2025-05-31, 10:39
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Finns vissa kulturer som avskyr hundar.

Tragiskt

Ja fy fan. Sen finns det pisspundar-arslen och allmänt störda luffare som använder våld mot barn, partners och husdjur för att de är påverkade och empatistörda
Citera
2025-05-31, 10:41
Medlem
sunny5s avatar
Håller med, har en hund i området vars ägare inte gör ett smack för att få tyst på hunden, samt att den står på bakbenen och gör utfall!
Jag inväntar tillfälle att få sparka iväg hunden och gladeligen anmäla ägarna,
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Kan ju ha funnits en anledning att hugga hunden, den skällde en massa kanske t ex.

Sånt ska man ju inte behöva stå ut med.
Citera
2025-05-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Kan ju ha funnits en anledning att hugga hunden, den skällde en massa kanske t ex.

Sånt ska man ju inte behöva stå ut med.
hoppas du skojar haha
Citera
2025-05-31, 10:44
Medlem
sunny5s avatar
Absolut finns det sådana.....Än så länge ganska fattig info i detta fallet, så var inte så kvick på att döma, jag är hundmänniska själv, men grannens fittslickarhund av liten modell önskar jag inget hellre än livet av =)
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Ja fy fan. Sen finns det pisspundar-arslen och allmänt störda luffare som använder våld mot barn, partners och husdjur för att de är påverkade och empatistörda
Citera
2025-05-31, 10:51
Medlem
SilkyJohnsons avatar
WT slyna med pitbull,tatueringar, ring i näsan som inte vet hur man hanterar en hund. Hunden går till attack mot snubben som hugger, det är min teori.
Citera
2025-05-31, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Kossor, grisar, höns med mera? Det är ju också ägodelar, ska det räknas som mord att mörda dessa?

Det beror väl på vad som händer. En påverkad person som hugger ihjäl en hund ska straffas med fängelse.

Alla djur ska skyddas, ingen ska behöva lida på något sätt om det kan undvikas.

Ät vegetarisk, bättre för både hälsa och djur.
Citera
2025-05-31, 11:02
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
WT slyna med pitbull,tatueringar, ring i näsan som inte vet hur man hanterar en hund. Hunden går till attack mot snubben som hugger, det är min teori.
Precis, den är ju inte omöjlig. Sen att det verkar vara alkohol/droger med i bilden är ju inte överraskande, kan ju varit parkbänks-pundarbråk.

Men så klart kommer Flashbacks kamphundsälskare springande och "neeeej min älskade rottis skulle aaaaaaaldrig göra en fluga förnär" ens när den står och tuggar i sig ansiktet på ett spädbarn den just bitit ihjäl

Är ju bara att jämföra hur hundrunkarna reagerar i den här tråden
(FB) Hund sköts ihjäl av polis i Uddevalla (December 2024)
Citera
2025-05-31, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Det beror väl på vad som händer. En påverkad person som hugger ihjäl en hund ska straffas med fängelse.

Alla djur ska skyddas, ingen ska behöva lida på något sätt om det kan undvikas.

Ät vegetarisk, bättre för både hälsa och djur.

Jag ifrågasatte idén om mordlag på djur. Det är klart att folk ska bestraffas när dom gör illa en livsorganism. Det är sjukligt att bete sig på det viset
Citera
2025-05-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Förjävligt konstigt att det inte blir mord. Lagen måste sätta ett värde på hundars liv.

Mannen var påverkad, alltså någon knarkar idiot som borde buras in. Hur kan vi tillåta att denna människa ska gå lös bland andra.

Det är varken första eller sista gången för denna idiot.

Stackars hund.
Jaha, och var var hundägaren?
Citera
2025-05-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Jag ifrågasatte idén om mordlag på djur. Det är klart att folk ska bestraffas när dom gör illa en livsorganism. Det är sjukligt att bete sig på det viset

Om det ska klassas som mord eller inte kan ju diskuteras men förövare måste straffas (juridiken måste fungera också). Djurplågeri har generellt för låga straff ( tycker jag )

Älskar alla djur….
Citera
2025-05-31, 11:13
Medlem
Rimligen måste det ju ha varit hunden som gjort ett utfall. Det kan ju omöjligt vara mannen som sprang efter hunden för att hugga den, inte ens på någon meters avstånd.
Citera
2025-05-31, 11:15
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Många hundar förtjänar tilrättaviselse, lika så deras ägare.
Gick han fram till en kopplad hund elr?
Hur som onödigt för samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in