Citat:
Ursprungligen postat av
lhffan
Långtidsarbetslöshet m.a.o. då dom flesta går plus på nya a-kassan.
Bor i storstad små ort? Det finns jobb även för plus 50 om man flyttar i tex sthlm
Nja, jag har bara varit arbetslös sen årsskiftet den här omgången, så tror inte det räkas som långtidsarbetslöshet. Men jag räknar med att det blir det, eftersom min arbetslöshet beror på nedskärningar och det finns en stor övertalighet av sökande i mitt yrke. Vi får väl se vad som händer efter nästa val.
Har gamla föräldrar som behöver hjälp, så jag har inte möjlighet att flytta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Vore det inte trevligt med ett välbetalt jobb istället?
Man får då mer handlingsfrihet än att gå med a-kassa och känner sig delaktig istället för att leva som parasit.
Med öka pensionsålder kommer troligen möjligheter att mygla begränsas mer än vad det är idag.
Det vore absolut trevligt med ett nytt jobb. Min arbetslöshet är inte självvald och jag söker nya jobb, som sagt. Inte vad som helst, men relevanta jobb. Min arbetslöshet beror på politiska beslut (nedskärningar) så jag förutsätter att det tagits med i risk- och konsekvensanalysen att såna som jag blir arbetslös och måste försörjas av samhället, så jag känner mig absolut inte som nån parasit. Jag håller igång med träning, hälsa, matlagning, streamingtittande och annat hela dagarna - och jobbar även en del ideellt åt en förening. Så jag gör det bästa av situationen och klagar inte!