2025-05-28, 09:27
Medlem
Finns inga lämpliga journalister bland etablerade media alla är aktivister. Få betalt för att sprida propaganda, desinformation och undanhållande av information gör man i en diktatur.
Handlar inte om vad som är rätt och fel utan vems sida man tillhör.
Om Trump hade varit demokrat hade han hyllats av vår media.
Citera
2025-05-28, 10:33
Medlem
BigBadZekeWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om man har den inställningen till journalistik kan man väl bara avskeda alla journalister och ställa fram en bandspelare och spela in?

Ja tyvärr. Min åsikt är att det är journalisterna och media i stort som förstört Sverige.
Det vore bra med en omstart. Vem tror på vad en journalist skriver? Det är ju bara vinklat
till den agenda som passar. Och dom får ju bara skriva det som är PK även om dom skulle
vilja bryta mönstret. Journalist och media 2.0 efterlyses.

Journalister och advokater är dom svinigaste yrkesgrupperna i Sverige.
Citera
2025-05-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Ja tyvärr. Min åsikt är att det är journalisterna och media i stort som förstört Sverige.
Det vore bra med en omstart. Vem tror på vad en journalist skriver? Det är ju bara vinklat
till den agenda som passar. Och dom får ju bara skriva det som är PK även om dom skulle
vilja bryta mönstret. Journalist och media 2.0 efterlyses.

Journalister och advokater är dom svinigaste yrkesgrupperna i Sverige.
Jag tycker tvärtom. Saknar journalister som ställer pålästa följdfrågor och inte bara skriver ner det politiker säger.
Citera
2025-05-28, 12:36
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Mycket möjligt men du vet inte om de andra gör liknande saker eftersom media har valt att bara granska hans uttalanden ensidigt.

Klart att alla som enbart läser/tittar svensk media tycker att Trump är helt galen då de enbart rapporterar om ev fel. Har även sett att de tagit någon enstaka mening ur ett långt uttalande och sätter det som en rubrik. Kollar man på presskonferens efteråt så ser man att det absolut inte var så galet när man hör hela uttalandet men tar man enbart några få stycken ur en 1 timmes lång dialog och använder det som en nyhet så låter han ännu mer galen.

Kamala och Biden var tvärtom där de kunde babbla om trams i en timme och det fanns inte ett enda citat om det alls i media.

Jag är helt hundra på att om Biden hade stått framför en drös med journalister i Vita Huset, spelat upp videos på en projektor och visat upp artiklar för dessa journalister så hade det kollats upp om detta var äkta.

Problemet är att Biden-administrationen inte skulle vara så korkade och visa upp helt fejkade artiklar och videoinslag.
Citera
2025-05-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det är ju bra att journalister skriver när något är uppenbara faktafel och lögner.

Exempel:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...-fran-fel-land

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...r-vilseledande

En idiot hade ju kanske trott att detta vore sant annars, och även idioter har rätt att bli rätt informerade.

Så du visste innan rättningarna kom att det där inte var sant?
Citera
2025-05-28, 14:02
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Så du visste innan rättningarna kom att det där inte var sant?

Med tanke på att det mesta Trump spyr ur sig är bullshit så pekade oddsen åt det även här.
Citera
2025-05-28, 14:06
Medlem
Citat:
Med tanke på att det mesta Trump spyr ur sig är bullshit så pekade oddsen åt det även här.

Men du visste inte. Och försöker gömma dig bakom en gissning. Gör inte det dig till lika mycket idiot som alla andra? Eller hur resonerar du?
Citera
2025-05-28, 14:16
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Men du visste inte. Och försöker gömma dig bakom en gissning. Gör inte det dig till lika mycket idiot som alla andra? Eller hur resonerar du?

Jag hade inte sett pressträffen ens förrän jag fick veta att han försökt ljuga för, och vilseleda hela presskåren och Sydafrikas president.

Till och med Sydafrikas presidents bullshit-radar sköt i höjden. Inte konstigt när Trump viftar med några papper som inte ser autentiska ut för fem öre.
Citera
2025-05-28, 14:20
Medlem
Citat:

Citat:
Jag hade inte sett pressträffen ens förrän jag fick veta att han försökt ljuga för, och vilseleda hela presskåren och Sydafrikas president.

Till och med Sydafrikas presidents bullshit-radar sköt i höjden. Inte konstigt när Trump viftar med några papper som inte ser autentiska ut för fem öre.

Hur ska du ha det? Det kursiva motsäger ditt senaste påstående.
Citera
2025-05-28, 14:23
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Hur ska du ha det? Det kursiva motsäger ditt senaste påstående.

Om det mesta han spyr ur sig är bullshit, så hade det förmodligen varit det här med (om man inte fått reda på det innan dvs). Tänk lite mellan raderna tack.
Citera
2025-05-28, 14:57
Medlem
Citat:
Om det mesta han spyr ur sig är bullshit, så hade det förmodligen varit det här med (om man inte fått reda på det innan dvs). Tänk lite mellan raderna tack.

Det du säger är motsägelsefullt, då din kommentar ”Med tanke på att det mesta Trump spyr ur sig är bullshit så pekade oddsen åt det även här.” vittnar om att du inte hade en aning om det var sant eller inte. Det är ett antagande med osäkerhet, något du bara kan ha om du inte sett presskonferensen med korrigering, kommentaren är ganska självförklarande.
Och sedan så säger du att du inte hade sett presskonferensen innan granskningen. Så hur ska du ha det? Ditt antagande eller presskonferens med faktakorrigering? Du kan inte ha både och.
Citera
2025-05-28, 15:21
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Det du säger är motsägelsefullt, då din kommentar ”Med tanke på att det mesta Trump spyr ur sig är bullshit så pekade oddsen åt det även här.” vittnar om att du inte hade en aning om det var sant eller inte. Det är ett antagande med osäkerhet, något du bara kan ha om du inte sett presskonferensen med korrigering, kommentaren är ganska självförklarande.
Och sedan så säger du att du inte hade sett presskonferensen innan granskningen. Så hur ska du ha det? Ditt antagande eller presskonferens med faktakorrigering? Du kan inte ha både och.

Nej, det är du som inte förstår, och jag orkar inte förklara. Dessutom är det helt off-topic. Ta det via PM om det är så viktigt för dig.

Trump ljuger enormt mycket, därför är det givetvis troligt att när han lämnar "fakta" att dessa är falska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in