En skottlossning inträffade efter midnatt utanför Grästorp. Enligt vakthavande befäl pågår en stor insats där polis, räddningstjänst och ambulans samverkar.
– Flera personer är skadade och en person är gripen. Vi söker efter fler gärningsmän i terrängen.
Grästorp är inget invandrargetto precis, utan en byhåla som ligger på slätta. Mycket droger och socialproblematik, mindre bemedlade flyttat dit p.g.a. bostäder och mindre bemedlade har stannat kvar. Familjetragedi?
Pågående insats efter skottlossnig utanför Grästorp, väster om Särestad. Skottlossning utanför Grästorp. Stor insats pågår där polis, räddningstjänst och ambulans samverkar.
Polis arbetar i närområdet där jakt på gärningspersoner pågår. Ingen omedelbar fara för allmänheten bedöms föreligga då insatsen pågår utanför bebyggelse.
"Pågående insats efter skottlossnig utanför Grästorp, väster om Särestad. /.../
Ingen omedelbar fara för allmänheten bedöms föreligga då insatsen pågår utanför bebyggelse."
Detta verkar alltså handla om nåt som skett mitt ute på landet. Jag har ingen koll på denna del av Sverige, men om man tittar på Google Maps verkar det vara ren landsbygd med enstaka gårdar.
Kan det handla om nån uppgörelse i biker-miljön? MC-klubbar har ju ibland sina "klubbhus" mitt ute i obygden.
Tur att det inte är någon fara för allmänheten eftersom det hänt "utanför bebyggelse".
Låter ju nästan som att det skett på någon åker eller på en gård som ligger en bit från andra hus... "väster om Särestad", det är lite norr om Grästorp.
Tur att det inte är någon fara för allmänheten eftersom det hänt "utanför bebyggelse".
Låter ju nästan som att det skett på någon åker eller på en gård som ligger en bit från andra hus... "väster om Särestad", det är lite norr om Grästorp.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!