2025-05-27, 11:50
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft

Jag tyckte jag skrev en gedigen och utförlig ursäkt. Wall of text som det kallas.
Nu skriver hon att "hon är mest besviken över hur enkelt jag kastade bort och förstörde vår vänskap". Jag börjar känna att jag har gjort mitt på ett sätt. Som ni säger så var det hon som frågade. Jag bäddade verkligen för att den frågan skulle ställas men det var hon som frågade. Och "ligget" var bra och om K var bättre var verkligen inget som behövdes tas upp.

Självklart är det "ditt" fel och "guility-trap" är ett kort som spelas ofta av människor som är besvikna på någon annan samt inte kan se sitt egna agerande. Jag har sagt till många kvinnor att tårar och besvikelse från en kvinna är lite som kryptonit för de flesta män. Vi hatar båda dessa saker. Många kvinnor har lärt sig att utnyttja det. I min värld har du inte kastat bort någonting. Det är hon som har valt detta. Om hon hade värderat din vänskap (betonar "vänskap") hade hon inte agerat på det sättet. Men hon värderar inte din vänskap alls för det är inte din vänskap hon vill ha. Hon vill annat och du vet vad. Det är DÄR kärnproblematiken ligger. Sedan kan hon försöka lura sig själv att det är vänskap men det är BS.

Citat:
Frågan är om det är mitt ställe att rätta till henne i det här läget?
Vet inte om en träff på torsdag är en bra idé heller. Vissa tycker inte det. Jag är nyfiken på vad hon kommer säga och ger hon mig skit så kommer jag inte stå där bara och ta det.
Be på bara knän var inte rätt och var väl något som kom upp i desperationen.

Erkänn det du eventuellt har gjort fel. T ex att ta upp det där med en trekant även om jag kan ha förståelse för att du gjorde det. Trekant med två kvinnor är väl en av de mest vanliga drömmen som en man har. Jag har svårt att lasta dig för det. Men i övrigt ser jag inget du har gjort fel mot henne. Mot dig själv däremot har du klantat dig lite i mening att du trodde att hon verkligen ville vara din vän och att hon skulle nöja sig med det. Dock lätt hänt så var inte för hård mot dig själv där. Lär dig dock av det. Ibland är det snällaste vi kan göra mot någon att klippa banden till dem, även om det kan tyckas taskigt.

Jag ser inget problem med att träffa henne om du så själv vill. Det visar att du inte är rädd för "tråkiga situationer". Det är krävs mod att våga möta någon som man vet är arg på en men det är en nyttig och bra erfarenhet. Mitt råd är dock att inte låta dig lockas in i något emotionellt drama utan hålla dig lugn. Var vänlig även om hon kastar skit på dig. Säg det du upplever som positivt med henne även om hon trashar dig. Dvs gör precis tvärtom där. Ta the high ground. Det kommer du att vinna mycket på. Du kommer att må bättre och hon kommer må än sämre.

Citat:
Jag skulle säga att när man är så pass kär att man inte ser sig själv så är man väl ordentligt kär. Kanske förblindat så. Likt unge Werther.

Ja, unge Werthers lidande är välkänt och visar att vi människor är idag lika som för 300 år sedan.

[/quote]

// CC
Citera
2025-05-27, 12:08
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaha, men då lever ni väl i någon konstig och ovanlig subgrupp av samhället...
Konstig och ovanlig? Mja, det är, som sagt, mycket vanligare än vad många tror. De vi träffar är fullständigt normala människor i alla kombinationer (och med olika bakgrund, utbildning och status i samhället, men med det gemensamma intresset at ha sex med flera).

Ingen som träffar oss som inte vet skulle tro att vi är konstiga eller tillhör en ovanlig subgrupp. Det som krävs är att man är säkra på varandra och sig själva och vågar stå för vad man gillar och vill. Livet blir så mycket roligare då.
Citera
2025-05-27, 12:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det är inte normalt oavsett om det fungerar för dig och din fru. Det är ett vansinnigt påstående. Självklart kan det fungera och jag säger inte att det inre gör det istället ditt äktenskap. Men det är inte normalt. Inte ens nära. Det är ett kraftigt normbrytande beteende, inget fel med det.
Vems normer bryter det mot? Det är, som sagt, mycket vanligare än vad "normisar" tror. Det funkar för att vi tycker lika och båda tycker om det och för att vi är öppna och ärliga med varandra. Om du låtsas att det inte är sex så skulle du aldrig tycka det vore konstigt om man bjöd hem en extra tjej eller ett par och spelade ett sällskapsspel, men bara för att det rör sig om sex så blir det så känsligt när det inte behöver vara det.
Citera
2025-05-27, 12:11
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Erkänn det du eventuellt har gjort fel. T ex att ta upp det där med en trekant även om jag kan ha förståelse för att du gjorde det. Trekant med två kvinnor är väl en av de mest vanliga drömmen som en man har. Jag har svårt att lasta dig för det. Men i övrigt ser jag inget du har gjort fel mot henne. Mot dig själv däremot har du klantat dig lite i mening att du trodde att hon verkligen ville vara din vän och att hon skulle nöja sig med det. Dock lätt hänt så var inte för hård mot dig själv där. Lär dig dock av det. Ibland är det snällaste vi kan göra mot någon att klippa banden till dem, även om det kan tyckas taskigt.

