2025-05-31, 11:46
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Håller med, har en hund i området vars ägare inte gör ett smack för att få tyst på hunden, samt att den står på bakbenen och gör utfall!
Jag inväntar tillfälle att få sparka iväg hunden och gladeligen anmäla ägarna,
De flesta hundar vill vakta sin flock. Då skäller de, det är ett mycket starkt inlärt beteende som vi människor har förstärkt, extra mycket hos raser som är vakthundar. Som ägare av en vakthund kan du i princip inte kontrollera hunden fullt ut, det är skadligt för den. Man måste tillåta hunden att ventilera, annars händer olyckor. Det är som att förvägra en hanhund att få utlopp på sina sexuella drifter, de blir tokiga till slut, iallafall om man inte tillför annan stimulans.

Därför låter hundägare sina hundar varna när folk går förbi deras ägor. För hunden behöver det. Nu känner jag inte till din situation, men det är ju tråkigt om man ständigt drabbas av att vara på mottangande sida, så att säga.
Citera
2025-05-31, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Och om man tar med i beräkningen att han var tillräckligt full för att hamna i fyllecell?

Hundar är snabba som tusan, speciellt när de känner sig rädda eller hotade. Det finns inte en chans i helvete att man liksom hinner ifatt en hund ens på 2-3 meters avstånd om den känner sig hotad, samt springer iväg.
Nu kan det visserligen var så att hunden ansåg att matte var i fara och försvarade henne, men i annat fall, så har den varit lös och flög på mannen som drog kniv och högg hunden.
Merparten av alla hundar i städerna nuförtiden är definitivt inga gulliga små taxar, utan det är kamphundar som folk går och skaffar sig för att få någon typ av boost till sitt ego.
Småhundar i städerna löper ganska stor risk att bli ihjälbitna av den typen av hundar och därför har de princip helt försvunnit.
Citera
2025-05-31, 11:51
Medlem
sunny5s avatar
Detta är en blandras, fet och i storlek med Russki Toy, ägarna tycker det är helt ok att hunden gör utfall mot min....."Den är ju så liten" Trots tillsägelser och fula ord händer inte ett smack...Långrundor består av ett varv runt huset då det är skönare för ägaren att dricka alkohol och röka en fet =) Då gamla stora hund av bully dog, blev jag glad...Men nu har de köpt en Douge de Bouerdox, som frugan inte orkar hålla!
Jag väntar med glädje på rätt tillfälle att få ringa 112
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
De flesta hundar vill vakta sin flock. Då skäller de, det är ett mycket starkt inlärt beteende som vi människor har förstärkt, extra mycket hos raser som är vakthundar. Som ägare av en vakthund kan du i princip inte kontrollera hunden fullt ut, det är skadligt för den. Man måste tillåta hunden att ventilera, annars händer olyckor. Det är som att förvägra en hanhund att få utlopp på sina sexuella drifter, de blir tokiga till slut, iallafall om man inte tillför annan stimulans.

Därför låter hundägare sina hundar varna när folk går förbi deras ägor. För hunden behöver det. Nu känner jag inte till din situation, men det är ju tråkigt om man ständigt drabbas av att vara på mottangande sida, så att säga.
Senast redigerad av sunny5 2025-05-31 kl. 11:56.
Citera
2025-05-31, 11:58
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Detta är en blandras, fet och i storlek med Russki Toy, ägarna tycker det är helt ok att hunden gör utfall mot min....."Den är ju så liten" Trots tillsägelser och fula ord händer inte ett smack...Långrundor består av ett varv runt kvarteret då det är skönare för ägaren att dricka alkohol och röka en fet =) Då gamla stora hund av bully dog, blev jag glad...Men nu har de köpt en Douge de Bouerdox, som frugan inte orkar hålla!
Jag väntar med glädje på rätt tillfälle att få ringa 112
Hehe, ja det låter inte så kul. Mina erfarenheter med hundar som dragit sig loss (kopplade) är att det i 9 av 10 fall är kvinnor som är hundförare. För svaga, för reaktiva och för lite fokus.
Citera
2025-05-31, 12:02
Medlem
Är hunden schäfer collie? Brun/svart?
Citera
2025-05-31, 12:03
Medlem
sunny5s avatar
MEN!!! Efter ett gäng tillsägelser om att uppfostra hunden bör man vara mer vaksam Och inte segla omkring som en påtänd anka
(Har själv en reaktiv hund som jag tränar stenhårt med just utfall, så mitt huvud går som en proppeller)
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Hehe, ja det låter inte så kul. Mina erfarenheter med hundar som dragit sig loss (kopplade) är att det i 9 av 10 fall är kvinnor som är hundförare. För svaga, för reaktiva och för lite fokus.
Citera
2025-05-31, 12:32
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Förjävligt konstigt att det inte blir mord. Lagen måste sätta ett värde på hundars liv.

Mannen var påverkad, alltså någon knarkar idiot som borde buras in. Hur kan vi tillåta att denna människa ska gå lös bland andra.

Det är varken första eller sista gången för denna idiot.

Stackars hund.
Inte mord döda djur.
Citera
2025-05-31, 12:34
Medlem
Fruktbars avatar
Bra. Står hunden och skäller på en, tar man fram kniven och har ihjäl den.

Ägaren borde få sitta för ofredande och försök till misshandel.

Fyllecell säger ingenting. Där kan man hamna nykter. Snutäckel borde man också hugga med kniv.
Senast redigerad av Fruktbar 2025-05-31 kl. 12:36.
Citera
2025-05-31, 12:37
Medlem
PetterHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Jag ifrågasatte idén om mordlag på djur. Det är klart att folk ska bestraffas när dom gör illa en livsorganism. Det är sjukligt att bete sig på det viset
Så man ska straffas för att döda myggor enligt dig? Är du sjuk och tar pencilin tar du död på bakterier och ska bestraffas? Bra vänsterlogik ifrån dig. Låt mig gissa, du har rosa hår och stor näsring?
Senast redigerad av PetterHansson 2025-05-31 kl. 12:42.
Citera
2025-05-31, 12:47
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då är det med din logik fritt fram att knivhugga allt och alla man stör sig på. Barn, pensionärer, raggare, muslimer etc.

nej eftersom jag, tillskillnad mot en mentalsjuk människa som du, gör skillnad på djur och barn.
Citera
2025-05-31, 12:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
nej eftersom jag, tillskillnad mot en mentalsjuk människa som du, gör skillnad på djur och barn.

Den som är mentalsjuk är snarare du som tycker det är ok att hugga ihjäl levande varelser för att man stör sig på dem. Jag stör mig på dig. Då måste det vara ok för mig att hugga ihjäl dig.
Citera
2025-05-31, 12:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktbar
Bra. Står hunden och skäller på en, tar man fram kniven och har ihjäl den.

Ägaren borde få sitta för ofredande och försök till misshandel.

Fyllecell säger ingenting. Där kan man hamna nykter. Snutäckel borde man också hugga med kniv.

Om du inte klarar att hundar skäller utan att kissa i byxorna borde du inte få vistas ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in