Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-31, 12:55
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Den som är mentalsjuk är snarare du som tycker det är ok att hugga ihjäl levande varelser för att man stör sig på dem. Jag stör mig på dig. Då måste det vara ok för mig att hugga ihjäl dig.

som sagt, likställer man djur och barn då är man sinnessjuk. finns inget att mer att säga om detta. det är glasklart och om detta är alla, över hela världen, i alla kulturer och alla tider överrens.
Citera
2025-05-31, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Så man ska straffas för att döda myggor enligt dig? Är du sjuk och tar pencilin tar du död på bakterier och ska bestraffas? Bra vänsterlogik ifrån dig. Låt mig gissa, du har rosa hår och stor näsring?

Haha va? Det är så typiskt fåntrattar att ställa sig i en ringhörna och sedan kalla alla andra för motsatsen till vad man själv anser sig vara.
Jag blir inte förvånad över att någon med din kaliber överdriver, hittar på och sedan argumenterar mot din egen fantasi. Har du tänkt dig att jag ska klä skott för det här eller?

Ta du och förklara dig själv istället, vad är det du ser egentligen? Din galenpanna
Citera
2025-05-31, 12:57
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Så man ska straffas för att döda myggor enligt dig? Är du sjuk och tar pencilin tar du död på bakterier och ska bestraffas? Bra vänsterlogik ifrån dig. Låt mig gissa, du har rosa hår och stor näsring?

det blir så här när man tillåter internet på mentalsjukhus, då kommer såna här människor fram och skriver på flashback
Citera
2025-05-31, 12:58
Citat:
Om du inte klarar att hundar skäller utan att kissa i byxorna borde du inte få vistas ute.

Håll käft med dig. Människor och djur som inte kan bete sig tar man hand om. Människor pucklar man på. Djur tar man livet av.

Klarar du inte av att fixa så din hund inte stör mig får du räkna med att jag skjuter den.
Citera
2025-05-31, 12:59
Medlem
Sagodjurs avatar
nu måste man ju inte hugga ihjäl hundar, det finns ju mer lämpliga metoder som att ge dom elchocker eller slå dom med batong.

särskild pudlar och taxar tycker jag behöver en tillrättavisning på detta sätt.
Citera
2025-05-31, 13:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktbar
Håll käft med dig. Människor och djur som inte kan bete sig tar man hand om. Människor pucklar man på. Djur tar man livet av.

Klarar du inte av att fixa så din hund inte stör mig får du räkna med att jag skjuter den.

Hundar skäller. Det är ett naturligt beteende. Sådana som du borde däremot inte få gå lösa i ett civiliserat samhälle utan sitta inspärrad på psyket.
Citera
2025-05-31, 13:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
som sagt, likställer man djur och barn då är man sinnessjuk. finns inget att mer att säga om detta. det är glasklart och om detta är alla, över hela världen, i alla kulturer och alla tider överrens.

Jag bryr mig mer om hundar än vad jag bryr mig om barn. Alltid gjort och kommer alltid att göra. Hade jag fått välja mellan att rädda en hund och ett barn ur ett brinnande hus hade jag räddat hunden.

Barn var däremot bara ett exempel. Vi kan dra paraleller till många andra saker man stör sig på. T.ex Sagodjur på Flashback.
Citera
2025-05-31, 13:34
Medlem
Citat:
Hundar skäller. Det är ett naturligt beteende. Sådana som du borde däremot inte få gå lösa i ett civiliserat samhälle utan sitta inspärrad på psyket.
Exakt! Har hellre skällande hundar som granne än skrikande barn!
Citera
2025-05-31, 13:36
Medlem
Citat:
nu måste man ju inte hugga ihjäl hundar, det finns ju mer lämpliga metoder som att ge dom elchocker eller slå dom med batong.

särskild pudlar och taxar tycker jag behöver en tillrättavisning på detta sätt.
Men Vilken Ras handlar detta illdåd om ???
Citera
2025-05-31, 13:37
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Det stämmer inte att man "i alla kulturer och alla tider" är överens om att djur är mindre värda. Då känner du inte till t ex buddhismen eller Martinus kosmologi. Det är människor som tror vi är förmer, men allt liv är heligt och än så länge är vi människor också djur, inte minst när vi hävdar den starkares rätt. Stackars hund som fick möta ett sånt mänskligt Odjur.
Citera
2025-05-31, 14:09
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Förjävligt konstigt att det inte blir mord. Lagen måste sätta ett värde på hundars liv.

Mannen var påverkad, alltså någon knarkar idiot som borde buras in. Hur kan vi tillåta att denna människa ska gå lös bland andra.

Det är varken första eller sista gången för denna idiot.

Stackars hund.
Mord och livstid för ha ihjäl en jycke, haha din jävla galning. livstid för att jaga varg och rådjur också enligt psykot magic business. Det är en bra uppfinning med demokrati, där den friska majoritetens åsikter bestämmer och inte någon som magic business får total makt genom kunglig arvsrätt eller diktatur.
Senast redigerad av slemhog 2025-05-31 kl. 14:13.
Citera
2025-05-31, 15:19
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBusiness
Förjävligt konstigt att det inte blir mord. Lagen måste sätta ett värde på hundars liv.

Mannen var påverkad, alltså någon knarkar idiot som borde buras in. Hur kan vi tillåta att denna människa ska gå lös bland andra.

Det är varken första eller sista gången för denna idiot.

Stackars hund.

Var ska vi dra gränsen? Är det mord att döda en hamster? En guldfisk?

Givetvis ska den här förloraren straffas, men inte under brottsrubriceringen mord. Djurplågeri rimmar också illa, då det rent juridiskt insinuerar att djuret lider, men överlever (väl? Har jag för mig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in