• 2
  • 3
2025-05-27, 18:43
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har du kört Rufus då eller är det bara så att dina datorer varit så pass nya att de fixat win11 utan trassel?
Inte Rufus och alla gamla som inte fixade 11 direkt.
Citera
2025-05-27, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Well. Linux Mint då.
Man skulle kunna säga Ubuntu också, Mint är baserat på det, men tillverkaren av Ubuntu har lite big-tech-vibbar som folk inte gillar... Personligen orkar jag inte med Gnome som gränssnitt heller.
Folk som aldrig har sett en dator, eller orkar lära om är lyriska. Gamla uvar som en annan vill ha det som det alltid har varit...

Överväger du Win10 så finns detta också: https://0patch.com/
Gratis-kontot fixar säkert alla säkerhetspatchar som behövs. Med dem kan du köra Win7 om du vill.
Ska jag använda 0patch så kör jag nog hellre på 7, men den kommer dom uppdatera tills nästa år.
Citera
2025-05-27, 21:30
Medlem
Linux, tänkt byta själv men inte vågat
Citera
2025-05-27, 23:24
Medlem
Samowiedzas avatar
Om du vill ha huvudvärk över saker som normalt sett bara flyter på, byt till Linux.

Om du vill fortsätta använda din dator i flera år till utan problem, fortsätt med Windows 10. Det är inte förlegat än.

Vill du installera Windows 11 så gör det. Det är inte mycket mer krävande. Din dator klarar det, sålänge du inte sitter med 2gb ram.
Citera
2025-05-27, 23:39
Citat:
Ursprungligen postat av Meldemilb
Som ni förstår kan den inte ha 11.

Det går alldeles utmärkt att köra Windows 11 på den datorn! 🙂
Citera
2025-05-28, 08:33
Medlem
triptykens avatar
Egentligen vilken distro som helst - ta saker som Mint som är säkrare enklare och tryggare än Windows och nästan alltid enormt mycket lättare på datorn.

Nån föreslog Mint Xfce och det låter som ett helt ok svar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in