Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Efter matchen mot Sunderland där jag fick bevittna en av de sämsta halvlekarna jag har sett (och då räknar jag in Amorim och Ten Hag eran) så kan jag inte påstå att jag känner någon "Wow vi kommer utmana om något nästa säsong"-känslan. Magkänslan säger att några av konkurrenterna tar sig i kragen och skärper sig nästa säsong. Vi har dessutom den extra bördan med CL-spel som inte störde laget denna säsongen. Känslan är att man ligger 7a-8a runt Jul och röster om att sparka Carrick börjar höras bland fansen.
Citerar dig men kanske besvarar mer än ditt (även andras inlägg).
I matchen mot Sunderland får man inte glömma av att Mount spelade på mitten. Han klarar inte den positionen, och Mainoo fick flytta ner och ta Casemiros roll vilket han inte heller klarar. Där var inte Amorim fel på det - Mainoo och Bruno "tävlade" om samma plats i en Amorim-elva. På det en Zirkzee på topp som inte skär ytor så var mittfältet förlorat innan matchen ens startade. Skillnaden som jag ser det är att i dagsläget kan vi iaf ändå flertalet gånger få med oss ett resultat jämfört med innan när vi mest troligen hade förlorat.
Det belyser ju dock det stora problemet som majoriteten fans har sagt i mer än ett år. Det centrala mittältet är inte i närheten av vad det borde vara i en klubb av Uniteds storlek. Vi har haft allt från Matic/Pogba till McFred. Det är som att förvänta sig mirakel där det inte kan ske. Så nästa säsong kommer vara helt beroende av hur klubben hanterar sommarens transfer-fönster. Vilket med ett VM samtidigt kan bli svårt att navigera.
För en hel del av de rykten som går runt spelare United tittar på länkas ju även med klubbar som just nu är före oss. Fernandes från Hammers ryktas med både PSG och Arsenal. Valverde & Thouimani samma sak plus några klubbar till. Elliot Anderson med City, Gomes från Wolves med Atleti. Det finns ju ett scenario där ingen av klubbens fem sex första tänkta transfertargets ens är aktuella och då spelar det ingen roll om det är Enrique, Nagelsmann, Ancelotti eller Carrick som står vid sidlinjen.
Vi behöver tre centrala mittfältare, en vänsterback, en högerback, en backupstriker och eventuellt en mittback plus reservkeeper. Mittbacken är väl den enda positionen som jag anser inte är sådan prio för där har vi alternativ. Samtidigt krävs det att vi får sålt Onana, Ugarte, Rashford, Zirkzee, en av Dalot/Maz. Det är minst fem spelare och som mest sju spelare in och fem försäljningar (inte medräknat de som lämnar på free) - kan inte se det hända på ett fönster för att vara ärlig.
Prioriteringslistan borde vara:
1. En mittfältare som går rakt in och höjer elvan
2. En vänsterback som gör det samma
3. Två mittfältare för rotation så man klarar de 25+ matcher som kommer nästa säsong
4. En striker för samma anledning
I ett perfekt scenario skulle det innebära
Lammens/Ny
Ny/Dalot - De Ligt/Maguire/Yoro - Martinez/Heaven - Ny/Shaw
Ny/Ny - Mainoo/Ny
Mbuemo/Amad - Bruno/Mount - Cunha/Dorgu
Sesko/Ny
Händer ovanstående så anser jag inte det vara fel att ge Carrick ett 1+1 eller 2+1. Det finns inte så många andra alternativ i mina ögon. Landslagscoacher kommer vara tillgängliga alldeles för sent inpå försäsongen vilket kommer förhindra all form av transferaktivitet tidigt. Av de andra som är tillgängliga så är det isf Xabi eller Iraola, frågan är dock hur Iraolo klarar av den ökade pressen och granskning som kommer komma med att vara Uniteds head coach. Det har funnits andra tränare som har gjort det bra med mindre lag som sedan när de väl kommit till United helt klappat igenom - Carrick är van vid mediebruset i och kring United efter alla år som spelare för klubben. Xabi tror jag efter all sin tid i Pool inte ens tänker tanken på United. Sen självklart, hade Enrique, Klopp eller Pep sagt - vi vill ta oss an utmaningen - då hade ju Carrick inte ens vart på kartan men som det ser ut just nu så tror jag faktiskt mer och mer på att han är det bästa alternativet tillgängligt.