Jag ser inget problem med att träffa henne om du så själv vill. Det visar att du inte är rädd för "tråkiga situationer". Det är krävs mod att våga möta någon som man vet är arg på en men det är en nyttig och bra erfarenhet. Mitt råd är dock att inte låta dig lockas in i något emotionellt drama utan hålla dig lugn. Var vänlig även om hon kastar skit på dig. Säg det du upplever som positivt med henne även om hon trashar dig. Dvs gör precis tvärtom där. Ta the high ground. Det kommer du att vinna mycket på. Du kommer att må bättre och hon kommer må än sämre.
Helt klart. Låter som en perfekt guide till mötet. Tror det kommer gå bra. Tack
Citera
2025-05-27, 12:15
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Verkar så konstigt att folk inte har fantasier om saker de tycker är lite mer än vanligt eller tabu. Därför påstår jag att de flesta skulle vilja testa trekant under kontrollerade former åtminstone en gång.

Seriöst är det någon som vet om man kan ändra en titel i FB-tråd??
Citera
2025-05-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Vems normer bryter det mot? Det är, som sagt, mycket vanligare än vad "normisar" tror. Det funkar för att vi tycker lika och båda tycker om det och för att vi är öppna och ärliga med varandra. Om du låtsas att det inte är sex så skulle du aldrig tycka det vore konstigt om man bjöd hem en extra tjej eller ett par och spelade ett sällskapsspel, men bara för att det rör sig om sex så blir det så känsligt när det inte behöver vara det.

Normen, som i det som är normalt, medianen? Det är ovanligt att ha gruppsex överlag. Jag bryr mig inte aljs, gör vad ni vill. Men det är inte normalt precis som att tex homosexualitet inte är normalt, det gör det inte fel på något sätt.

Hade du och frugan spelat Warhammer med hennes kompisar så hade det inte heller varit särskilt normalt. Det känns som att du definierar normalt som accepterat.

Det är knappast vanligt nog att vara normalt
Citera
2025-05-27, 12:58
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Normen, som i det som är normalt, medianen? Det är ovanligt att ha gruppsex överlag. Jag bryr mig inte aljs, gör vad ni vill. Men det är inte normalt precis som att tex homosexualitet inte är normalt, det gör det inte fel på något sätt.

Hade du och frugan spelat Warhammer med hennes kompisar så hade det inte heller varit särskilt normalt. Det känns som att du definierar normalt som accepterat.

Det är knappast vanligt nog att vara normalt
Hur många måste göra något för att det ska anses som normalt?
Citera
2025-05-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hur många måste göra något för att det ska anses som normalt?

Väldigt många? Blandar du inte ihop onormalt med "fel". Det är inget värderande ord. Jag är då fan inte normal. Har väl rentav avstyrt trekant vilket tydligen många män inte skulle göra om jag förstår det rätt.

Dömer verkligen inte, det är bara ett konstaterande. Nu lägger jag detta på hyllan, börjar bli lite väl OT.

Hare bra.
Citera
2025-05-27, 13:29
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Som i varje separation så går man igenom en bodelning. Någon har saker hos den andra, den andra är skyldig pengar osv.

I det här fallet rör det sig om en flaska tabasco (som ingen vet vem som faktiskt köpte den så vi/jag låter den gå), två plåtlådor för kakor eller dyl. och en skuld för en märkes assiett som jag tog sönder.
Ny kostar den 275kr. Känns lite saftigt då det bara är en assiett. Men har man tagit sönder något så får man väl betala priset.
Vi pratade dock om att hon skulle köpa ett set begagnat och att jag kunde betala en del antar jag.

Jag känner bara att jag vill swisha och ha det överstökat. Pallar inte tjafs för smågrejer.
Samtidigt är det bara logiskt att köpa ett set då man får fler för billigare.
Hon känner att hon inte vill smsa om det mer då hon bara blir upprörd och inte kan jobba. "Förstörd"

Vad tycker ni?

