Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Stämmer det att hans kusin nyligen dött börjar det bli lite väl mycket för en slump.
Jag skulle nog kunna tänka mig att det här handlar om en skuld. Hade det varit personligt mot JB hade de nog nöjt sig med att han var död. Men pengarna vill de fortfarande ha. På ett eller annat sätt. Frågan är vem som är skyldig pengar och vem som beställt indrivning.
Får en känsla av att det är lokala grabbar inblandade i den här härvan, sannolikt från Lidköping. Den ursprungliga beställaren kan dock vara från annan ort. Att gå på släkten verkar osvenskt så troligen klanfolk.
För övrigt är BO, fd TJ, en rätt cool kille som genomför sitt giftemål mitt i den här härvan. Kan väl gälla frugan också. Nu drar de väl på bröllopsresa. Lycka till!
Att en skuld ligger i botten är ingen dum tanke alls. JoBr verkar, att döma av sina två facebook-sidor, ha varit en rätt vanlig person fram till 2022 och därefter gått ned sig. I år, i mars talar han om att han mår mentalt illa. Hans fysiska utseende vittnar om ett snabbt ras. En skuld mitt uppe i det hela skulle ju inte fått honom att må bättre.
Han har visserligen HA relaterat material, men inga foton med honom på motorcykel, så vitt jag kunnat se. Det talar mot att han är det anonyma vittnet i rättegången om Linus.
Som sagt, att allt bygger på en obetald skuld är ingen dum tanke.