• 1
  • 2
2025-05-27, 00:06
Medlem
Enligt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1382597 så ska nikotinskatten höjas kraftigt så alla ni som slutat röka kommer ändå få se mycket höjd skatt!

Hmm..odla själv nu kanske? 30-talets chicago med ciggarettmaffian är snart tillbaka!
Citera
2025-05-27, 00:13
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
De nya harmoniserade skattenivåerna förväntas även motverka tobakssmuggling inom EU.

Hur tänker dom här? Det lär ju få motsatt effekt.
Citera
2025-05-27, 00:14
Medlem
Bra, då har jag mer motivation till att sluta med skiten. Att betala mer till staten än vad lagen kräver tar emot rejält.

Men kanske skulle man börja odla tobak? Som en lugn och trevlig hobby. Ingen dum idé faktiskt!
Citera
2025-05-27, 00:19
Medlem
Finns det verkligen nån som röker längre? Typ går månader emellan innan jag ser nån som röker vanlig tobak.

Eller räknas även CB dit? För då är ju en annan inte lika oskyldig.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2025-05-27 kl. 00:21.
Citera
2025-05-27, 00:24
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Enligt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1382597 så ska nikotinskatten höjas kraftigt så alla ni som slutat röka kommer ändå få se mycket höjd skatt!

Hmm..odla själv nu kanske? 30-talets chicago med ciggarettmaffian är snart tillbaka!

Have you heard about råtobak?

Det brukade jag köpa och så hade jag en tobakskvarn.

Så köper man hylsor och en manuell eller automatisk cigarettmaskin.
Har en som jag ska slänga får tobak är bajs.

Inte det minsta tobaksskatt om du köper råtobak.

Det är bra att det är krångligt att röka.

Det är jävla idiotiskt att hålla på med sånt.
Citera
2025-05-27, 00:25
Medlem
ElexirPharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Finns det verkligen nån som röker längre? Typ går månader emellan innan jag ser nån som röker vanlig tobak.

Eller räknas även CB dit? För då är ju en annan inte lika oskyldig.
Tråden handlar om nikotinhaltiga varor och cb innehåller inte nikotin.

Därmed inte sagt att många meckar med tobak när de fixar sina rökdon men det förändrar inte utgångsläget i relation till vad frågeställningen försöker precisera.
Citera
2025-05-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Tråden handlar om nikotinhaltiga varor och cb innehåller inte nikotin.

Därmed inte sagt att många meckar med tobak när de fixar sina rökdon men det förändrar inte utgångsläget i relation till vad frågeställningen försöker precisera.

Okay då. Förbjud skiten igår. Låt Trump sätta 2000 procent tariff.

T.o.m med min 50-tals morsa har slutat, tror hon började när hon var 11-12.
Citera
2025-05-27, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Okay då. Förbjud skiten igår. Låt Trump sätta 2000 procent tariff.

T.o.m med min 50-tals morsa har slutat, tror hon började när hon var 11-12.

Varför ska staten och EU bestämma om ciggaretter och snus? Folk är väl fria att göra som dom vill?

Ingen har blivit knivad eller skjuten för ett paket cigg eller snus!
Citera
2025-05-27, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Hur tänker dom här? Det lär ju få motsatt effekt.

Det kanske handlar om att staten vill ha in pengar i sjukvården. Eftersom rökare får en hel del sjukdomar, som belastar sjukvården, beskattas de nu högre via sitt beroende. En dag kanske de behöver vård pga sitt rökande och då har de via höjd skatt varit med och bidragit till sin vård.
Citera
2025-05-27, 02:53
Medlem
Citat:
Varför ska staten och EU bestämma om ciggaretter och snus? Folk är väl fria att göra som dom vill?

Ingen har blivit knivad eller skjuten för ett paket cigg eller snus!
Nej. Men många sjukdomar är relaterade till rökning och någon måste betala notan för sjukvården. Folk är fria att göra vad de vill men kräver också vård, den dagen rökandet ger hälsoproblem.
Citera
2025-05-27, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Nej. Men många sjukdomar är relaterade till rökning och någon måste betala notan för sjukvården. Folk är fria att göra vad de vill men kräver också vård, den dagen rökandet ger hälsoproblem.

Sjujkdomar relaterade till rökning är 1/1000.000 vad gängen från Mena och Somalia kostar!

Ska vi lägga en speciell skatt för att deras barn är urblåsta idioter och kostar massa skatt för rättsväsende, poliser, sjukvård och livslångt lidande för brottsoffrena???

Hmmm???

(Dreelow fick förresten futtiga 1,4 år bakom galler för grovt vapenbrott!)
Senast redigerad av Mistyarrow 2025-05-27 kl. 03:04.
Citera
2025-05-27, 05:18
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Sjujkdomar relaterade till rökning är 1/1000.000 vad gängen från Mena och Somalia kostar!

Ska vi lägga en speciell skatt för att deras barn är urblåsta idioter och kostar massa skatt för rättsväsende, poliser, sjukvård och livslångt lidande för brottsoffrena???

Hmmm???

(Dreelow fick förresten futtiga 1,4 år bakom galler för grovt vapenbrott!)

Citat:
Rökning kostar samhället över 31 miljarder kronor varje år, visar en ny rapport. Det motsvarar hela primärvårdens kostnader för alla allmänläkare och sjuksköterskor.

https://www.cancerfonden.se/nyhet/sa...ngen-samhallet

Så du menar att invandringen årligen kostar Sverige 31 biljoner?

Jag undrar vem som är en urblåst idiot i sammanhanget
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in