2025-05-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Om jag hade varit tablå-ansvarig på en TV kanal hade jag vänt upp å ner på skiten så de bästa programmen visades kl 10:00...

Håller förövrigt med trådstartaren, är nog mer radikal, då jag även tror att 30-50% av alla jobb skulle lätt kunna försvinna och ingen skulle märka ett skit. De är där för att hålla folk sysselsatta å universitet fulla...
Ojoj, vilken by kommer du ifrån?
Myckna killgissningar baserat på ringa kunskap.
Tror du att företag vill betala för att anställda inte ska skapa mervärde i ett bolag så är du mer än lovligt korkad. Tänk så här; om du hade ett företag skulle du då vilja ha folk anställda som bidrar med mindre än de kostar i lön?
Då så, när du nu tänkt färdigt kan interpolera den tanken på ett företag så har du svaret.
Citera
2025-05-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det blir aldrig bra när kvinnor får för mycket inflytande, de förstår inte helheter
Detta stämmer säkert inte men fan vad jag har skrattat
Citera
2025-05-28, 19:39
Medlem
Metallare som mest sitter och fikar och gnäller kommer halveras. Så nu måste dom jobba 4 timmar om dagen istället för 2.

Citat:
Volvo Cars som är ett av Sveriges tyngsta industriskepp kommer nu med varsel, ca 3000 personer.
Dessförinnan kallade dom in låtsasjobbare till kontoren som genast började protestera.
Nu försvinner dom. I den privata sektorn mäter man mycket noggrant nyttan av olika personal i verksamheten.
Man har ganska klart för sig att dessa människor inte tillför nytta.
Feminism, hbtq- certifiering, Woke och annan skit har varit med och förstört vår konkurrenskraft.
Det blir aldrig bra när kvinnor får för mycket inflytande, de förstår inte helheter
Enklare kontorsjobb som planering, logistik mm kommer ersättas av AI
Likaså tramset med HR. Människor som bara skapar elände i olika led. Inte minst i produktionen.

Nu kallar även banker in sin personal. Sötebrödsdagarna är förbi.
Detta kommer i sin tur sätta press på offentliga verksamhet som regioner och kommuner.

Tiden är förbi för dig kommunikatör som utan relevant utbildning och 60 k i månadslön kunnat arbeta hemifrån.

Nu skipas rättvisan och bedrägerier mot staten

Är vi inte glada?
Citera
2025-05-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Rörläggare=nån som behövs.
"Folk som har koll på vad man gör på kontor"= nån man ersätter med AI, man kan till och med programmera in allt drama om man vill.

MvH, jag har jobbat på kontor.
Du ”har” jobbat på kontor, fick du sparken?
Citera
2025-05-28, 19:40
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du var en bitter jävel.
Har du fått nobben av någon snygg tjej på HR avdelningen eller är du enbart dum?
HR sköter rekryteringar och ser till att vi sköter våra anställda som lagarna och reglerna föreskriver.
Dessutom ingår oftast löneutbetalningar mm från HR avdelningar.
Du behöver alltså ingen lön, häpp.

Och de som jobbar på kontor vet du uppenbarligen inte ett skit om. Utan designers och konstruktörer blir det inga produkter för tillverkande företag. De som beställer komponenter och planerar produktion tillhör oftast kontorspersonal, men du kan väl inget om tillverkande företag utan enbart dillar skit.

Och du dillar om att gå på A-kassa, fundera lite på hur du kommer må som fattigpensionär.
Patetiska stackare.
Lol du var ju rolig. Du sitter alltså och försvarar HR som varit dem som varit i vägen för att få saker gjort de sista 15 åren. För de bara behövs för att se till att ingen blir diskriminerad och för att få in inkompetent folk i organisationer för att uppfylla mångfaldskrav.
Men i slutändan handlar ändå allt om riktiga saker, inte mångfald, inte heller annan bullshit.
Haha jag njuter av att du kommer dö fattigpesionersdöden. Häng dig gärna redan idag så dina barn slipper skämmas.

Rekryteringar sköts bäst av närmsta förman som kan avgöra kompetens. Du behövs inte för att avgöra rätt kön och färg. Jag litar mer på AI än mänskliga löneutbetalare.
Citera
2025-05-28, 19:43
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Du menar att kontorsytorna ska finnas för att ni ska kunna sitta och mysa?

