasätter du den, blir du som Morran - en mörk figur som blir förvisad från all gemenskap.
Sedan tror jag att en viss sorts barn är betydligt mer mottagliga för hela den där redpill-retoriken. Dels kan de ha personlighetsdrag som gör att de tenderar att sig själva som offer för strukturer, dels kan de handla om pojkar med autism. Om man presenterar en idé om ett orättvist system som är riggat till deras nackdel, så ramlar de ner i det hålet, och kommer aldrig mer upp. På grund av sin disposition har det nämligen haft allt det där på känn, och så plötsligen får de alltihop bekräftat.
Så i många fall spelar det nog ingen roll vad föräldrarna säger. I stället för att ge sig in i matchen, så stannar de kvar hemma och kramar den stora orättvisa.

Intressant inlägg.

Tror du har rätt i det mesta. Men menar du att "äkta känslor" och kärlek inte alls spelar någon roll?
Jag tänker att man behöver "tätare" reciprocitet i början av en relation. Den kommer till en början att vara "mer transaktionell", men när man har lärt känna någon bättre och utvecklat känslor är man mer överseende och villig att ge utan att få samma tillbaka. Reciprociteten eller utbytet kan gå mer i vågor. Tex om någon blir sjuk kommer du finnas där för den även om den personen inte i närtid kommer kunna ge dig något tillbaka, eller kanske aldrig kommer kunna det. På så vis blir relationer något av en försäkring. Man "betalar in" över tid i form av att man har roligt ihop, hjälper till med saker, lyssnar när nån behöver prata av sig, ger intellektuell stimulans i diskussioner osv. Man vet inte i förväg vem som kommer behöva använda "försäkringen".
Citera
2025-06-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvattenmelon
1. Att du skyller på ditt utseende: Om du kämpar för en fysik i något år eller två kan vem som helst få en bra fysik som kommer attrahera kvinnor. "Men jag har en stor näsa!" - Det är inte synd om dig! "Jag har fula tänder" - Tyst snälla. Är så trött på dagens unga grabbar som är så fruktansvärt feminina. Har du ens testat att kötta lite?! Har du aldrig tänt på en tjej som har 1/2 defekter om hon har kroppen och allt annat?

2. Självförtroendett om han är större än mig eller vad det nu än är (låter fett cringe men det är sanningen.).

3. Utbilda dig.

Jag gick från att vara en spinkig, ful, finnig loser som tjejerna skrattade åt till att kontinuerligt lyckas med de flesta jag har ögonen på.

Nu får du gärna invända mot detta inlägg men jag menar att 95% av killar, med en bra fysik, groomar sig, klär sig väl, är välutbildade, har okej med pengar och lite självförtroende kan få NÄSTAN vilken tjej som helst- problemet är din inställning. Sluta nu böga runt och skriva i tråden "Den enda stora tråden där vi uttrycker hat/missnöje/förakt mot kvinnor" sätt er och läs, träna eller jobba på er själva. TACK.

Om du genuint vill ha hjälp med hur du ska börja eller vad som helst så vänd er gärna till mig på DM. Är trött på att dagens grabbar får för lite rätt vägledning och hamnar på den här typen av incelforum istället för att bli maskulina sköna män!
1. Jag är kort, under 170cm. Enligt ChatGPT tillhör jag de 10% kortaste männen i Sverige. Hur jävla lätt är det då? Man blir bortvald direkt. Lägg till ett babyface på det så är man helt körd. Hade hellre varit brännskadad ärligt talat.

2. Ja självförtroende borde man skaffa men det är inte så lätt när man blivit nobbad i hela sitt liv. Jag förstår inte varför en tjej skulle attraheras av mig?

3. Jag är redan utbildad. Tjänar mer än medianen och genomsnittet här i Stockholm. Bostadsrätt i bra läge.

Kan du ge mig tips på vad jag ska göra om man ser ut som mig? Tänker främst på mina två stora problem kort och babyface. Jag närmar mig 40 men ser ut som en 18 åring seriöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Är det brudarnas fel att du har fett, stripigt långt hår och väger 300 kg? Ryck upp er nu!!
Nej men en del av oss är korta. Svårt då.
Senast redigerad av ultrabubb 2025-06-21 kl. 17:45.
Citera
2025-06-21, 20:52
Medlem
Erfarenhet av ämnet är att det är oftast en åsikt när någon snackar om "berättigande" och det ska handla om "ingen rättighet till sex".
Kvinnor kan klaga och få hjälp av samhället på olika sätt utan att det kallas berättigande till sex.
Citera
2025-06-21, 21:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delex
En stor del av alla som kan beskrivas som incels har nog autism och andra problem som ställer till det ordentligt. Det räcker ju att man är väldigt lugn och tytlåten för att bli ensam. Svårt att göra något åt det. Sen tror jag att många incels egentligen inte ens vill ha ett förhållande eller ens skulle klara av ett förhållande, utan tror att de måste ha förhållanden på grund av omgivningens/samhällets förväntningar. Själv hade jag under en kort tid liknande tankar tills jag var ärlig mot mig själv, ignorerade andras förväntningar och började leva ett liv som passar mig bättre. Finns mycket annat här i livet än förhållanden och andra sociala relationer kan vara mycket givande.

