2025-05-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Av någon anledning hatar ett fåtal kvinnor västerländska män
Har inte sett särskilt mycket manshat i denna diskussion, på flashback eller i samhället i stort. Men om du läser några inlägg ovanför detta så finns det tydligen gott om män som ger oss orsaker att bli manshatiska. Vi är nog bara för snälla och överseende med skitbeteende tyvärr.
Citera
2025-05-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vet inte om du syftar på mig, men majoriteten av de män jag dejtat har varit sköna och härliga människor.

Du verkar tro att det finns två typer av män, bra och dåliga. Män är mer komplexa än så, de är liksom mänskliga om du förstår vad jag menar.
Känner du dig träffad så är det väl något du behöver rannsaka hos dig själv?

Jag minns inte vem du är men kul att höra att du dejtat bra män!
Citera
2025-05-29, 10:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
"Radikaliseringen fungerar dåligt. Den slår sönder samhället."
"Att radikalisera samhället fungerar dåligt måste bero på de som inte är radikaliserade."
"Då radikaliserar vi samhället än mer. Vad skulle kunna gå fel?"

MGTOW är den sunda vägen framåt för oss som vill riskminimera.
Samhällets behov av bra män kan bara öka i en miljö som våran.
Citera
2025-05-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men båda kvinnorna du nämde förut har som taktik att göra män upprörda sedan kommer det någon Reinfelt eller liknande och säger att ska vi inte slippa dessa hemska kvinnor och ta hit några hundra tusen män från trdje världen.

Av någon anledning hatar ett fåtal kvinnor västerländska män och vill ersätta dem med andra ,det kan vara att de har någon konstig drift att bli dominerade och skadade av män. Många vänsterkvinnor har dessa känslor.

Vad vi behöver nu :

1. Mer gillande mellan män och kvinnor.

2. Färre män som invandrarar ,få kvinnor att inse det dåliga med invandring.

Det handlar inte om att man föredrar män från andra kulturer utan att män från andra kulturer vet hur man uppvaktar en kvinna. Dom är romantiska, bjuder på sig själva, förför, medans män från Sverige sitter surt och tittar på, säger nått elakt och tror att man ska tycka det är kul. Jag inget emot någon och hade uppskattat om svenska män kunde bjuda på sig själva lika mycket som andra gör då vi har samma kultur och det hade varit lättare i ett förhållande men det är som det är, jag kan inte ändra på andra utan man kan bara ändra sig själv.

Tyvärr tror jag detta är en stor anledning till varför incelkulturen växer. Dom förväntar sig att få en kvinna utan att göra arbetet och när dom ser andra göra det och lyckas så lär dom sig inte nått utav det utan blir istället arg och sur på omvärlden. Det handlar om social kompetens och entitlement.
Citera
2025-05-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Har inget med feminism att göra utan skydda kvinnor .. tycker detta hade varit superbra idé! Även mobbing i samhället borde klassas som terror..
Citera
2025-05-29, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tycker kvinnor på flashback diskuterar betydligt mer balanserat och lugnt än män. Än en gång ber jag dig titta igenom de senaste sidorna i denna diskussion och notera hur män vräker invektiv över kvinnor på ett sätt som inte kvinnor gör över män.

Det blir svårt att föra vettiga diskussioner med män när ni är så lättprovocerade och känslostyrda.
Jag kan hålla med dig i att det är tråkigt att vissa användare spårar ur, man får ignorera deras inlägg för de tillför inte ett dugg till diskussionsvärdet. De avslöjar sig bara som de incels de är.

Men många av de kvinnliga inläggen i tråden har lite samma innehåll, även om de formuleras på ett annat sätt. Att höra kvinnor obevekligt utmåla alla män som dåliga och att kvinnor ska ha alla rättigheter utan några som helst skyldigheter är egentligen på samma nivå som när vissa användare kommer med personangrepp och könsord.
Citera
2025-05-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Vilket ansvar skulle det vara?
En stilla undran.

Det skall finnas exempel på utdöda samhällen som varit feminiserade.
Över flera årtusenden har ingen ställt sig frågan hur de kvinnostyrda samhällena har ett ansvar i sin utdödhet.

Jag önskar dig lycka till med att hålla kvinnor ansvariga för sina egna grava fel.

Listan som jag tog upp som vissa feminister följer är att göra sitt absolut sämsta för att bidra till en produktiv dialog.

Hålla och hålla ansvariga, jag gör ett litet försök att försöka få dem att inse hur knasigt det är att resonera med dem.
Citera
2025-05-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag kan hålla med dig i att det är tråkigt att vissa användare spårar ur, man får ignorera deras inlägg för de tillför inte ett dugg till diskussionsvärdet. De avslöjar sig bara som de incels de är.

Men många av de kvinnliga inläggen i tråden har lite samma innehåll, även om de formuleras på ett annat sätt. Att höra kvinnor obevekligt utmåla alla män som dåliga och att kvinnor ska ha alla rättigheter utan några som helst skyldigheter är egentligen på samma nivå som när vissa användare kommer med personangrepp och könsord.
Du får väl följa ditt eget råd och ignorera dessa. De är ju iallafall färre än de män du tipsar om att kvinnor ska ignorera.
Citera
2025-05-29, 11:39
Medlem
Citat:
Det är nästan bara män som utövar så grovt våld på sina partners att de dör eller hamnar på sjukhus. Därför sitter fler män än kvinnor inne för relationsvåld.

Och sedan är det rätt ointressant hur du gissar.

Precis.
Din/Er analys är värdelös.

Lycka till med det.

Jag har mina gränser. De är tydliga och det finns våld som backar dessa.
Ditt feminiserade samhälle kan bara förlora på att t.ex. utmana dessa.
Våldet finns där, oavsett vad du säger att du vill.
Citera
2025-05-29, 11:39
Avslutad
Citat:
Du får väl följa ditt eget råd och ignorera dessa. De är ju iallafall färre än de män du tipsar om att kvinnor ska ignorera.
Men de är ändå i en övervägande majoritet av de kvinnor som skriver i tråden.
Citera
2025-05-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Listan som jag tog upp som vissa feminister följer är att göra sitt absolut sämsta för att bidra till en produktiv dialog.

Hålla och hålla ansvariga, jag gör ett litet försök att försöka få dem att inse hur knasigt det är att resonera med dem.

Jag gissar att män har försökt att hålla kvinnor ansvariga för sina egna handlingar i över 10.000 år.
Det skulle vara minst sagt koolt om du lyckas.
Citera
2025-05-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag gissar att män har försökt att hålla kvinnor ansvariga för sina egna handlingar i över 10.000 år.
Det skulle vara minst sagt koolt om du lyckas.

OK, nu pratar jag om ett par kvinnliga individer (feminister). Inte kvinnor som grupp. Det är dessutom skillnad på att få ett par feminister att inse att de resonerar på ett problematiskt sätt jämfört med att få hela gruppen kvinnor att resonera jämt på ett korrekt sätt.

Det ena målet är orealistiskt, det andra? Not so much.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in