2025-05-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det blir lätt så när männen inte tar sitt ansvar för sina barn och sitt hem från början. De lämnade själva över ansvaret och bestämmanderätten. Antagligen för att de skulle jobba på sina karriärer istället.

Nej precis, en framgångsrik man som drar in massor med stålar är så sjukt självisk som vill maximera det ekonomiska kassaflödet till hemmet så att sitt barn kan få det bra. Så jävla oansvarigt. Detta samtidigt som mamman faktiskt vill vara hemma med ungen. Män är så hemska! Buhu!

Du kanske ska byta partner om du och din partner inte kan komma överens om något så banalt som detta.

Alla kvinnor är inte lika manliga som du eller dina feministpolare. Många kvinnor vill vara hemma med barnen .

Kvinnor är dessutom i viss mån redan indirekt kompenserade för att de gör mer hushållsarbete eftersom man kan tänka sig att många män som tjänar mer täcker en större % av räkningarna. Vilket de inte ens behöver göra.

Vad är svårast? Att diska och laga mat eller bygga ett framgångsrikt företag?

Låt familjer få bestämma själva.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-29 kl. 19:15.
Citera
2025-05-29, 19:15
Medlem
"Så nej, det är inte kampen för rättvisa som skapar hat, utan motreaktionen från dem som förlorar på jämställdhet."

Vad hände med ert mantra att all vinner på jämställdhet?
Citera
2025-05-29, 19:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Det är int LIIIITE olika kriterier som du försöker spela ner... Mannen skall vara beskyddare och försörjare. Det är HÅRDKODAT i skallen på er kvinnor och en biologi som ni verkar skämmas för och avsky hos er själva.

"Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent."

Ja det blir väl så nu när alla unga ska börja leva som på 50-talet igen. Tjejerna vill vara soft girls och killarna vill vara the breadwinner. Männen får jobba häcken av sig och kvinnorna får hålla sig väl med männen för att inte riskera bli utslängda på gatan.

Jag varken avskyr eller skäms för andras livsval.

Citat:
Och några år senare blir den lata och fega lärarinnans dotter vådaskjuten av mammans elever som radikaliserats av gängen när hon äter pizza med sin kompis. Karma...

Ojdå, så galet det hade varit

Citat:
Jag var sjukskriven ett år. Övrig tid delade jag med barnens mamma.

Undrar du fortfarande varför du behöver jämställdhet? Hur länge var din pappa föräldraledig med dig?

Citat:
Vem har sagt att han har tid att följa med?

Nä han kanske väljer att jobba istället.
Citera
2025-05-29, 19:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej precis, en framgångsrik man som drar in massor med stålar är så sjukt självisk som vill maximera det ekonomiska kassaflödet till hemmet så att sitt barn kan få det bra. Så jävla oansvarigt. Detta samtidigt som mamman faktiskt vill vara hemma med ungen. Män är så hemska! Buhu!

Du kanske ska byta partner om du och din partner inte kan komma överens om något så banalt som detta.

Alla kvinnor är inte lika manliga som du eller dina feministpolare. Många kvinnor vill vara hemma med barnen .

Kvinnor är dessutom i viss mån redan indirekt kompenserade för att de gör mer hushållsarbete eftersom man kan tänka sig att många män som tjänar mer täcker en större % av räkningarna. Vilket de inte ens behöver göra.

Vad är svårast? Att diska och laga mat eller bygga ett framgångsrikt företag?

Låt familjer få bestämma själva.

Nu var det ju inte jag som klagade på att kvinnor driver Familjen AB.

Det var Jaques. Han stör sig något enormt på den här dynamiken som uppstår när kvinnan stannar hemma och mannen gör karriär.
Citera
2025-05-29, 19:24
Medlem
chomskaras avatar
Jag är 100% feminist osv men jag undrar mest HUR de tänkt sig att de ska gå tillväga för att genomföra detta?
Citera
2025-05-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag ignorerar din ad-hominem-attack utan går direkt till själva kärnan i sakfrågan. Att skylla feminism för mäns radikalisering i manosfären är som att skylla medborgarrättsrörelsen för uppkomsten av vit makt.

Så nej, det är inte kampen för rättvisa som skapar hat, utan motreaktionen från dem som förlorar på jämställdhet. Manosfärens bästa rekryterare finns faktiskt bland kvinnohatande snubbar, sådana som du, Andrew Tate och liknande typer. De tjänar stora pengar på att via propagandakanaler (bloggar, YT-klipp mm) hjärntvätta lättpåverkade unga killar och locka dem till att prenumerera på diverse saker och köpa böcker med kvinnofientligt innehåll.

De sakliga diskussionerna är avslutade för länge sedan. Vi har slagit fast att du inte klarar av att diskutera sakligt. Det är därför jag beter mig som jag gör. Försök inte få det att låta som att jag är osaklig och du inte är det. Jag provade gång på gång att diskutera med dig på ett schysst sätt, det gick inte. Det var helt omöjligt. Du är inte tillräckligt mogen för att hantera saklig kritik.

Felaktiga uttalanden kommer ifrån manosfären då och då. So what? Felaktiga uttalanden kommer ifrån dig också emellanåt.

Men manosfären vill lyfta män och det måste försvaras.

Jag skiter i om de säger en del mindre ofarliga felaktigheter.
Citera
2025-05-29, 19:43
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte jag som klagade på att kvinnor driver Familjen AB.

Det var Jaques. Han stör sig något enormt på den här dynamiken som uppstår när kvinnan stannar hemma och mannen gör karriär.

