2025-05-26, 10:59
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
herrgud...vilka jäkla stenar kravlar ni runt under?

Incel rörelsen existerar så gör även klimatkrisen.
Feminism är en politisk ideologi.

och resten pallar jag fan inte läsa...lär dig skriva med pauser tack...luft i textmassan! fick du lära dig det i din "sten skola"?

Lär dig läsa ordentligt istället för att klaga på hur jag skriver. Nej, det existerar ingen "incelrörelse", feminism är en mental störning som drabbar fula och bittra kvinnor som upptäckt att handlingar har konsekvenser. Och naturligtvis "pallar" du inte att läsa obekväma sanningar. Svenska kvinnor vill gärna tysta alla sanningar som stör deras vanföreställningar/fantasivärld. Tänk, kvinnor som inte är "feminister" verkar så mycket lyckligare än de bittra fulingar som lider av dessa vanföreställningar. När vi i undantagsfall ger oss ned i turistområdena ser vi dessa slafsiga, slappa illa klädda kvinnor, och deras emaniciperade "män" voddla fram, och när man kommer nära, nog fan pratar de flesta av dem svenska. Sura missunnsamma människor som ger onda ögat när vi kliver ur montreal för att vi har en finare bil än de har hemma. Feminism skapar bittra, missnöjda kvinnor som skyller sina misslyckanden på "Män" istället för att se sina egna tillkortakommanden. Slutligen, Nej, det existerar inget klimathot heller, och du missuppfattade mitt informativa inlägg som något du skulle tjafsa emot, Jag INFORMERADE dig att det inte finns vare sig "incelrörelse" eller "klimatkris", jag frågade dig inte. PS: Gissar att du är hjärntvättad till att hata Trump, gilla FN och vara för EU också?
Citera
2025-05-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxrockatansky
Varför skall det vara ok att hata män, vilket feminister gladeligen gör ostraffat. Hat är en naturlig och nödvändig känsla. Men det är ju klart, kvinnor vill ju aldrig ta KONSEKVENSERNA av sina handlingar. Om du är en manshatande feminist så kommer män att hata dig, för att du gjort dig förtjänt av det. Handling=Konsekvens. Gäller även kvinnor. Kvinnor ska inte ha några speciallagar.
Vem har sagt att det är ok att hata män
Citera
2025-05-26, 11:00
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Ännu ett pinsamt uttalande från feministerna. Eftersom hon kallar det för jämställdhet och feministerna påstår att feminism handlar om jämställdhet så placeras tråden i Feminism. Min fråga är dock, varför handlar denna så kallade jämställdhet alltid om bara det andra könet? Finns det någon där ute som tror att kvinnor har det sämre eller osäkrare i samhället än män? Allvarligt??

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1382524

Så då måste vi ha en definition på terror. Enligt svenskt manér och den övriga västvärldens definition kan det mycket väl hamna på ett sluttande plan om det här tar fart. Terror = Allt som kvinnor uppfattar som terror är därmed terror , vilket det inte behöver vara.
Det är sundare att använda resurser på bättre bevakning av störda incels som genomgått livets hårda skola (MGTOW t.ex.)
Fär det är detta det ha handlar om.

Btw , så överraskande att just Liberalerna alltid kommer skyndande med illa genomtänkta förbud hit och dit stup i kvarten. Pissliberaler. De orerar ständigt om frihet , men pissar egentligen på din och min "frihet"
Citera
2025-05-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Eftersom man får ha och uttrycka vilka känslor man vill i ett fritt samhälle.
Du får känna vad du vill, men du behöver ju inte basunera ut ditt hat överallt. Om du hatar kvinnor bör du överväga att söka vård
Citera
2025-05-26, 11:03
Medlem
Maxrockatanskys avatar
Citat:
Trams...jag är kvinna, antirasist, feminist och vänsterinriktad som sådan får jag ca 10-20 svar på det mesta jag skriver...och jag byter inte nick....utan håller kvar i samma, och därför kommer jag upp i stort antal.

Och vad spelar det för roll antal år jag skrivit på flashback?
Du lider alltså av samtliga vanföreställningar som orsakar samhällsförfall. Eller som vi kallar dem här på Ön: Arbetslösa/statligt anställda parasiter. Franco gjorde helt rätt när han rensade ut sådana ur statsapparaten.Snart kommer det att ske igen på fastlandet. Här gör vi det redan. Förresten , du glömde att skriva att du stöder HBQTosv vansinnet och lider av vanföreställningen att det går att "byta kön"också.
Citera
2025-05-26, 11:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vi har senaste tiden sett en radda terrordåd som utförs av ex incels specifikt riktat mot kvinnor...
Du har communities som enkom fokuserar på att hata kvinnor...
Du har numera algoritmer som leder in killar och män på s.k. "vanliga" konton ( TikTok ex) till incel material så fort de börjar söka på normala saker som träning eller datingtips.
Du har politiska organisationer och tom partier! som aktivt börja gå in för att förtrycka kvinnor...
Du har hela nationer och religioner i världen som aktivt hatar kvinnor och förtrycker kvinnor.

