2025-05-27, 15:29
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Antingen betalar du det assietten kostar nu eller inväntar om/när hon säger en annan summa. Har du tur så kanske hon nöjer sig med mindre.

Det är som att hon vill dra ut på skiten då hon inte vill prata om det för det är "för jobbigt". Sååå hur hade hon tänkt att allt sinsemellan er ska lösas då!? Kommunikation är A å O.

Å varför ska du invänta henne under tiden hon funderar om hon ska köpa ett nytt set eller inte, begagnat även. Inge fel på begagnat. Men setet hon väntar på kanske inte finns just nu å betalar du den du hade sönder så är ju det ändå hjälp till hennes nygamla servis som hon inte ens vet om hon ska handla å framförallt när. Eller menar hon att du ska vänta tills hon har hittat?

Är tabascon å kak plåtburkarna hos dig eller hos henne ä eller är sakerna på olika ställen?
Idén med att köpa begagnat var för att jag inte skulle betala så mycket. Det började med att jag kom på att jag glömt ta min tabasco(bra grejer!) hemma hos henne. Hon sa att hon nog betalade den så jag släppte det.
Hon tog illa upp då hon är arg och ledsen på mig i stort så kontrade hon med att jag skulle betala henne för assietten. Antagligen för att jag var så petig och ens tog upp tabascon.

Skitlöjlig grej. Jag ville belysa hur larvigt det kan bli i sånna här situationer. Se exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=ZW8zvaTRuGo&ab_channel=TheFunFlicks
Vilken scen!!!
Man känner verkligen hur allting blir uppblåst och förstorat för henne varav jag inte vill betala notan för någon som det känns som om de hämnas lite på en. Men i slutändan så var det jag som råkade ta sönder den.

Och burkarna är hos mig. Dem ska hon få.
Citera
2025-05-27, 15:37
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Nu ju mer jag tänker på det så kan en fika bara sluta illa om hon tar så här starkt på några sms. Om frågan om krimskrams symboliserar hur lite jag bryr mig(enligt henne alltså), och det i sin tur rubbar hela hennes arbetsdag: Vad ska det då göra om vi faktiskt träffas?

Det kommer antingen bli väldigt sura miner med garanterade tårar

Eller

Tung smutskastning

ELLER

Att jag på något sätt dras med och tänker att jag ska trösta henne, "vad dum jag varit", "vad synd det är om dig" och "låt mig krama dig och så kan vi bli vänner igen".

Eller alla tre.

Kaaaaaan vara en dålig idé alltså.
Senast redigerad av VirusetMicrosoft 2025-05-27 kl. 15:39.
Citera
2025-05-27, 16:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Lättare sagt än gjort att bara lämna. Speciellt från hennes sida.
Jag kommer behöva göra det dock. Som du skriver så kommer det vara väldigt svårt att gå vidare annars.
Det flesta jobbiga sakerna är lättare sagt än gjort. Förstår från hennes perspektiv även fast jag inte funkar så själv. Men hade du gjort klart för henne att inga såna känslor finns å kommer nog inte få några heller? Eller har du nånstans gett henne lite förhoppningar som har gjort att hon valt att stanna kvar å hon hoppast?
Citat:
Idén med att köpa begagnat var för att jag inte skulle betala så mycket. Det började med att jag kom på att jag glömt ta min tabasco(bra grejer!) hemma hos henne. Hon sa att hon nog betalade den så jag släppte det.
Hon tog illa upp då hon är arg och ledsen på mig i stort så kontrade hon med att jag skulle betala henne för assietten. Antagligen för att jag var så petig och ens tog upp tabascon.

Skitlöjlig grej. Jag ville belysa hur larvigt det kan bli i sånna här situationer. Se exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=ZW8zvaTRuGo&ab_channel=TheFunFlicks
Vilken scen!!!
Man känner verkligen hur allting blir uppblåst och förstorat för henne varav jag inte vill betala notan för någon som det känns som om de hämnas lite på en. Men i slutändan så var det jag som råkade ta sönder den.

