Citat:
Vad är det du snackar om ens? Du ifrågasätter saker som inte ens påstås. Eller som är relevanta till det jag skrev.
1. Vadå längre sikt? Jag har inte påstått nåt annat, eller skrivit linjär tidslinje.
2. Ne? Jag har inte påstått det heller?
Inget av det är relevant eller ett motargument till det jag skrev.
Snyggt? Det är heller inte snyggt att bete sig som du gör. Du för en argumentation som inte hör nåt med det jag skrev, du gör dina egna tolkningar och hitta på saker som jag påstår för att sen kunna argumentera mot mig, egentligen sitter du bara och argumenterar med dig själv, eftersom att jag aldrig påstått det du skriver.
Men för att förtydliga. TS tar upp kontorsjobb som nu försvinner. Mitt inlägg är att det är helt normalt att man slimmar bland kontorstjänster men att dessa i oftast alltid kommer tillbaka, för att i regel följer alltid en högkonjunktur efter en lågkonjunktur.
Citat Swedbank:
I allmänhet följs en lågkonjunktur av en högkonjunktur, eftersom ekonomin är en CYKEL som vänder mellan uppgångar och nedgångar - enligt Swedbank.
1. Vadå längre sikt? Jag har inte påstått nåt annat, eller skrivit linjär tidslinje.
2. Ne? Jag har inte påstått det heller?
Inget av det är relevant eller ett motargument till det jag skrev.
Snyggt? Det är heller inte snyggt att bete sig som du gör. Du för en argumentation som inte hör nåt med det jag skrev, du gör dina egna tolkningar och hitta på saker som jag påstår för att sen kunna argumentera mot mig, egentligen sitter du bara och argumenterar med dig själv, eftersom att jag aldrig påstått det du skriver.
Men för att förtydliga. TS tar upp kontorsjobb som nu försvinner. Mitt inlägg är att det är helt normalt att man slimmar bland kontorstjänster men att dessa i oftast alltid kommer tillbaka, för att i regel följer alltid en högkonjunktur efter en lågkonjunktur.
Citat Swedbank:
I allmänhet följs en lågkonjunktur av en högkonjunktur, eftersom ekonomin är en CYKEL som vänder mellan uppgångar och nedgångar - enligt Swedbank.
Nä det var jag som skrev om linjära förlopp, inte sagt att du skrev det. Hur tänkte du där?
Min poäng är mycket enkel: Allting behöver inte följa cykliska mönster. TS kan ha rätt i att Sverige utvecklas i en viss riktning på ett mer långsiktigt sätt. Inte svårt att förstå.
Min kommentar har uppenbarligen med din kommentar att göra. Jag invänder bara mot det du säger, helt normal händelse i diskussionsforum. Vill du stå oemotsagd så prata med dig själv.