2025-05-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Och jag påstod då att detta kommer skilja man o kvinna åt, du menade att det var skymmningsorganisationer, oklart vilka då du ej vill ange källa. Sedan bemöter du inte heller en rapport från FK att Svenska kvinnor är överlägset mest sjukskrivna.
Men lyssna på detta, klart givande varför Sverige är så feminint, nu vill libs dra det en bit till.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/har-sverigeblivit-for-mjukt-och-feminint

Incels!
var inte oklart alls.

( om du verklgien itne vet vad incels är för något och saknar förmåga själv leta upp information så tips! läs en bok i ämnet...Stefan Krakowski är ett utmärkt förslag, han har bedrivit lång forskning om incels och skrivet minst en bok...leta upp den på närmsta bibliotek.
annars finns det dokumentärer om incel rörelsen du kan leta upp på svt.

Och självklart det som mest skiljer män och kvinnor åt är ju idéer, ideologier, konkret politik, religioner, "organisationer" av alla de slag som för det budskap....som just SKILJER på män och kvinnor.

ex. hävdar med bestämdhet att könen ska ha skilda roller....ha skilda värden i samhället, behandlas helt olika, inte ha samma rättigheter och möjligheter etc etc...

Säger sig självt.

Finns redan en tråd om den där boken din länk handlar om.
Citera
2025-05-26, 10:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Är du emot kvotering och feminism? Då är det hat och därmed terror. Du kommer kunna hamna i fängelse.
Citera
2025-05-26, 10:24
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Bra exempel på varför kvinnor inte ska vara din politiker. Ena dagen står denna liberala kvinnan och välkomnar miljoner unga kvinnohatande män från tredje världen nästa dag vill hon terrorklassa kvinnohat

Kvinnor mognar aldrig riktigt och är att jämföra med barn mentalt. Total galenskap att ge dem politisk makt men vi ser ju konsekvenserna också.

Ja man blir så jävla uppgiven, bara slå sig i pannan och skaka på huvudet åt idiotin.
Citera
2025-05-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Oj !! Jag måste ha missat alla dessa terrorhandlingar som dessa s.k. incels genomfört

Det känns lite som du lever i en egen lite värld med upplevda hot.

Jag är inte Psykiater men skulle tippa på att du skulle enligt ICD-10 har diagnosen F22. 0 vanföreställningssyndrom och i denna kategori ingår: parafreni, paranoia, paranoid psykos, paranoiskt tillstånd och ”Sensitiver Beziehungswahn” (hänsyftningsidéer hos en sensitiv person). F22. 8 enligt ICD innefattar till exempel dysmorfofobi av vanföreställningskaraktär och F22

Sök vård. Det finns hjälp att få.

Ja du verkar totalt ha missat senaste 10 åren av nyhetsrapporteringar. För det har rapporterats rejält om de 4 exempel på terrordåd jag listade innan.

Låt mig gissa...du har suttit isolerad på nått nätforum nånstans totalt skild från vanliga nyheter?
Finns hjälp att få!
Slå på P1 då och då de har nyheter från VERKLIGHETEN varje hel timma. eller gå in på average någorlunda seriös tidiningsite, svensk eller utländsk, finns gott om dem, en del har tom uppläsningar numera....om du har allvarliga problem med att läsa vanlig textmassa med fler tecken än 30.

Citera
2025-05-26, 10:27
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Elliot Rodger Kalifornien, 2014
2. Alek Minassian Toronto, 2018
3. Scott Beierle USA,2018
4. Jack Davidson
Där har du 4 exempel
Uppfyller inte kraven för terrordåd. Menar du att Ted Bundy var en terrorist?
Citera
2025-05-26, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ja man blir så jävla uppgiven, bara slå sig i pannan och skaka på huvudet åt idiotin.

Det positiva är att kvinnor förvaltade makten de fick förtroende att ha så dåligt att de inte kommer få tillbaka den på några hundra år till igen. Förhoppningsvis aldrig.

Nackdelen är att de bara behövde några år för att förstöra en tusen år gammal civilisation.
Citera
2025-05-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524
Om detta går igenom undrar jag gränsen går, den som har tolkningsföreträde eller något annat, gissar att detta kommer isolera kvinnor, ingen man vill vara i närheten av en kvinna. Sorgligt.
Citera
2025-05-26, 10:35
Medlem
Citat:

Ted Bundy var en våldtäktsman och seriemördare.