Och burkarna är hos mig. Dem ska hon få.
Jag hade inte orkat den där sortens drama å jidder. Så hade det varit jag i ett sånt scenario så hade jag förmodligen skickat burkarna på posten å swishat summan för vad en ny tallrik kostat alternativ googlat om nån sålde sån servis själv eller enstaka tallrikar å köpt just en sån tallrik å paketerat väl å skrivit hanteras varsamt på lådan å sen sett det som avslutat.

Klart hon känner sig arg, ledsen å sårad men hon är ju inte helt oskyldig anser jag.

Citat:
Nu ju mer jag tänker på det så kan en fika bara sluta illa om hon tar så här starkt på några sms. Om frågan om krimskrams symboliserar hur lite jag bryr mig(enligt henne alltså), och det i sin tur rubbar hela hennes arbetsdag: Vad ska det då göra om vi faktiskt träffas?

Det kommer antingen bli väldigt sura miner med garanterade tårar

Eller

Tung smutskastning

ELLER

Att jag på något sätt dras med och tänker att jag ska trösta henne, "vad dum jag varit", "vad synd det är om dig" och "låt mig krama dig och så kan vi bli vänner igen".

Eller alla tre.

Kaaaaaan vara en dålig idé alltså.
Jadu.. Ett scenario som kan bli hur som helst.

Lycka till!
Citera
2025-05-29, 22:22
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Träffade K idag.

Det var lite blandat. Hon var förstås sur och besviken. Hon undrade vad jag lärt mig och att jag säkert insett saker. Efter ett tag så kunde jag inte hålla mig från att fråga henne varför hon ställde frågor som hon inte ville ha svaret på. Då tyckte hon att jag var manipulerande.

I det stora hela så var det så trevligt att träffa henne igen och vi har verkligen ett band.
Vi bestämde att vi inte skulle ses eller komminucera på ett tag. Jag sa att jag kände att jag ibland mer ibland mindre har tagit henne för givet hela tiden vi kännt varann och hon är ju förstås fortfarande ledsen och på sin vakt.

Känns bra.

Fan va snygg hon var btw.
Citera
2025-05-29, 22:48
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Träffade K idag.

Det var lite blandat. Hon var förstås sur och besviken. Hon undrade vad jag lärt mig och att jag säkert insett saker. Efter ett tag så kunde jag inte hålla mig från att fråga henne varför hon ställde frågor som hon inte ville ha svaret på. Då tyckte hon att jag var manipulerande.

I det stora hela så var det så trevligt att träffa henne igen och vi har verkligen ett band.
Vi bestämde att vi inte skulle ses eller komminucera på ett tag. Jag sa att jag kände att jag ibland mer ibland mindre har tagit henne för givet hela tiden vi kännt varann och hon är ju förstås fortfarande ledsen och på sin vakt.

Känns bra.

Gott att det gick bra men - det fetade - Denna tjej har en mycket stor röd flagga i form av att hon inte verkar ha någon form av egenansvar. Det är en sak att inte vilja ta egenansvar men ändå se sin del i det hela men hon verkar t.o.m. helt sakna den insikten om egenansvar. I mina ögon beskriver du en kvinna som är "förstörd". Hon är ett s.k. "minfält". Börjar ni umgås kommer snart nästa grej och sedan nästa och nästa. Du kommer aldrig att kunna ha en vettig relation med en människa som saknar den insikten och som har inställningen att du är manipulerande. Men som sagt, ditt val, din konsekvens om du väljer att framöver fortsätta umgås med henne men jag tror du har öppnat Pandoras ask i henne.

// CC
Citera
2025-05-30, 02:28
Avslutad
Citat:
Hej alla Flashbackare,
Jag mår förjävligt.

