2025-05-29, 20:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Kvinnor pratar inte. De tjuter, sexstrejkar och ställer till med drama så snart de inte får sin vilja igenom.

En del män tröttnar och skiljer sig (jag) och andra män resignerar (min bror, far, farfar, morfar etc.) Låt henne bestämma så blir det lugnast, happy wife happy life, är man snäll få man pussa tutte på fredah kväll etc....

Om du vill diskutera relationer så kan jag tipsa dig om relationsforumet här på Flashback.

För jag är inte ett jävla dugg intresserad av att prata relationer med dig.
Citera
2025-05-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om du vill diskutera relationer så kan jag tipsa dig om relationsforumet här på Flashback.

För jag är inte ett jävla dugg intresserad av att prata relationer med dig.

Självklart inte... kan möjligen dysfunktionella relationer vara en av orsakerna till kvinnohat?
Citera
2025-05-29, 20:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Självklart inte... kan möjligen dysfunktionella relationer vara en av orsakerna till kvinnohat?

Kan möjligen dysfunktionella relationer vara en av orsakerna till manshat?
Citera
2025-05-29, 20:37
Medlem
Citat:

Det är högst troligt men inte ämnet för tråden.
Citera
2025-05-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snera
Det handlar inte om att man föredrar män från andra kulturer utan att män från andra kulturer vet hur man uppvaktar en kvinna. Dom är romantiska, bjuder på sig själva, förför, medans män från Sverige sitter surt och tittar på, säger nått elakt och tror att man ska tycka det är kul. Jag inget emot någon och hade uppskattat om svenska män kunde bjuda på sig själva lika mycket som andra gör då vi har samma kultur och det hade varit lättare i ett förhållande men det är som det är, jag kan inte ändra på andra utan man kan bara ändra sig själv.

Tyvärr tror jag detta är en stor anledning till varför incelkulturen växer. Dom förväntar sig att få en kvinna utan att göra arbetet och när dom ser andra göra det och lyckas så lär dom sig inte nått utav det utan blir istället arg och sur på omvärlden. Det handlar om social kompetens och entitlement.

Jo men felet män har gjort är att ha gjort sig själv onödiga. Varje år kommer det nästan en miljon män till Europa. Många av dessa kommer slå ut män från äktenskapasmarknade.

Jag tror att det beror på i grunden att personer som Reinfelt inte gillar kvinnor. Han kan inte komma överens med kvinnor och har minst två skilsmässor i bagaget. Han tycker kvinnor är så dåliga att han hellre vill ha män.

Jo män från Sverige är mer försiktiga. Samtidigt är de mindre kriminella och mer pålitliga , det är mycket större risk att en utländsk man försöker kontrollera en kvinna ,skulle kunna säga utöva terror mot henne.

Om man tar muslimer så har de som mål att kontrollera kvinnor och att de ska vara underordnade.

Fortsätter det så här så kommer kvinnor vara mer förtryckta i Sverige än vad de någonsin varit.

Skulle Islam få makten bara delvis kommer de skrämma kvinnor till underkastelse.

Kvinnor väljer helt enkelt fel sid för kortsiktiga vinster att få uppskattning : från en man som inte har som iden att hon ska vara jämställd utan vill hon är nästintill slav till män.
Citera
2025-05-29, 21:05
Medlem
Citat:

Kvinnohat = mäns fel

Manshat = mäns fel

//feministisk logik
Citera
2025-05-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har inte sett särskilt mycket manshat i denna diskussion, på flashback eller i samhället i stort. Men om du läser några inlägg ovanför detta så finns det tydligen gott om män som ger oss orsaker att bli manshatiska. Vi är nog bara för snälla och överseende med skitbeteende tyvärr.

Jag tror ändå det är rätt jämnt män och kvinnor verkar trigga varandra till att ogilla varandra mer och mer.

Kvinnor vill inte närma sig män längre ,bara 30% av singelkvinnorna vill ha en relation framgår ej om det är med män eller kvinnor. Män vill till över 60% ha en relation.

