2026-05-13, 20:34
Medlem
Sticker ut hakan och säger - Inga Engelska domare i PL 26/27.

Det hade varit något det.
Citera
2026-05-13, 20:36
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Sticker ut hakan och säger - Inga Engelska domare i PL 26/27.

Det hade varit något det.

Då blir det första ligan utan domare. Snacka om high chapparal.
Citera
2026-05-13, 20:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Då blir det första ligan utan domare. Snacka om high chapparal.
Du måste skriva så jag hänger med…

Låter väldigt obegåvat utan inhemska domare,vem ska bli av med sina? Kan de engelska? Vem betalar resor och boende? Fullständigt ogenomtänkt!!!
Citera
2026-05-13, 21:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Verkar som att Carrick får stanna i United även nästa säsong. Nytt kontrakt nära.

Det får man väl säga att han förtjänat.

Vad tycker du om det? Carrick har fått ordning på skutan och verkligen gjort ett bra jobb att ta laget till CL. Att ge honom ett kontrakt över nästa säsong känns väldigt vettigt, så får vi se om han kan ta dom till nästa nivå. Förhoppningsvis så backar Glazers honom i transferfönstret också, det behövs cash och rätt beslut för att ersätta Casemiro.

Men som vi så många gånger fått höra från folk här i tråden så är ju denna säsong en av dom kvalitetsmässigt sämsta, så man undrar ju hur bra han hade han lyckats om det varit en "bra" säsong.. (obs ironi)
Citera
2026-05-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vad tycker du om det? Carrick har fått ordning på skutan och verkligen gjort ett bra jobb att ta laget till CL. Att ge honom ett kontrakt över nästa säsong känns väldigt vettigt, så får vi se om han kan ta dom till nästa nivå. Förhoppningsvis så backar Glazers honom i transferfönstret också, det behövs cash och rätt beslut för att ersätta Casemiro.

Men som vi så många gånger fått höra från folk här i tråden så är ju denna säsong en av dom kvalitetsmässigt sämsta, så man undrar ju hur bra han hade han lyckats om det varit en "bra" säsong.. (obs ironi)

Jag tycker han förtjänat ett kontrakt. Längesen United hade en manager som konstant blir hyllad av sina spelare. Och ja, ett gäng nya CMs är vår viktigaste position att förstärka nästa säsong. Carrick, som är urtypen av en CM, borde väl vara rätt man för det jobbet.
Citera
2026-05-13, 22:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag tycker han förtjänat ett kontrakt. Längesen United hade en manager som konstant blir hyllad av sina spelare. Och ja, ett gäng nya CMs är vår viktigaste position att förstärka nästa säsong. Carrick, som är urtypen av en CM, borde väl vara rätt man för det jobbet.

Jag håller med, och jag tycker det är vettigt att inte göra som med Ole att ge han ett större kontrakt direkt bara för att situationen ser bättre ut. Det är väl i princip bevisat att spelare som spelat under en manager/taktik dom inte tror på leverar bättre så fort någon annan kommer dit, och Carrick har gjort små enkla justeringar men fått bra utdelning.

Frågan är vilken CM dom kan lyckas värva i sommar? Jag kan tänka mig att United får Nørgaard och så går Mainoo till Arsenal. Simpel och snabb deal.
Citera
2026-05-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag håller med, och jag tycker det är vettigt att inte göra som med Ole att ge han ett större kontrakt direkt bara för att situationen ser bättre ut. Det är väl i princip bevisat att spelare som spelat under en manager/taktik dom inte tror på leverar bättre så fort någon annan kommer dit, och Carrick har gjort små enkla justeringar men fått bra utdelning.

Frågan är vilken CM dom kan lyckas värva i sommar? Jag kan tänka mig att United får Nørgaard och så går Mainoo till Arsenal. Simpel och snabb deal.

Hehe. Jag kontrar med Zirkzee och Ugarte mot Rice och Saka. Deal?

Frågan är vilken CM som är realistisk. Det snackas en hel del om Tchouameni från RM. Vetefan vem jag hoppas på egentligen. United får alltid betala överpris oavsett. Men United behöver helt klart en 6a bredvid Mainoo om det ska funka.
Citera
2026-05-14, 01:41
Medlem
Lägg till Onana mot Raya så kommer arsenals försvara titeln-säsong att bli värre än Slots.
Citera
2026-05-14, 09:52
Moderator
zanteras avatar
Väldigt kluven inför att Carrick får jobbet. Skulle säga att jag nog aldrig haft mindre hype inför en ny säsong än vad jag känner inför nästa. Jag förstår dock varför han får jobbet. F.d spelare som är omtyckt av fansen, har gjort det bra på pappret sedan han tog över. Viktigaste är kanske att han inte är ett stort namn så han är det billigaste alternativet och också det mest "safe" alternativet. Kickar man honom och tar in ett flashigt namn för nästa säsong så räcker det med en darrig inledning så börjar tomaterna flyga från läktaren och fansen gör sitt missnöje hört.

Samtidigt tycker jag ändå resultaten har varit bättre än prestationerna vilket alltid är lite oroväckande. Att Man Utd slutar 3a belyser ju ändå någonstans att årets upplaga av PL har varit extremt svag. Liverpool har varit i kris hela säsongen, Chelsea har blivit nya banter-klubben och Spurs kan fortfarande faktiskt åka ur PL. Newcastle har också varit en skugga av vad man förväntade sig. Så CL platserna har blivit helt öppna och Man Utd snubblar sig in på att vara "minst dåliga" av lagen bakom Arsenal/City.

