Citat:
Har du skaffat dig en utbildning som inte finns arbete för får du väl göra något åt saken. Låter som typiskt sossesnack med att vara ett offer för andras handlingar.
Nja, jag har bara varit arbetslös sen årsskiftet den här omgången, så tror inte det räkas som långtidsarbetslöshet. Men jag räknar med att det blir det, eftersom min arbetslöshet beror på nedskärningar och det finns en stor övertalighet av sökande i mitt yrke. Vi får väl se vad som händer efter nästa val.
Har gamla föräldrar som behöver hjälp, så jag har inte möjlighet att flytta.
Det vore absolut trevligt med ett nytt jobb. Min arbetslöshet är inte självvald och jag söker nya jobb, som sagt. Inte vad som helst, men relevanta jobb. Min arbetslöshet beror på politiska beslut (nedskärningar) så jag förutsätter att det tagits med i risk- och konsekvensanalysen att såna som jag blir arbetslös och måste försörjas av samhället, så jag känner mig absolut inte som nån parasit. Jag håller igång med träning, hälsa, matlagning, streamingtittande och annat hela dagarna - och jobbar även en del ideellt åt en förening. Så jag gör det bästa av situationen och klagar inte!
Har gamla föräldrar som behöver hjälp, så jag har inte möjlighet att flytta.
Det vore absolut trevligt med ett nytt jobb. Min arbetslöshet är inte självvald och jag söker nya jobb, som sagt. Inte vad som helst, men relevanta jobb. Min arbetslöshet beror på politiska beslut (nedskärningar) så jag förutsätter att det tagits med i risk- och konsekvensanalysen att såna som jag blir arbetslös och måste försörjas av samhället, så jag känner mig absolut inte som nån parasit. Jag håller igång med träning, hälsa, matlagning, streamingtittande och annat hela dagarna - och jobbar även en del ideellt åt en förening. Så jag gör det bästa av situationen och klagar inte!
Jo du lever på bidrag och har inga ambitioner att ta dig ifrån det och då är man en parasit.
Ryck upp dig nu för katten och se till att du blir attraktiv på arbetsmarknaden igen och får ett jobb så du också kan vara med att dra in skatt till välfärden.
Jag har 0 dagar med a-kassa och skaffade mig en bra utbildning i vuxen ålder då jag insåg att det krävdes för att förbli attraktiv på arbetsmarknaden och få en hög lön vilket även ger en riktigt bra ersättning som kommande pensionär.