Nej, jag stör mig enormt på alla duktiga flickor som skall vara bäst i skolan, jobbet, hemma etc. och sedan brakar de ihop och då finns inget eget ansvar utan då är det männens fel???

Ännu mer stör jag mig på när de sedan är kontrollfreaks som kör micromanagement på Familjen AB och skall ha ALLT på sitt sätt. Männen är i bästa fall doers som verkställer hennes order.
Citera
2025-05-29, 19:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, jag stör mig enormt på alla duktiga flickor som skall vara bäst i skolan, jobbet, hemma etc. och sedan brakar de ihop och då finns inget eget ansvar utan då är det männens fel???

Ännu mer stör jag mig på när de sedan är kontrollfreaks som kör micromanagement på Familjen AB och skall ha ALLT på sitt sätt. Männen är i bästa fall doers som verkställer hennes order.

Är det??? Skyller de på sina män då???

Awww nääähhh.... Men så skönt att de kan skilja sig då ju. Kan de inte prata med sina partners så är det ju illa.
Citera
2025-05-29, 19:56
Medlem
Citat:
Är det??? Skyller de på sina män då???

Awww nääähhh.... Men så skönt att de kan skilja sig då ju. Kan de inte prata med sina partners så är det ju illa.

Kvinnor pratar inte. De tjuter, sexstrejkar och ställer till med drama så snart de inte får sin vilja igenom.

En del män tröttnar och skiljer sig (jag) och andra män resignerar (min bror, far, farfar, morfar etc.) Låt henne bestämma så blir det lugnast, happy wife happy life, är man snäll få man pussa tutte på fredah kväll etc....
Citera
2025-05-29, 19:57
Medlem
Landsbygdens avatar
Undrar hur det praktiskt ska gå till. Andra terrorklassningar utgår ju från diverse organisationer, så det blir väl lättare att bevisa då. T.ex. det kan finnas bilder eller video på att någon är med någonstans.

Verkar vara mycket som rörs ihop i en enda smet: "incels", kvinnohat, preferenser, kritik, åsikter.

För mig låter det lite som populism brukar låta. Typ, "vi tar kvinnohat på störst allvar, därför att vi vill terrorklassa det". "Ni som inte vill terrorklassa det, är mindre feministiska än vi".
Det låter kanske bra, kort och enkelt(att tala till folket), men verkar inte supergenomtänkt.

Om feministiskt initiativ inte vill terrorklassa, är dom inte "riktiga" feminister. Kvinnohats-försvarare...
Citera
2025-05-29, 20:04
Medlem
Morfuss avatar
Citat:
Det är int LIIIITE olika kriterier som du försöker spela ner... Mannen skall vara beskyddare och försörjare. Det är HÅRDKODAT i skallen på er kvinnor och en biologi som ni verkar skämmas för och avsky hos er själva.

"Nationalekonomen Anne Boschini och Marianne Sundström, professor i arbetsmarknadskunskap, pekar i studien på att utbildning och inkomst spelar en avgörande roll för mäns möjligheter att bli fäder. Plånbokens tjocklek blir allt viktigare för mäns utsikter att reproducera sig. På 1970-talet hade 28 procent av de 45-åriga männen med låg inkomst inte fått vare sig söner eller döttrar. På 2010-talet har andelen vuxit till 41 procent."

Det verkar gälla en diskussion mellan er och vad gäller att skaffa barn uppfattar jag det som. Ett misstag dock att uppge två "nationalekonomer" som är kvinnor, som också tydligen förvrängt vad gäller inkomst och barn, och kan förstå varför då det är trots allt giriga kvinnor och "tävlar" som parasiter vad gäller ekonomin.

Men nej, utbildning och inkomst har inte att göra med om folk för barn till världen eller ej, och självklart går det ju då inte enbart till mannen. Tvärtom verkar det vara främst fattiga par som tenderar att skaffa barn än rika. Tredjevärlds-folk (ja, du vet nog bäst själv om dessa raser är rika eller ej generellt sett ) som bortsett från att tendera att dem ser det som ett måste att skaffa barn, så skaffar dem även många barn - i jämförelse med kackerlackor. Dem har ju inte vanligtvis inte intelligensen att förstå balansen med ändamålet i livet, därav kan dem inte hålla en balans inom sitt folkslag - vilket leder till alla de problem som dem då har.
Citera
2025-05-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfus
Det verkar gälla en diskussion mellan er och vad gäller att skaffa barn uppfattar jag det som. Ett misstag dock att uppge två "nationalekonomer" som är kvinnor, som också tydligen förvrängt vad gäller inkomst och barn, och kan förstå varför då det är trots allt giriga kvinnor och "tävlar" som parasiter vad gäller ekonomin.

Men nej, utbildning och inkomst har inte att göra med om folk för barn till världen eller ej, och självklart går det ju då inte enbart till mannen. Tvärtom verkar det vara främst fattiga par som tenderar att skaffa barn än rika. Tredjevärlds-folk (ja, du vet nog bäst själv om dessa raser är rika eller ej generellt sett ) som bortsett från att tendera att dem ser det som ett måste att skaffa barn, så skaffar dem även många barn - i jämförelse med kackerlackor. Dem har ju inte vanligtvis inte intelligensen att förstå balansen med ändamålet i livet, därav kan dem inte hålla en balans inom sitt folkslag - vilket leder till alla de problem som dem då har.

https://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnlosa-singelmannen-blir-allt-fler-i-sverige.5f43a199-815d-4c67-b95f-39a231816aa3

https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in