• 1
  • 2
2025-05-28, 12:46
Medlem
En video som just nu cirkulerar på TikTok har gjort mig och många andra riktigt illa till mods. En svensk tjej, ganska ung, filmar sig själv med sin lilla pomeranian. I klippet skakar hon runt hunden och "dansar" med den, som om den vore en docka. Hunden ser rädd ut och försöker bita henne i självförsvar.

Istället för att backa eller sluta, håller hon upp hunden stelt framför kameran och kastar sedan iväg den på golvet från hög höjd. Det sker snabbt, och det är tydligt att hunden inte mår bra. Hela klippet är bara till för att provocera, i kommentarerna skriver hon att hon "ville trigga folk" och skrattar åt reaktionerna.

Flera personer har redan anmält henne till Länsstyrelsen för djurplågeri.

Länk till videon: https://vm.tiktok.com/ZNdkabFkY/
Citera
2025-05-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Home2
En video som just nu cirkulerar på TikTok har gjort mig och många andra riktigt illa till mods. En svensk tjej, ganska ung, filmar sig själv med sin lilla pomeranian. I klippet skakar hon runt hunden och "dansar" med den, som om den vore en docka. Hunden ser rädd ut och försöker bita henne i självförsvar.

Istället för att backa eller sluta, håller hon upp hunden stelt framför kameran och kastar sedan iväg den på golvet från hög höjd. Det sker snabbt, och det är tydligt att hunden inte mår bra. Hela klippet är bara till för att provocera, i kommentarerna skriver hon att hon "ville trigga folk" och skrattar åt reaktionerna.

Flera personer har redan anmält henne till Länsstyrelsen för djurplågeri.

Länk till videon: https://vm.tiktok.com/ZNdkabFkY/

Det är ju bra att folk har anmält henne, hon ska inte ha djur överhuvudtaget!
Citera
2025-05-28, 12:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Tydligt att det finns empatilösa psyksjuka individer lite varstans. Har inte TikTok men bra att folk anmäler henne 👍🏻
Citera
2025-05-28, 13:12
Medlem
Så vad är tråden till för?

En anmäld tjej på Tiktok

Vad ska diskuteras?
Citera
2025-05-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Så vad är tråden till för?

En anmäld tjej på Tiktok

Vad ska diskuteras?
För att uppmärksamma ett konkret fall av djurplågeri. Syftet med tråden:
– Informera så fler kan anmäla
– Diskutera hur sånt här kan få konsekvenser
Citera
2025-05-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Home2
För att uppmärksamma ett konkret fall av djurplågeri. Syftet med tråden:
– Informera så fler kan anmäla
– Diskutera hur sånt här kan få konsekvenser
Så du vill alltså

Skapa ett drev mot tjejen istället för att hon lagförs för hon kommer inte bli dömd för någonting.

Punkt 2.
Hon har ju rätt. Hon är tillräckligt snygg för att få ligga ändå.

Punkt 3
En kvinnlig version av en badboy och alla tjejer går i taket.

Min åsikt: Nope don't care!
Citera
2025-05-28, 13:38
Avstängd
"Svensk tjej" <- med bruna ögon och uppenbarligen härstammar från nått arabland där man har hund som rekvisita och inte bryr sig om dom alls, mer än för status och lite likes online...

"Skakar runt och kastar hunden.." Hunden överlever fallet, ser inte ut som att hon skakar... Men jag antar att den som inte har rent mjöl i påsen måste ljuga för att driva sin agenda lite hårdare än den är?
Men visst kan man alltid diskutera om en så korkad eller ung brud ska ha något husdjur hon har fått från andra alls.

Vet du vad det riktigt obehagliga är dock? Det är nolifers som er som sitter och hittar på grejer, överdriver, eller trakasserar småtjejer och följer deras konton i syfte att anmäla och få dom avstängda.
Citera
2025-05-28, 13:40
Medlem
Citat:
Så du vill alltså

Skapa ett drev mot tjejen istället för att hon lagförs för hon kommer inte bli dömd för någonting.

Punkt 2.

Punkt 3

Det är väl jävligt bra att skapa ett drev mot tjejen! Hoppas det får rejäl spridning och att hon inte vågar visa sig utomhus.

Min åsikt: du är smuts
Citera
2025-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Så du vill alltså

Punkt 2.

Punkt 3

Ett drev har hon skapat själv.
Citera
2025-05-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullbox
Det är väl jävligt bra att skapa ett drev mot tjejen! Hoppas det får rejäl spridning och att hon inte vågar visa sig utomhus.

Min åsikt: du är smuts

Så jag är smuts för att du är triggad?
Eller är jag smuts för att jag inte ser det på samma sätt som dig?

1. Hunden är ser perfekt ut!
d.v.s Pälsen är oklanderligt omhändertagen. Välnärd osv osv

2. Tvivlar på att kastet var tillräckligt för att ens skada hunden

3. som om det här ens är viktigt? Det pågår ett f-ing krig och du bryr dig om en f-ing hund mer?
plz stfu WT, Karen
Citera
2025-05-28, 14:08
Medlem
Jag förväntade mig mycket värre utifrån din beskrivning. Och det där med "kasta på golvet från hög höjd" så har jag väldigt svårt att tro att den höjden skulle vara några som helst problem, och den landar ju på fötterna och springer iväg. Och hugger i självförsvar? Nåja, viss poäng där, men det finns hundar som gör så mot allt. Är det lite större hundar avlivar man dem för det. Med små är det ett mindre problem. Tycker faktiskt inte hunden ser speciellt rädd ut heller.

Sen är jag rätt säker på att många triggade har noll problem att köpa kött på Ica som har plågats tusen gånger mer än den där hunden.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-05-28 kl. 14:10.
Citera
2025-05-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jag förväntade mig mycket värre utifrån din beskrivning. Och det där med "kasta på golvet från hög höjd" så har jag väldigt svårt att tro att den höjden skulle vara några som helst problem, och den landar ju på fötterna och springer iväg. Och hugger i självförsvar? Nåja, viss poäng där, men det finns hundar som gör så mot allt. Är det lite större hundar avlivar man dem för det. Med små är det ett mindre problem. Tycker faktiskt inte hunden ser speciellt rädd ut heller.

Sen är jag rätt säker på att många triggade har noll problem att köpa kött på Ica som har plågats tusen gånger mer än den där hunden.
Hundar har inte samma benstruktur som katter. De kan bryta benen av att bli kastade sådär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in