2025-05-27, 11:08
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Baggården vid tre älgar.
Min mobil gillar att redigera som den vill i efterhand.
Tittar man tio sekunder in i Svt klippet så ser man den röda scootern till vänster.
Och nej jag tror inte någon flydde via den men förmodligen anlände skytten på den.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ing-i-grastorp

Bra artikel, särskilt:

Citat:
Det är den misstänkte gärningsmannen som skadats och han greps i anslutning till platsen under natten.

Kanske är det så att mannen i Jönslanna har visat prov på lite vikingablod
Citera
2025-05-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jowebe
På kartan syns "tre älgar", var inte den vägkrocen inblandad i Ida Fässberg fallet eller minns jag fel?

yepp, morots kompis jobbade som kock där. undrar var denna morot håller sig gömd nu, idas farsa är död iaf så han behöver inte oroa sig för honom mer
Citera
Medlem
Ingen som nämner elefanten i rummet?

Närheten till orten Tun och den vidhängande Skaraborgs Flygflottilj F7.
Som har haft pågående insatser från både polisen och militära insatsstyrkor runt flottiljen pga skottlossning.

Just nu pågår det någon större övning där.
Försvarsmakten rapporterar om att man stresstestar kommuner runt om på "schlätta" genom att testa centralköken.
Så i helgen lagade köket i Nossebro/Essunga 2200 portioner mat till försvarsmakten, som skulle till F7.

Väldigt obra med shootouts mellan kriminella samtidigt, tycker förmodligen skyddsvakterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
En av de dömda medhjälparna bodde vid Tre Älgar och var kock där. Mördaren har uppgett att han reste dit under natten. Mördarens kläder brändes en bit söder om Tre Älgar. Den andre medhjälparen ägde ett ruckel i Salstad syrax norr om Tre Älgar/Baggården.

Avspärrningen ligger i riktning norr om Tre Älgar, vägen mot Salstad. Rimligen avser avspärrningen denna väg och då måste det finnas något intressant utmed vägen. Det är en bra bit till platsen där någon blev skjuten, så rimligen är det gärningsmannen som gripits i området.

han som ägde rucklet har tagit livet av sig hörde jag?
Citera
2025-05-27, 11:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Lite foton från avspärrningen i Särestad. Som synes är det själva gårdstunet som är avspärrat.

https://imgur.com/a/7GyhvlN
Citera
2025-05-27, 11:19
Medlem
Citat:
Bra artikel, särskilt:

Kanske är det så att mannen i Jönslanna har visat prov på lite vikingablod

Det kan ju faktiskt vara så att mannen jönslanna kan ha haft tjänstevapen hemma...
Citera
2025-05-27, 11:25
Medlem
Varför tror polisen att det gäller gängkriminalitet?
Citera
2025-05-27, 11:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
han som ägde rucklet har tagit livet av sig hörde jag?

Japp, hängde sig på vinden. Det är ju flashback, så att diskutera en eventuell koppling till annat fall är ju inte off topic, men nu känns det som om vi kan lägga den eventuella kopplingen åt sidan...
Citera
2025-05-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
yepp, morots kompis jobbade som kock där. undrar var denna morot håller sig gömd nu, idas farsa är död iaf så han behöver inte oroa sig för honom mer

Men båda två som hjälpte morot, bodde väl i området?
Och de hittade även Idas kropp i närheten av RV44.
De tog väl kroppen till Särestad först för att sedan dumpa den vid skogsdungen vid vägen in till forshall.
Och efter det så eldade de upp bilen på Halleberg.
Citera
2025-05-27, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Men båda två som hjälpte morot, bodde väl i området?
Och de hittade även Idas kropp i närheten av RV44.
De tog väl kroppen till Särestad först för att sedan dumpa den vid skogsdungen vid vägen in till forshall.
Och efter det så eldade de upp bilen på Halleberg.

ja, morot ringde dom mitt i natten o så släpade de ut ida inrullad i lakan, blodade ned delar av trapphuset. lämnae hennes son på ett år i en spjällsäng vind för våg. Jag tror barnet var ett dygn i spjälsängen utan mat/vatten. Den som larmade polisen räddade livet på barnet för morot o co sket fullständigt hur det gick med barnet, de kunde gett ett anonymt tips men så skedde inte
Citera
2025-05-27, 11:39
Medlem
Citat:
Japp, hängde sig på vinden. Det är ju flashback, så att diskutera en eventuell koppling till annat fall är ju inte off topic, men nu känns det som om vi kan lägga den eventuella kopplingen åt sidan...

ja detta har inget med varandra att göra
Citera
2025-05-27, 11:40
Medlem
Citat:

Enda kopplingen är väl via namnet på ägaren till Baggården och till både Idas framlidne Far och en av morots medhjälpare?
Den senare är eventuellt bror till ägaren av baggården eller är det bara en slump att det är samma efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in