Först vill jag hålla med om att andra saker än sociala relationer är viktiga. Har man inte detta så vet jag inte varför man lever.

Många incels verkar vara helt aromantiska, de vill inte ha en relation för de har aldrig förstått vad ömsesidiga känslor är. Visst att tjejer knullar runt också, men att bara satsa på detta är supersvårt om man inte förstår spelet, och då menar jag det som kommer naturligt för de flesta.

Många vill inte ens ha vänner. De vill bara knulla. Jag fattar faktiskt inte varför. De lever i depression för att de hatar sig själva och sina problem, och de tror att sex ska lösa det. Sex utan anknytning kan säkert vara OK för dem, men de allra flesta vill ha något mer när de blir äldre. En relation. Och de vill inte ha detta.

Annars är vägen ut att öppna sig för sociala relationer, att skaffa vänner. Att försöka väcka upp anknytningen. Att skaffa vänner de kan vara genuina med. För de behöver växa, de är otroligt små personligheter. Det går att växa som person, om man vill det. Jag menar inte att man måste.

Men det är väldigt bra om man försöker leva med saker man trivs med. Kanske hitta talanger man inte visste man hade eller bara bli gladare. Att inte grotta ned sig i självhat, för innerst inne är det en form av narcissism.

Man ska lära sig acceptera andras sätt att vara annorlunda, annars funkar det inte om man tycker att man är förmer. Men tyvärr är incels extremt funkofobiska. Man måste låta folk få en chans. För annars gör man ju det man säger att andra gör mot en.

Vägen ut är inte att gymma och lära sig ragga. Den är att försöka skaffa det bästa liv man kan. Och sedan uppskatta det man har. Man måste våga förändras.

Lite sugigt är det med självuppfyllande profetior. Det börjar med att man får diagnos autism redan som barn, sedan får man höra att man suger på allt. Vi som levde i en lugnare värld och fick diagnos först som vuxna, inkluderade oss själva för att vi inte visste att det var synd om oss.
Citera
Igår, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Först vill jag hålla med om att andra saker än sociala relationer är viktiga. Har man inte detta så vet jag inte varför man lever.

Många incels verkar vara helt aromantiska, de vill inte ha en relation för de har aldrig förstått vad ömsesidiga känslor är. Visst att tjejer knullar runt också, men att bara satsa på detta är supersvårt om man inte förstår spelet, och då menar jag det som kommer naturligt för de flesta.

Många vill inte ens ha vänner. De vill bara knulla. Jag fattar faktiskt inte varför. De lever i depression för att de hatar sig själva och sina problem, och de tror att sex ska lösa det. Sex utan anknytning kan säkert vara OK för dem, men de allra flesta vill ha något mer när de blir äldre. En relation. Och de vill inte ha detta.

Annars är vägen ut att öppna sig för sociala relationer, att skaffa vänner. Att försöka väcka upp anknytningen. Att skaffa vänner de kan vara genuina med. För de behöver växa, de är otroligt små personligheter. Det går att växa som person, om man vill det. Jag menar inte att man måste.

Men det är väldigt bra om man försöker leva med saker man trivs med. Kanske hitta talanger man inte visste man hade eller bara bli gladare. Att inte grotta ned sig i självhat, för innerst inne är det en form av narcissism.

Man ska lära sig acceptera andras sätt att vara annorlunda, annars funkar det inte om man tycker att man är förmer. Men tyvärr är incels extremt funkofobiska. Man måste låta folk få en chans. För annars gör man ju det man säger att andra gör mot en.

Vägen ut är inte att gymma och lära sig ragga. Den är att försöka skaffa det bästa liv man kan. Och sedan uppskatta det man har. Man måste våga förändras.

Lite sugigt är det med självuppfyllande profetior. Det börjar med att man får diagnos autism redan som barn, sedan får man höra att man suger på allt. Vi som levde i en lugnare värld och fick diagnos först som vuxna, inkluderade oss själva för att vi inte visste att det var synd om oss.

Bra inlägg. Jag märkte först nu att jag skrev lite otydligt. Poängen var att det finns andra givande sociala relationer än just romantiska relationer som ännu idag verkar vara något som förväntas av samhället. Det kan vara ett litet sammansvetsat gäng där man träffas nån gång och gör aktiviteter eller varför inte en församlingsgemenskap där man träffas en eller två gånger i veckan och fikar. Sånt är guld värt och är man med i en sån gemenskap och mår bra, så borde man inte vara så besatt över att man inte får tjejer och kanske ta sig en funderare, vill man verkligen vara i ett förhållande överhuvudtaget?
Senast redigerad av Delex Igår kl. 07:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in