Efter matchen mot Sunderland där jag fick bevittna en av de sämsta halvlekarna jag har sett (och då räknar jag in Amorim och Ten Hag eran) så kan jag inte påstå att jag känner någon "Wow vi kommer utmana om något nästa säsong"-känslan. Magkänslan säger att några av konkurrenterna tar sig i kragen och skärper sig nästa säsong. Vi har dessutom den extra bördan med CL-spel som inte störde laget denna säsongen. Känslan är att man ligger 7a-8a runt Jul och röster om att sparka Carrick börjar höras bland fansen.
Citera
2026-05-14, 09:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Hehe. Jag kontrar med Zirkzee och Ugarte mot Rice och Saka. Deal?

Frågan är vilken CM som är realistisk. Det snackas en hel del om Tchouameni från RM. Vetefan vem jag hoppas på egentligen. United får alltid betala överpris oavsett. Men United behöver helt klart en 6a bredvid Mainoo om det ska funka.

Ni får både Rice och Saka gratis så länge Ugarte aldrig kommer i närheten av en Arsenaltröja. Jag fattar verkligen inte hur man kan värva en 23-årig defensiv mittfältare som är för dålig defensivt för PSG.. En av Uniteds sämsta värvningar senaste åren.

Om möjligheten finns så känns väl Tchouameni som det solklara valet kan jag tycka.

Mateus Fernandes kan ju bli billig om West Ham åker ner, men han är väl tyvärr inte tillräckligt bra för att spela 6a. En annan spelare som man får mycket för pengarna för är ju Joao Gomes, har varit Wolves bästa spelare tycker jag. Och kan inte bli allt för dyr nu när dom åker ner.
Citera
2026-05-14, 10:58
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Väldigt kluven inför att Carrick får jobbet. Skulle säga att jag nog aldrig haft mindre hype inför en ny säsong än vad jag känner inför nästa. Jag förstår dock varför han får jobbet. F.d spelare som är omtyckt av fansen, har gjort det bra på pappret sedan han tog över. Viktigaste är kanske att han inte är ett stort namn så han är det billigaste alternativet och också det mest "safe" alternativet. Kickar man honom och tar in ett flashigt namn för nästa säsong så räcker det med en darrig inledning så börjar tomaterna flyga från läktaren och fansen gör sitt missnöje hört.

Samtidigt tycker jag ändå resultaten har varit bättre än prestationerna vilket alltid är lite oroväckande. Att Man Utd slutar 3a belyser ju ändå någonstans att årets upplaga av PL har varit extremt svag. Liverpool har varit i kris hela säsongen, Chelsea har blivit nya banter-klubben och Spurs kan fortfarande faktiskt åka ur PL. Newcastle har också varit en skugga av vad man förväntade sig. Så CL platserna har blivit helt öppna och Man Utd snubblar sig in på att vara "minst dåliga" av lagen bakom Arsenal/City.

Efter matchen mot Sunderland där jag fick bevittna en av de sämsta halvlekarna jag har sett (och då räknar jag in Amorim och Ten Hag eran) så kan jag inte påstå att jag känner någon "Wow vi kommer utmana om något nästa säsong"-känslan. Magkänslan säger att några av konkurrenterna tar sig i kragen och skärper sig nästa säsong. Vi har dessutom den extra bördan med CL-spel som inte störde laget denna säsongen. Känslan är att man ligger 7a-8a runt Jul och röster om att sparka Carrick börjar höras bland fansen.

Jag förstår din oro. Tycker att Carrick fick alldeles för mycket hype i början efter vinsten mot City, vilket var den enda matchen där dom verkligen såg riktigt bra ut över hela planen. Efter det följde ett gäng matcher där dom antingen vann eller kvitterade på övertid. Sesko-time. Resten av vinsterna har varit uddamålssegrar hela vägen förutom två matcher, där dom vunnit med 2 mer mål. I väldigt många av dessa matcher är det inte heller dom som varit det bättre laget rent statistiskt.

En tränares jobb är ju att vinna, oavsett vad. Men kika på t.ex. Aston Villa som i höstas överpresterade väldigt mycket sett till sina xGoals/xPoints, det funkar inte över en hel säsong. Tycker ett Carrick gjorde små ändringarna som alla kunde se och som så många fans skrek om under hela Amorims tid, t.ex. spela Mainoo och flytta upp Bruno. Men vilka mer stora skillnader har han gjort i taktiken? Känns som att dom spelar ganska klassisk/enkel fotboll?! MEN jag är ute på djupt vatten nu då jag inte sett alla deras matcher, utan min analys kommer från dom matcherna jag sett dom spela.

Synd att Iraola sägs ha tackat nej till jobbet. Jag kan väl ändå tycka att ett kontrakt på 1 år är ganska vettigt, istället för att plocka in en en ny Amorim/ten Hag.
Citera
2026-05-14, 12:28
Medlem
jontepsgs avatar
Så bara för att det är fa-cupfinal så får inga andra matcher i England spelas.. dom har respekt för världens äldsta cup ändå, synd att fansen anser den inte vara värd något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in