--- --- --- 8888 --- --- ---

En annan sak är en rädsla jag har för den här tråden. Vad tror ni händer om hon läser den? Egentligen en rädsla för FB i stort men det kan vi ta en annan gång. Jag menar egentligen är väl det ingen större skillnad att skriva här än om jag berättade situationen för en vän i hopp om råd? Jag har inte nämnt några namn och ingen skulle någonsin veta att det är hon. Jag förstår att det kan kännas blottande men i praktiken är det inte det.
Jag antar att hon skulle kunna skapa ett konto och kontra med sin version av histioren eller skapa en egen tråd? Undrar hur mycket det hade skiljt?
Citera
2025-05-27, 15:02
Medlem
CC75s avatar
[quote=VirusetMicrosoft|92016824]

Citat:
Som i varje separation så går man igenom en bodelning. Någon har saker hos den andra, den andra är skyldig pengar osv.

I det här fallet rör det sig om en flaska tabasco (som ingen vet vem som faktiskt köpte den så vi/jag låter den gå), två plåtlådor för kakor eller dyl. och en skuld för en märkes assiett som jag tog sönder.
Ny kostar den 275kr. Känns lite saftigt då det bara är en assiett. Men har man tagit sönder något så får man väl betala priset.
Vi pratade dock om att hon skulle köpa ett set begagnat och att jag kunde betala en del antar jag.

Mitt råd är att fråga vad hon är nöjd med och betala det. Låt henne bestämma. Då ser du även vad för människa hon är beroende på vad hon begär. Hon ser vad du är för människa. Du kommer att vinna på det.

Citat:
Jag känner bara att jag vill swisha och ha det överstökat. Pallar inte tjafs för smågrejer.
Hon känner att hon inte vill smsa om det mer då hon bara blir upprörd och inte kan jobba. "Förstörd"

Vad tycker ni?

Betala så fort ni är överens. Förstår att du vill ha det överstökat men våga låta henne tänka igenom det hela. Detta är en process även för henne och det kan vara bra för henne att gå igenom den.

Citat:
En annan sak är en rädsla jag har för den här tråden. Vad tror ni händer om hon läser den? Egentligen en rädsla för FB i stort men det kan vi ta en annan gång. Jag menar egentligen är väl det ingen större skillnad att skriva här än om jag berättade situationen för en vän i hopp om råd? Jag har inte nämnt några namn och ingen skulle någonsin veta att det är hon. Jag förstår att det kan kännas blottande men i praktiken är det inte det.
Jag antar att hon skulle kunna skapa ett konto och kontra med sin version av histioren eller skapa en egen tråd? Undrar hur mycket det hade skiljt?

Delar din uppfattning. Du har inte gjort något fel. Ni är anonyma och detta är som du skriver, som att fråga en vän. Hon har säkert pratat med vänner hon med.

// CC
Citera
2025-05-27, 15:14
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Mitt råd är att fråga vad hon är nöjd med och betala det. Låt henne bestämma. Då ser du även vad för människa hon är beroende på vad hon begär. Hon ser vad du är för människa. Du kommer att vinna på det.
Jag tänkte det med. Ska köra på det ikväll när hon inte jobbar så kanske hon lugnat sig lite.

Citat:
Betala så fort ni är överens. Förstår att du vill ha det överstökat men våga låta henne tänka igenom det hela. Detta är en process även för henne och det kan vara bra för henne att gå igenom den.
Helt klart!

Citat:
Delar din uppfattning. Du har inte gjort något fel. Ni är anonyma och detta är som du skriver, som att fråga en vän. Hon har säkert pratat med vänner hon med.

// CC
Det har hon garanterat gjort.
Citera
2025-05-27, 15:16
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft

Vad tycker ni?

--- --- --- 8888 --- --- ---

Antingen betalar du det assietten kostar nu eller inväntar om/när hon säger en annan summa. Har du tur så kanske hon nöjer sig med mindre.

Det är som att hon vill dra ut på skiten då hon inte vill prata om det för det är "för jobbigt". Sååå hur hade hon tänkt att allt sinsemellan er ska lösas då!? Kommunikation är A å O.

Å varför ska du invänta henne under tiden hon funderar om hon ska köpa ett nytt set eller inte, begagnat även. Inge fel på begagnat. Men setet hon väntar på kanske inte finns just nu å betalar du den du hade sönder så är ju det ändå hjälp till hennes nygamla servis som hon inte ens vet om hon ska handla å framförallt när. Eller menar hon att du ska vänta tills hon har hittat?

Är tabascon å kak plåtburkarna hos dig eller hos henne ä eller är sakerna på olika ställen?

Till vker mer att det liknar martyr beteende. Men istället för religion, så byt ut det till kärleken.

En martyr (grekiska: μάρτυς, mártys, 'vittne', stam μαρτυρ-, martyr-) är någon som lider förföljelse och död för att ha förespråkat, avsägt sig eller vägrat att avsäga sig eller förespråka en religiös tro eller annan sak som krävs av en extern part .
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2025-05-27 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in