2025-05-27, 09:40
Medlem
Klart det ska vara straffskatt på torkad blomma, tussilago & vitsippa ej undantaget.

En finsk utredning kom fram till att staten tjänar mer på en rökare än en icke rökare men rök i näsan = jag dör stackars mig jag har aldrig grillat.
Citera
2025-05-27, 09:43
Medlem
Man måste skatta någon för alla de 150 miljarder om åren som gängen stjäl från folket. Pengarna dka tillbaka, och att trycka dit de skyldiga finns inte på kartan.
Citera
2025-05-27, 09:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Have you heard about råtobak?

Det brukade jag köpa och så hade jag en tobakskvarn.

Så köper man hylsor och en manuell eller automatisk cigarettmaskin.
Har en som jag ska slänga får tobak är bajs.

Inte det minsta tobaksskatt om du köper råtobak.

Det är bra att det är krångligt att röka.

Det är jävla idiotiskt att hålla på med sånt.
Jo, det är punktskatt på råtobak numer.
Citera
2025-05-27, 09:57
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Det finns nog inte råtobak att köpa längre, det är inte lönsamt i allafall.
Staten höjde tobaksskattenför flera år sedan till, har för mig det var 1100kr/kg, efter det säljer inga råtobak längre.
Odla tobak själv är däremot tillåtet och väldigt enkelt om man har lite jord i en större rabatt att plantera i.

Visste faktiskt inte om att man infört skatt på råtobak.
Och du har rätt. Det går inte att köpa längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Jo, det är punktskatt på råtobak numer.

Jupp, visste bara inte om det.
Citera
2025-05-27, 09:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Överdrift börjar inte ens täcka vad du gjorde med ditt exempel.

Du skrev dessutom "invandring" och inte "kriminalitet", vilket betyder att du räknar bort ett antal hundratusen skötsamma arbetskraftsinvandrare från övriga Europa som är här och betalar skatt.
Njaa.
https://www.friatider.se/invandringe...50-miljarder-r
Citera
2025-05-27, 10:10
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Hur tänker dom här? Det lär ju få motsatt effekt.

Med samma skattesats kommer man inte längre att kunna köpa tobak i ett annat EU-land med billigare skatt på varorna, för att sedan sälja dyrare i ett annat.

/AI
Citera
2025-05-27, 10:18
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Dom höjer det vita snuset typ ZYN
Skitbra. Stoppar säkert en del ungar från att kliva in i nikotinets meningslösa värld. Jag tror att skiten är extra hälsofarlig eftersom smaken gör att man sväljer mycket av saliven. Kemikaliefest i inflammerade tarmar.
Citera
2025-05-27, 10:38
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Varför snackar ni så mycket om cigg för? Vad kommer det här innebära för oss snusare är väl frågan!
Citera
2025-05-27, 10:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Varför snackar ni så mycket om cigg för? Vad kommer det här innebära för oss snusare är väl frågan!

Det undrar jag också, när jag läste denna nyhet i tidningen i natt. Hoppas inte idioterna kastar "slänger barnet med badbaljan" när det kommer till snuset också.

(Det har de gjort förut, klass II-öl kostar typ som starköl idag, för några år sen kostade klass II kanske hälften av III. Som ett exempel på idioternas härjningar.)
Citera
2025-05-27, 11:16
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Enligt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1382597 så ska nikotinskatten höjas kraftigt så alla ni som slutat röka kommer ändå få se mycket höjd skatt!

Hmm..odla själv nu kanske? 30-talets chicago med ciggarettmaffian är snart tillbaka!

Det som framkommer i artikeln är att det görs påstötar för att återuppväcka ett förslag med innebörden att lägst tillåtna skatt på cigaretter i EU:s medlemsländer dubbleras.

Vilket knappast torde innebära något för Sveriges del.
Citera
2025-05-27, 11:46
Medlem
Citat:
Sjujkdomar relaterade till rökning är 1/1000.000 vad gängen från Mena och Somalia kostar!

Ska vi lägga en speciell skatt för att deras barn är urblåsta idioter och kostar massa skatt för rättsväsende, poliser, sjukvård och livslångt lidande för brottsoffrena???

Hmmm???

(Dreelow fick förresten futtiga 1,4 år bakom galler för grovt vapenbrott!)

Staten behöver pengar och några får betala. Denna gång är det nikotinberoende…

Ja. Tanken har slagit mig att gängkriminella, som belastar intensivvården med sina akuta skjutskador, borde få betala vad vården egentligen kostar utan subventioner. De har ju troligen aldrig betalat en krona i skatt och ligger mest samhället till last.
Senast redigerad av Sorgensvart 2025-05-27 kl. 11:50.
Citera
2025-05-27, 12:55
Avstängd
Citat:
Staten behöver pengar och några får betala. Denna gång är det nikotinberoende…

JO, men gängen kostar MERA!

Det känns nu som om halva sverige knarkar!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in