Varför ska det då INTE klassas som terrorism?

Kvinnohat är väl ett av de äldsta och mest spridda förtrycken vi har...

Idag har vi lagar och förordningar som gäller hat och hets mot andra folkgrupper, mot andra sexualiteter än den heterosexuella, mot andra religioner etc etc men kvinnor?? det är det fortsatt helt lagligt att hata och hetsa mot.

Som vilka då?
Citera
2025-05-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Så då måste vi ha en definition på terror. Enligt svenskt manér och den övriga västvärldens definition kan det mycket väl hamna på ett sluttande plan om det här tar fart. Terror = Allt som kvinnor uppfattar som terror är därmed terror , vilket det inte behöver vara.
Det är sundare att använda resurser på bättre bevakning av störda incels som genomgått livets hårda skola (MGTOW t.ex.)
Fär det är detta det ha handlar om.

Btw , så överraskande att just Liberalerna alltid kommer skyndande med illa genomtänkta förbud hit och dit stup i kvarten. Pissliberaler. De orerar ständigt om frihet , men pissar egentligen på din och min "frihet"

Terror och Terrorism har redan sina definitioner.

och kvinnohat för övrigt har länge gått under terrordefinitionen, men alltså ignorerats...pga detsamma misogynism om du frågar mig...

Våld, hat, hot och kriminalitet riktat mot just gruppen kvinnor...bah! who cares! sånt är ju bara "naturligt" och "normalt".
Citera
2025-05-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Som vilka då?

Läs i tråden.
Citera
2025-05-26, 11:08
Medlem
Citat:
1. Elliot Rodger Kalifornien, 2014
2. Alek Minassian Toronto, 2018
3. Scott Beierle USA,2018
4. Jack Davidson
Där har du 4 exempel

Någon frågade om källor och då förväntas källorna åtminstone finnas i det land vi diskuterar. Är du inte i fel land och vill skapa lagar enligt ovanstående? Ser inte en svensk hänvisning.
Citera
2025-05-26, 11:09
Medlem
löls avatar
Vänster ideologi som bara ser vita som hotet.
Rasister mot sina egna by nature.

En skrev: 4 terror dåd mot kvinnor på 11 år i väst. Dessutom inga i Sverige.

När statistiken visar att det är islam i väst som förtycker.

Bara i Sverige lever 100000 ungdomar under heders förtyckt och heders våld.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/nationell-statistik-om-hedersrelaterat-vald-och_h810100/

Islam och v är matchmaking 🤝
Citera
2025-05-26, 11:11
Medlem
Citat:
Berätta vilka terrordåd har begåtts mot könet man?

exempel tack.

Det är klart som fan att manshat också ska terrorklassas i sådana fall. Båda könen ska vara lika skyddade. Det har ingen betydelse om det vore så att vi inte har sett handlingar som representerar manshat i lika hög utsträckning. Det handlar om det principiella här och det moraliskt rätta.

Ponera att du levde i ett samhälle där vi inte kände till några pedofilbrott mot småpojkar men däremot kände vi till en massa pedofilbrott mot småflickor. Menar du då att du inte hade velat skydda småpojkar i samma utsträckning som småflickor enligt lagens mening bara för att övergrepp mot småpojkar var okända eller inte hade skett i lika hög utsträckning som övergrepp mot småflickor? Är det såhär skev och naiv syn du har på saker?

Om du argumenterar emot att terrorstämpla manshat så tror du ju inte ens på jämlikhet, det som du påstår dig vara för. Men detta har jag och många män förstått sedan länge - för dig handlar det om att lyfta kvinnor.

Du kan inte både behålla och äta kakan här. Antingen tror du på jämlikhet, eller inte. Du kan inte körsbärsplocka den jämlikhet som du vill ha när det passar dig.
Citera
2025-05-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Någon frågade om källor och då förväntas källorna åtminstone finnas i det land vi diskuterar. Är du inte i fel land och vill skapa lagar enligt ovanstående? Ser inte en svensk hänvisning.

Eh? VAR diskuterar vi enkom Sverige?

Sverige är med i EU, Liberalerna är även verksamma i EU, det är enkom i EU som lagar om vad som ska klassas som terror avgörs. Sverige har inga egna sådana lagar utan följer EU.s direktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in