Bakgrund
Jag dejtade en tjej, låt oss kalla henne "K", ett tag och efter lite fram och tillbaka så bestämde jag mig för oavsett hur fantastisk hon är så är jag inte och kommer jag inte bli kär i henne. Problemet var väl att hon faktiskt råkat bli kär i mig. Något som f.öv. inte har hänt henne tidigare. Bara så ni förstår vikten av henne som person så är hon någon som skulle ge allt för sina vänner och tänker på alla förutom sig själv. Till exempel: Ställer upp, är där för dig när något har hänt, ger presenter skräddarsydda till mig och är den mest stöttande personen jag träffat bara för att nämna några. Så vi bestämde oss för att vara vänner.

Så hon är alltså kär i mig och vi ska bara vara vänner -Ja det här kommer gå jättebra...

Jag uppmanar henne att dejta andra då jag inte kommer att kunna ge henne det hon söker. När frågan kom upp om mitt dejtande så sa hon att hon inte ville höra om det och att hon bara skulle bli ledsen och svartsjuk. Jag har gjort henne ledsen för andra grejer som jag bett om ursäkt för och sagt att jag inte ska göra igen.
Med risk för att verkligen outa mig själv så tar jag med detaljen att hon var öppen för att ha en trekant med mig och en annan tjej. Nu i efterhand Världens sämsta idé.

Efter en del fram och tillbaks så bestämmer jag mig för att ladda ner några appar och lyckas få en tjej på tråden. Vi träffades och hade sex. So far so good, det enda jag behöver göra är att inte säga det här till min vän K.

Samtalet
Jag ringer upp henne och pratar om en del annat. Sedan så frågar jag om jag kan ta upp en fråga om sex. Hon svarar ja i hopp om att jag ska vilja ha sex med henne trots att vi sagt att vi inte ska ha det. Jag frågar om hon fortfarande vill ha den där trekanten. (idiot)

Hon blir nyfiken och tänker att jag vill ha det först och främst med henne och den andra tjejen skulle vara blott någon form av bihang. Jag säger att det är nog bäst att hon och jag inte har trekant då jag inte vill riskera vår vänskap. Och jag vet vad du tänker: Om du inte ville riskera den varför tog du upp det från första början?

Hon får reda på att jag har en annan tjej på gång och börjar ställa frågor. Jag ljuger inte och hon blir ju förstås mer och mer nyfiken. Hon frågar om jag pratat med en tjej och jag säger ja inte riktigt.(Jag har träffat henne)
Hon frågar hur hon ser ut och jag delar hennes profil. Hon tycker inte om henne och jag säger att det inte är så bra bilder. Ja precis, hur dum får man va?
K undrar då om hur jag vet hur hon ser ut? Har vi haft videosamtal? Jag säger då att jag träffat henne.
Har ni legat frågar hon. Ja säger ja.
Hur var det? (Varför frågar man det om man är i hennes position?)
Det var väl nice. (Varför svarar man det om man är i min position?!)
Men hon var väl inte bättre än mig?
Gav ett icke svar. Påminde om när Ross gör slut med Rachel i Friends.
Sen kallade hon mig ett svin och la på.

Efterföljd
Jag fattar inte hur man kan vara så dum. Jag visste att det här skulle hända men jag gjorde det ändå. K tycker nu att jag har behandlat henne som skit och att hon aldrig kommer förlåta mig. Att hon blir äcklad av mig.
Jag har inte känt en sån här ånger på länge. Jag har verkligen sårat en person jag bryr mig om inte bara en gång utan efter jag sagt att jag inte ska göra så igen flertalet gånger. Jag önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och göra det annorlunda men det går inte. Det som är sagt är sagt och gjort gjort.