Alla fall män vill vara med kvinnor och gillar dem relativt mycket men det finns ,undantag som denna tråd handlar om personer som verkligen hatar kvinnor.

Män är mycket mer negativa mot män som hatar kvinnor. Tidö-partierna kommer med förslag efter förslag som ska hindra män skada kvinnor. Fast kvinnor kan rösta på V ,C och MP som inte är ett dugg angelägna att hjälpa kvinnor.

Terrorklassa män som verkligen hatar kvinnor är ingen svårighet för de flest män.

Skulle tro att fler män än kvinnor vill göra något åt kvinno-hatet.
Citera
2025-05-29, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror ändå det är rätt jämnt män och kvinnor verkar trigga varandra till att ogilla varandra mer och mer.

Kvinnor vill inte närma sig män längre ,bara 30% av singelkvinnorna vill ha en relation framgår ej om det är med män eller kvinnor. Män vill till över 60% ha en relation.

Alla fall män vill vara med kvinnor och gillar dem relativt mycket men det finns ,undantag som denna tråd handlar om personer som verkligen hatar kvinnor.

Män är mycket mer negativa mot män som hatar kvinnor. Tidö-partierna kommer med förslag efter förslag som ska hindra män skada kvinnor. Fast kvinnor kan rösta på V ,C och MP som inte är ett dugg angelägna att hjälpa kvinnor.

Terrorklassa män som verkligen hatar kvinnor är ingen svårighet för de flest män.

Skulle tro att fler män än kvinnor vill göra något åt kvinno-hatet.
Trots att jag ideologiskt står långt ifrån tidö måste jag motvilligt ge dem att de varit väldigt aktiva i relationsvåldsfrågan och då särskilt kopplat till boendefrågan som är essentiell för att man ska kuńs lämna en våldsam partner.

Kan inte annat än att vara lite imponerad. Sedan finns det andra områden där jag står långt ifrån tidö men just i denna fråga har de verkligen levererat.
Citera
2025-05-29, 22:17
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag förstår ditt skämt, men det hela handlar om sjuka personer. Ingen frisk människa hatar någon baserat på dennes kön.

Nej du förstår inte mitt skämt,
eftersom det inte är någon skämt,
och det är inte lustigt.

"Hat" är en känsla.
https://svenska.se/tre/?sok=hat&pz=1
"Terrorism" är en handling.
https://svenska.se/tre/?sok=terror&pz=1

Man kan känna hat utan att terrorisera.
Man kan terrorisera utan att känna hat.

Att klassa hat som terrorism gör ungefär lika stor nytta som att påstå att
att känna trötthet ska klassas som att bajsa på sig.

FRÅN OCH MED NU HAR JAG BESTÄMT ATT OM DU ÄR TRÖTT SÅ HAR DU BAJSAT PÅ DIG!

Vad gör det för nytta?

Vad är det som du säger handlar om sjuka personer?
Vilken sjukdom är det man har om man hatar någon för dennes kön?

Varför säger L att kvinnohat är terrorism?
Är manshat inte terrorism?
Varför inte i så fall?
Är det för att L hatar män?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2025-05-29 kl. 22:26.
Citera
2025-05-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Är man för yttrandefrihet så tycker man inte det är löjligt att vara emot terrorklassning av känslor.

Är man mot förtryck så tycker man inte att det är löjligt att kriminalisera det.
Citera
2025-05-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det jag och andra män säger är att vi vill ha lika villkor. Detta är vad sann jämställdhet faktiskt handlar om i grund och botten eller åtminstone borde handla om.

Om man blir upprörd över detta så har man förmodligen en väldigt skev syn på vad sann jämställdhet är.

Vi ska inte göra det värre för det ena könet för att uppnå ''jämlikhet'' mellan könen. Det är inte sann jämställdhet enligt mig och är en bristfällig och sinnessjuk syn på det hela.

