Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Volvo Cars som är ett av Sveriges tyngsta industriskepp kommer nu med varsel, ca 3000 personer.
Dessförinnan kallade dom in låtsasjobbare till kontoren som genast började protestera.
Nu försvinner dom. I den privata sektorn mäter man mycket noggrant nyttan av olika personal i verksamheten.
Man har ganska klart för sig att dessa människor inte tillför nytta.
Feminism, hbtq- certifiering, Woke och annan skit har varit med och förstört vår konkurrenskraft.
Det blir aldrig bra när kvinnor får för mycket inflytande, de förstår inte helheter
Enklare kontorsjobb som planering, logistik mm kommer ersättas av AI
Likaså tramset med HR. Människor som bara skapar elände i olika led. Inte minst i produktionen.
Nu kallar även banker in sin personal. Sötebrödsdagarna är förbi.
Detta kommer i sin tur sätta press på offentliga verksamhet som regioner och kommuner.
Tiden är förbi för dig kommunikatör som utan relevant utbildning och 60 k i månadslön kunnat arbeta hemifrån.
Nu skipas rättvisan och bedrägerier mot staten
Är vi inte glada?
Jag trodde kommunikatörer tjänade runt 32000 🤣🤣🤣, kan de tjäna 60 000 i månaden?!
Håller däremot med om att de är onödiga. Behöver man plugga i 3-5 år bara för att kommunicera lite inlägg i sociala medier eller designa affischer, räcker med att anställa folk med
talang.
Vad bitter du verkar vara över hemarbete 🤣.
Allt man gör digitalt vid en dator går att göra hemma, vad rör det dig? Att du blir avundsjuk?
Du kan byta bransch, har du tänkt på det?
Jag har svårt att se administratörer bli ersatta av AI idag, så speciellt smart är inte AI än.
En yrkesgrupp jag däremot vill skrota är rekryterare. Ta bort dem. Cheferna borde ta emot ansökningar själva.
De suger uppenbarligen på sitt jobb när man ser vilka idioter de anställer och all kompetent, lämplig personal som väljs bort.
Sedan flera myndigheter som AMS och Försäkringskassan. AI kan ta emot ifyllda formulär om sökta jobb och vad man söker och kan.
Likaså försäkringskassan, det borde räcka med läkarintyg och en AI-baserad sida som tar emot informationen och beviljar när det finns intyg från en expert.
Anmäl misstänkt bedrägeri till polisen.