Dricka kaffe och bara snacka skit.
Citera
2025-05-28, 19:43
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Volvo Cars som är ett av Sveriges tyngsta industriskepp kommer nu med varsel, ca 3000 personer.
Kinas, väl?

Och du dissar kontorsjobb utan att någonsin gjort något som kräver tankekraft och inte bara muskler.

Hur skulle Gheely kunna bygga bilar utan kontorsfolk? Går folk som du ut och hugger lite malm, gör stål och designar och bygger en bil?

Idiot!
Citera
2025-05-28, 19:44
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Du ”har” jobbat på kontor, fick du sparken?

Nej, jag valde att börja göra nåt vettigt och riktigt, i stället för att parasitera på arbetarklassen.

Att leka kontor är inte människovärdigt. Men kom ihåg att du är värdefull och unik även om du är onödig, och vi uppskattar din utbildning även om du inte behövs!
(FB) "Att leka kontor" (om att slappa på jobbet /mod)
Citera
2025-05-28, 19:44
Medlem
Citat:
Haha nej, det är just det som är problemet

Facket slog larm om detta i veckan. Här har du länk.
Här ser ni övriga människor. Det skapas mängder av system från strateger, vårdutvecklare och annat löst folk. Alla system tar bort tiden hos pat. Jag vet flera fall där patienter har dött pga ingen har tid att se försämringar hos pat. Ty de ska sitta i meningslösa system och 7- dubbeldokumentera allt. Det är så mycket dokumentering så ingen har tid och läsa skiten ändå. En stor del av dokumenteringen är också rena lögner
Nu är förstås det offentliga ofta skiljt i både tankesätt och utförande. Jag ger dig att detta att utveckling av nya system ofta görs av okunniga personer som anlitar konsulter. Konsulter jobbar för sig själv och för egen vinning. Konsulter genomför gärna det som de inkompetenta önskar vilket bara leder till krångel dvs mer arbete för konsulten. Det bryr sig inte konsulten om så länge det ger konsulten en inkomst. Konsulten vet att dokumentera vem sim önskade exakt vad och när och refererar bara till detta när det går åt skogen. Om det är HR som vill ha rapportering är de för att man antagligen både vill dokumentera och kunna styra bemanning mha tex timrapporteringen.
Att slippa ”7-dubbelrapportera” är väl en bra anledning till att förbättra systemen.
Citera
2025-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nej, jag valde att börja göra nåt vettigt och riktigt, i stället för att parasitera på arbetarklassen.

Att leka kontor är inte människovärdigt. Men kom ihåg att du är värdefull och unik även om du är onödig, och vi uppskattar din utbildning även om du inte behövs!
(FB) "Att leka kontor" (om att slappa på jobbet /mod)
Gjorde du inget vettigt på kontoret? Vad jobbade du med på ditt kontor, ekonomi, utveckling?
Citera
2025-05-28, 19:49
Medlem
Min uppfattning är att många av de tjänster i som står i rubriken skapar egna uppgifter som gör livet komplicerat och svårt för andra. De här Peth testerna är t ex en sån grej. Om jag jämför med bara för en 3-5 år sedan så lägger de flesta på min arbetsplats ner kanske 25% mer tid och arbete på saker som inte rör kärnverksamheten. Vilket naturligtvis riskerar drabba den ekonomiska framgången för företaget. Lite grann som du spelar en match men var 5e minut tar tränaren time out för att beskriva strategin och hur man ska spela…
Citera
2025-05-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Nu är förstås det offentliga ofta skiljt i både tankesätt och utförande. Jag ger dig att detta att utveckling av nya system ofta görs av okunniga personer som anlitar konsulter. Konsulter jobbar för sig själv och för egen vinning. Konsulter genomför gärna det som de inkompetenta önskar vilket bara leder till krångel dvs mer arbete för konsulten. Det bryr sig inte konsulten om så länge det ger konsulten en inkomst. Konsulten vet att dokumentera vem sim önskade exakt vad och när och refererar bara till detta när det går åt skogen. Om det är HR som vill ha rapportering är de för att man antagligen både vill dokumentera och kunna styra bemanning mha tex timrapporteringen.
Att slippa ”7-dubbelrapportera” är väl en bra anledning till att förbättra systemen.
Man förbättrar inte systematiskt man skapar bara fler system för att kunna anställa mer på HR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in