• 1
  • 2
2025-05-28, 12:18
Medlem
ICA i Sverige säljer 2 oskalade kokta ägg + en minitub Kalles kaviar. Såg det först i Åmål. "Bra snabblunch!" svarade kassörskan jag frågade. Har sedan sett likadana lunchpaket i annan livsmedelsaffär.

Ett gäng äldre dog på Sabbatsbergs sjukhus för ganska många år sedan. De hade ätit kokta ägg i spenatsoppa eller liknande. Äggen hade inte kylts tillräckligt snabbt efter kokningen. Troligen är du inte lika skör som en äldre patient inlagt på sjukhus, men...
Citera
2025-05-28, 22:05
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Haha, jättekonstigt. Men då ska det ju fungera att äta dem. Se bara till att inte få i dig något skal.

Återkom gärna med hur de smakade. Vad kostade ett ägg jämfört med ett färskt? I Sverige kostar ett ägg ungefär 3 sek.

Känns som att det kan vara ett ganska fiffigt mellanmål.

Äggen luktade helt okej och såg bra ut. Men jag åt inte bara för att vara på den säkra sidan.
Citera
2025-05-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
ICA i Sverige säljer 2 oskalade kokta ägg + en minitub Kalles kaviar. Såg det först i Åmål. "Bra snabblunch!" svarade kassörskan jag frågade. Har sedan sett likadana lunchpaket i annan livsmedelsaffär.
Innovativt. Kanske de skulle ha med ett par knäckisar i paketet också.
Citera
2025-05-29, 18:25
Moderator
Lapapps avatar
Flyttar till matlagningsforat, där det finns t.ex. denna tråden: (FB) KORTA HÅLLBARHETSFRÅGOR aka "Kan jag äta detta?"

Medicin och hälsa --> Matlagning och metoder
/Moderator
Citera
2025-05-29, 20:13
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jag köpte färdigkokta ägg från någon mataffär (äggen var inte i kyldisken). Nu har äggen varit i bilen i två dagar där det varit 35 grader varje dag.

Kan jag fortfarande äta äggen?

Kokta ägg håller en vecka i rumstemp

Check this out
(FB) Hur länge kan färdigkokta ägg stå i rumstemperatur efter att man kokat dom?

Vette fan om 35 är bra dock men testa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in