Fråkor
Hur går jag vidare?
Har du varit med om någonting liknande?
Andra tankar och funderingar?
Och den viktigaste frågan: Hur upprättar jag det här på bästa sätt? Är det bästa att hålla sig borta och låta henne vara med andra ifred? Eller ska jag be om ursäkt även fast jag inte knappt tycker jag förtjänar det? Eller ska jag åka hem till henne och be på mina knän?

Ni behöver inte understryka hur dum jag är för jag tror det ovan inkl. titeln gör det väldigt tydligt. Jag klankar ner på mig själv tillräckligt just nu. Kan inte fatta att jag sårat en person som jag håller av och gjort så mycket för mig. Jag mår skit.

Du... Om det du skriver är sant så behöver du inte må dåligt för du har inte sårat denna K , det har hon gjort själv. Att sätta igång och fiska sådär om information om de du träffar är till att börja med gränslöst sen är det ju faktiskt också fult gjort mot dig att hävda att du sårat när hon själv är den som driver det dit.

Du var ärlig om att du inte var kär. Du erbjöd vänskap. Men hon kunde inte ta detta, det är hennes ansvar.

Tycker du ska ta en paus ifrån henne. Ja, du kanske mister en vän men å andra sidan uppskattade hon inte att du ville vara vän heller.

Tid och space för att låta ting lugna sig.

Sen för övrigt... Antar att du är yngre men vem du dejtar eller ligger med det har faktiskt inte dina vänner med att göra. Det är mellan dig och dejten.
Citera
2025-05-30, 02:37
Avslutad
Citat:
Träffade K idag.

Känns bra.

Nej du den som är manipulerande är hon!

Hon får vara ledsen och besviken på att hennes känslor inte är besvarade. Men sur och på sin vakt... hon är ju den som frågar saker hon egentligen inte vill ha svaren på.

Snygg skriver du... Jaha men vad spelar det för roll om ni nu bara ska vara vänner.

Ta en paus, det kommer inte bli bättre så länge hon har känslor.
Citera
2025-05-30, 12:37
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Män och kvinnor kan inte vara vänner till att börja med, och definitivt inte om man knullar.

Då har alltså du inga kvinnliga vänner? Alltså detta jävla efterblivna snack, och lustigt att det ALLTID är män som säger att det inte går. Säg att du har baktankar, utan att säga att du har baktankar.
Jag har många killkompisar som jag är föga intresserad av att knulla.

Ont. Ts, klipp o gå vidare.
Hon är ledsen som fan, du är inte intresserad.
Citera
2025-05-30, 12:50
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Då har alltså du inga kvinnliga vänner? Alltså detta jävla efterblivna snack, och lustigt att det ALLTID är män som säger att det inte går. Säg att du har baktankar, utan att säga att du har baktankar.
Jag har många killkompisar som jag är föga intresserad av att knulla.

Ont. Ts, klipp o gå vidare.
Hon är ledsen som fan, du är inte intresserad.

Jag har inga baktankar, för jag har aldrig varit intresserad av att ha några kvinnliga vänner. Men jag hade ett ex som hade det, och det var fullkomligt uppenbart att han hade baktankar. Sen dess har det varit tack och hej om någon dejt sagt att hon har manliga "vänner".

Min nuvarande har inga manliga vänner. Hon är inte dum i huvudet, hon fattar att män bara vill vara "vän" med kvinnor för att knulla med dem så fort de får chansen. Synd att 90% av alla kvinnor inte fattar/vill fatta det.
Citera
2025-05-30, 12:52
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jag har inga baktankar, för jag har aldrig varit intresserad av att ha några kvinnliga vänner. Men jag hade ett ex som hade det, och det var fullkomligt uppenbart att han hade baktankar. Sen dess har det varit tack och hej om någon dejt sagt att hon har manliga "vänner".

Min nuvarande har inga manliga vänner. Hon är inte dum i huvudet, hon fattar att män bara vill vara "vän" med kvinnor för att knulla med dem så fort de får chansen. Synd att 90% av alla kvinnor inte fattar/vill fatta det.

Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in