Terrorism klassas:

"Terrorism definieras oftast som en användning av våld eller hot om våld, ofta med en politisk, ideologisk eller religiös bakgrund, för att skrämma eller tvinga en civilbefolkning eller regering, och därmed uppnå politiska eller andra mål. "

alla de exemplen som jag listade går under detta...
Citera
2025-05-26, 10:36
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Börja håll dig informerad, tack.
Incel rörelsen kan du läsa om på google och har existerat i nyhetsflödet säkert ca 10 år vid det här laget.

Japp, är en av de mer aktuella teorierna bakom varför ex svenskar i nutid väljer att avstå barn...
oroliga tider, klimakris, krig OCH div. extremism.
"Incelrörelsen" existerar bara i huvudet på hjärntvättade vänsterfeminister. Likaså "klimatkrisen". Feminism är för övrigt en mental störning och inte en "åsikt", könsrollerna är satta av naturen sedan hundratusentals år och försöker man ändra på detta får man förvirrade självhatande kvinnor som du, som projicerar sitt självhat på män, för att de vet att det "kvinnohatarna"(=realisterna som ser kvinnor som de är i verkligheten) säger är sant. Det har ALDRIG utförts några "terrordåd" specifikt riktade mot kvinnor(nej, vänsterfeministiska källor räknas inte). Vänsterdårar med bland annat feministiska vanföreställningar däremot, har med stor glädje utfört allehanda terrordåd. Senast fetilitetskliniken i kalifornien. Det existerar inget som heter "incel" hela företeelsen är ett vänsterpåhitt för att skapa ett "hot" av ingenting. De ni kallar "incels" är det på grund av sin egen bristande drivkraft och framåtanda. Med tanke på 99% av alla kvinnors usla omdöme, brist på konsekvensanalys och allmänt verklighetsfrånvänt tänkande så är det OMÖJLIGT att inte få "ligga" om man så vill. Säger man vad hon vill höra är man där man vill på 2-3 timmar. Och nej, lilla gumman, jag är inte fantasifostret "incel" jag är hårt arbetande familjefar, 2 barn, ett eget ett adopterat och en hustru från det europeiska land som ön jag bor på tillhör. Hon är högerkonservativ, från en familj med god historia från mitt nya hemlands gamla regim, arbetar välbetalt deltidsjobb och tar hand om barn och hem (och bilar) när jag är borta på arbete. Hon liksom de flesta kvinnor här på ön finner feminism motbjudande, skrattar åt svenska kvinnors hysteriska feminazism och brist på kvinnlighet. Och slutligen: Vill ni svenska kvinnor vara jämställda, då ska ni vare sig ha eller kräva specialbehandling, ni skall behandlas exakt likadant som män, och inte ses annorlunda av lagen. Bort med idioti som kvinnomisshandel och dylika könsspecifika lagar. Ni skall lyda under och dömas under samma lagar utan fördelar för att ni är kvinnor. För det är ju jämlikt ELLER HUR?
Senast redigerad av Maxrockatansky 2025-05-26 kl. 10:38.
Citera
2025-05-26, 10:36
Medlem
Redan Magnus Ladulås på 1200 talet införde lagen om kvinnofrid. I Sverige har det varit olagligt att hata och vårdföra sig på kvinnor i väldigt många år.

Varför vill ni incels att det ska vara ok att hata kvinnor?
Citera
2025-05-26, 10:38
Medlem
Citat:

Elliot Rogers var en kvinnohatande incel. Han mördade folk pga. Sitt kvinnohat. Vilket absolut skulle uppfylla kraven för terrordåd, om det fanns som lag att mord på kvinnor (och på manliga chads) pga kvinnohat och hat mot manliga chads klassades som terrordåd. Tänk till lite.
Citera
2025-05-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det positiva är att kvinnor förvaltade makten de fick förtroende att ha så dåligt att de inte kommer få tillbaka den på några hundra år till igen. Förhoppningsvis aldrig.

Nackdelen är att de bara behövde några år för att förstöra en tusen år gammal civilisation.

verkligen hörredu....
överallt i västvärlden numera sitter det kvinnor vid makt....och har gjort så de senaste ska vi säga 75 åren.

Och mig veterligen så har ingen civilisation eller nation gått under under den tiden...men väl rejält många under en historisk period då bara män satt vid makt...
1945 ex. så gick tredje riket under...med...ENDAST män vid makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in