2025-05-26, 11:15
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lär dig stycka upp texten! annars vägrar jag läsa.

Så extremt (svenskt) kvinnligt av dig att vägra ta till dig obekväma sanningar om de inte presenteras på det sätt DU vill. Jag är inte en av dina feminiserade "manliga" vänner. Jag anpassar mig inte till dig. Men vad det handlar om är ju att du saknar motargument och istället klagar på HUR de obekväma sanningarna är framförda.

Förresten, hur har du tid att sitta och skriva på Flashback en förmiddag under en arbetsvecka? Arbetslös eller statligt"anställd" gissar jag.

Och innan du frågar/inbillar dig något, själv har jag tack vare händelser i Afrika och Mellanöstern det senaste året tjänat så bra att jag inte behöver arbeta den närmaste 6-8 månaderna.

Så, nu får du vara ifred med dina vanföreställningar, det är 23 grader och sol här, så vi skall upp i bergen och köra MTB. Med 80 tals dieselbil givetvis, så "klimatet" får sitt.
Citera
2025-05-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Njae, jag sade att den största problematiken försvinner om man förbjuder Islam.
Incel-rörelsen är ingen organiserad rörelse utan utgörs av enskilda patetiska low-lifes som får psykbryt ibland.

Det kan man väl terror-stämpla om det får en att sova gott om nätterna, men på vilket sätt kommer det förhindra framtida dåd?
Det är väl det de har internet till? Eller tänker du att de måste ha en möteslokal med kaffe och regelbundna sammankomster?

Sedan är väl själva det faktum att du kallar dem en rörelse tecken på en viss organisation.
Citera
2025-05-26, 11:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs nedan.

Fine, då borde väl i första hand TURKARNA lagstifta om detta, inte Sverige/EU ?

Så snälla Liberalkärring, åk till Ankara och predika !
Citera
2025-05-26, 11:17
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ja du verkar totalt ha missat senaste 10 åren av nyhetsrapporteringar. För det har rapporterats rejält om de 4 exempel på terrordåd jag listade innan.

Låt mig gissa...du har suttit isolerad på nått nätforum nånstans totalt skild från vanliga nyheter?
Finns hjälp att få!
Slå på P1 då och då de har nyheter från VERKLIGHETEN varje hel timma. eller gå in på average någorlunda seriös tidiningsite, svensk eller utländsk, finns gott om dem, en del har tom uppläsningar numera....om du har allvarliga problem med att läsa vanlig textmassa med fler tecken än 30.

Dina fyra exempel är inte från Sverige.
Citera
2025-05-26, 11:18
Medlem
Varför skulle det inte kunna vara så när vi regelbundet ser kvinnohat som en grund för terrorattentat?
Citera
2025-05-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är klart som fan att manshat också ska terrorklassas i sådana fall. Båda könen ska vara lika skyddade. Det har ingen betydelse om det vore så att vi inte har sett handlingar som representerar manshat i lika hög utsträckning. Det handlar om det principiella här och det moraliskt rätta.

Ponera att du levde i ett samhälle där vi inte kände till några pedofilbrott mot småpojkar men däremot kände vi till en massa pedofilbrott mot småflickor. Menar du då att du inte hade velat skydda småpojkar i samma utsträckning som småflickor enligt lagens mening bara för att övergrepp mot småpojkar var okända eller inte hade skett i lika hög utsträckning som övergrepp mot småflickor? Är det såhär skev och naiv syn du har på saker?

Om du argumenterar emot att terrorstämpla manshat så tror du ju inte ens på jämlikhet, det som du påstår dig vara för. Men detta har jag och många män förstått sedan länge - för dig handlar det om att lyfta kvinnor och skada män.

Du kan inte både behålla och äta kakan här. Antingen tror du på jämlikhet, eller inte. Du kan inte körsbärsplocka den jämlikhet som du vill ha när det passar dig.

Visst, OM det dyker upp rörelser med målet att förtrycka män, baserat på manshat, eller dåd där kvinnor går ut på stan med vapen och börja meja ner män/ killar så absolut" då ska vi terrorklassa även manshat...men....det har vi alltså inte...
manshat är ett icke problem i världen...kvinnohat är ett REELLT problem och har varit så länge..LÅÅÅNG tradition av att både hata, hota, och aktivt döda kvinnor, flickor, spädbarn mest för att dessa just är kvinnor...
INGEN sådan tradition alls då det kommer till män.

När män dödas i terrordåd så är det för att de även tillhör någon annan gruppidentitet, eller bara råkar var på fel plats.

Båda könen ÄR skyddade av lagar mot pedofili.
Citera
2025-05-26, 11:19
Medlem
Citat:
Vilka feminister sitter på internet och skryter om att de kidnappat och våldtagit män?
skryter om att de tjänar pengar på att tvinga män till sex?

Presentera bevis för att Andrew Tate har skrytit om att kidnappa och våldta kvinnor eller ta tillbaka ditt påstående.

Är det du eller domstolar som ska avgöra om någon är skyldig eller inte?
Citera
2025-05-26, 11:21
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Manshatare finner du på alla socialtjänstekontor landet runt!
Ingen enkelriktning av hatet, ska gälla ALLA!
Citera
2025-05-26, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxrockatansky
Så extremt (svenskt) kvinnligt av dig att vägra ta till dig obekväma sanningar om de inte presenteras på det sätt DU vill. Jag är inte en av dina feminiserade "manliga" vänner. Jag anpassar mig inte till dig. Men vad det handlar om är ju att du saknar motargument och istället klagar på HUR de obekväma sanningarna är framförda.

Förresten, hur har du tid att sitta och skriva på Flashback en förmiddag under en arbetsvecka? Arbetslös eller statligt"anställd" gissar jag.

Och innan du frågar/inbillar dig något, själv har jag tack vare händelser i Afrika och Mellanöstern det senaste året tjänat så bra att jag inte behöver arbeta den närmaste 6-8 månaderna.

Så, nu får du vara ifred med dina vanföreställningar, det är 23 grader och sol här, så vi skall upp i bergen och köra MTB. Med 80 tals dieselbil givetvis, så "klimatet" får sitt.

Nu så...vackert!...ser du hur mycket enklare det blir att läsa din text om du lämnar luft.
Det heter att "anpassa" sig efter hur mänskliga ögon klarar att läsa text.
Citera
2025-05-26, 11:23
Avslutad
Citat:

Incel rörelsen existerar så gör även klimatkrisen.

Hahaha ok, där försvann exakt all möjlighet att ta dig på allvar. Bra, då kan man scrolla förbi dina inlägg fr.o.m. nu
Citera
2025-05-26, 11:24
Medlem
löls avatar
Citat:
1. Elliot Rodger Kalifornien, 2014
2. Alek Minassian Toronto, 2018
3. Scott Beierle USA,2018
4. Jack Davidson
Där har du 4 exempel

4 st på 11 år och inte i Sverige.
Samt flera år mellan.
Är det inga fler i närtid? Eller från Sverige eller Europa?
Citera
2025-05-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Presentera bevis för att Andrew Tate har skrytit om att kidnappa och våldta kvinnor eller ta tillbaka ditt påstående.

Är det du eller domstolar som ska avgöra om någon är skyldig eller inte?
Nej jag vägrar överhuvudtaget gå in på någon av hans YouTube klipp...får du göra själv.

han står anklagad för både våldtäkt på minderårig samt sextrafficking och...han är känd för att syssla med detta och skryta om det.....så räcker för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in