Låt mig ta ett par exempel:

1) Fler män dödas än kvinnor per capita i Sverige. Är en lösning att försöka se till att fler kvinnor blir dödade för att skapa balans/jämlikhet mellan könen? Såklart inte.. det är en helt absurd tolkning av jämlikhet mellan könen (jag hoppas inte du resonerar såhär skevt). En sådan lösning har inget med sann jämställdhet att göra.

2) Precis på samma sätt är det absurt att åsamka män skada i områden där män har det bättre än kvinnor för att skapa ''jämlikhet''. Att könsstympa småpojkar på ett lika allvarligt sätt som man gör i vissa religioner som man könsstympar småflickor gör ju ingenting för att förbättra den sanna jämställdheten.

Vad sann jämställdhet inte heller handlar om:

Om man inte vill göra det bättre för både män och kvinnor i en area (skyddslagstiftning när det gäller mans och kvinnohat) för att det också gynnar mannen vilket i sin tur inte utjämnar diskrepansen/skillnaden i andelen områden som män har det bättre i än kvinnor så är det ett tecken på mansförakt.

Då handlar det ju om att man inte vill förbättra ett specifikt område för båda könen. Utan då ser man det som någon slags ''tävling i frimärkssamling' där det viktiga är att se till att kvinnor jämt ''kommer ikapp männen''. Såhär kan man ju för fan inte resonera haha. Det är ju helt absurt.

Hypotetiskt exempel:

Ponera att män ligger före jämställdhetsmässigt i 12 av 20 (60 %) av alla områden jämfört med kvinnor och att ett nytt område, område 21, börjar diskuteras som rör skydd mot könshat.

Är det rimliga nu att säga: ''Män har det bättre än kvinnor i 12/20 = 60 % av alla jämställdhetsområden men om vi nu enligt lag enbart ger lagstiftningsskydd till kvinnor i detta nya område och inte ger samma skydd till män,så kommer män enbart ligga före jämställdhetsmässigt nu i 12/21 = 57 % av alla jämställdhetsområden så låt oss göra detta''

Givetvis är detta resonemang helt befängt.

Det relevanta är ju för fan att göra det bättre för båda könen. Inte göra allt för att minska disrepansen (60 % till 57 %) så till den grad att det ena könet missgynnas och behandlas ojämställt i ett område bara för att totalskillnaden när det gäller samtliga kända jämställdhetsområden ska minskas ...

I slutändan så handlar det ju om att skapa jämställdhet i samtliga områden. Män ska inte vara någon jävla andrahandsprioritering bara för att vi möjligtvis ligger före i fler antal områden. Det är totalt ologiskt.

Resonemangen ovanför handlar ju inte om respekt för båda könen, då handlar det ju om att till varje pris ha någon slags balans i statistiken....

Men jag har förstått sedan länge att feminism inte handlar om sann jämställdhet. Att bli så upprörd över att män säger: ''Vi vill ha lika villkor'', är oerhört märkligt.

Ingen orkar läsa din bok. Speciellt inte som du missar poängen så totalt.
Citera
2025-05-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Här ses ett klassiskt exempel på en kvinna i affekt. Känslorna svallar och hennes egenupplevda orättvisor tränger undan all förmåga att föra ett rationellt resonemang.

Det är därför det är så svårt för män att fullt ut se kvinnor som vuxna människor. 95-100 % av tiden så beter sig kvinnor som vuxna och ansvarstagande människor men till slut kommer stunden när känslorna blir för jobbiga för henne och vipps, så är det en arg och ledsen liten tjej man försöker resonera med.

Bara för att du själv är en liten incel som inte klarar av att hantera det faktum att kvinnor är smartare än du är så behöver du inte hitta på dina egna små teorier om affekt - detta är ju ett urgammalt och uttjatat resonemang så fort en kvinna argumenterar för någonting, och ett sätt att desperat skifta fokus från det faktum att du själv inte har något att tillföra ämnet - förutom det solklara exemplet på kvinnohat då förstås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in