Citat:
Jag tyckte jag skrev en gedigen och utförlig ursäkt. Wall of text som det kallas.
Nu skriver hon att "hon är mest besviken över hur enkelt jag kastade bort och förstörde vår vänskap". Jag börjar känna att jag har gjort mitt på ett sätt. Som ni säger så var det hon som frågade. Jag bäddade verkligen för att den frågan skulle ställas men det var hon som frågade. Och "ligget" var bra och om K var bättre var verkligen inget som behövdes tas upp.
Jag tyckte jag skrev en gedigen och utförlig ursäkt. Wall of text som det kallas.
Nu skriver hon att "hon är mest besviken över hur enkelt jag kastade bort och förstörde vår vänskap". Jag börjar känna att jag har gjort mitt på ett sätt. Som ni säger så var det hon som frågade. Jag bäddade verkligen för att den frågan skulle ställas men det var hon som frågade. Och "ligget" var bra och om K var bättre var verkligen inget som behövdes tas upp.
Självklart är det "ditt" fel och "guility-trap" är ett kort som spelas ofta av människor som är besvikna på någon annan samt inte kan se sitt egna agerande. Jag har sagt till många kvinnor att tårar och besvikelse från en kvinna är lite som kryptonit för de flesta män. Vi hatar båda dessa saker. Många kvinnor har lärt sig att utnyttja det. I min värld har du inte kastat bort någonting. Det är hon som har valt detta. Om hon hade värderat din vänskap (betonar "vänskap") hade hon inte agerat på det sättet. Men hon värderar inte din vänskap alls för det är inte din vänskap hon vill ha. Hon vill annat och du vet vad. Det är DÄR kärnproblematiken ligger. Sedan kan hon försöka lura sig själv att det är vänskap men det är BS.
Citat:
Frågan är om det är mitt ställe att rätta till henne i det här läget?
Vet inte om en träff på torsdag är en bra idé heller. Vissa tycker inte det. Jag är nyfiken på vad hon kommer säga och ger hon mig skit så kommer jag inte stå där bara och ta det.
Be på bara knän var inte rätt och var väl något som kom upp i desperationen.
Vet inte om en träff på torsdag är en bra idé heller. Vissa tycker inte det. Jag är nyfiken på vad hon kommer säga och ger hon mig skit så kommer jag inte stå där bara och ta det.
Be på bara knän var inte rätt och var väl något som kom upp i desperationen.
Erkänn det du eventuellt har gjort fel. T ex att ta upp det där med en trekant även om jag kan ha förståelse för att du gjorde det. Trekant med två kvinnor är väl en av de mest vanliga drömmen som en man har. Jag har svårt att lasta dig för det. Men i övrigt ser jag inget du har gjort fel mot henne. Mot dig själv däremot har du klantat dig lite i mening att du trodde att hon verkligen ville vara din vän och att hon skulle nöja sig med det. Dock lätt hänt så var inte för hård mot dig själv där. Lär dig dock av det. Ibland är det snällaste vi kan göra mot någon att klippa banden till dem, även om det kan tyckas taskigt.
Jag ser inget problem med att träffa henne om du så själv vill. Det visar att du inte är rädd för "tråkiga situationer". Det är krävs mod att våga möta någon som man vet är arg på en men det är en nyttig och bra erfarenhet. Mitt råd är dock att inte låta dig lockas in i något emotionellt drama utan hålla dig lugn. Var vänlig även om hon kastar skit på dig. Säg det du upplever som positivt med henne även om hon trashar dig. Dvs gör precis tvärtom där. Ta the high ground. Det kommer du att vinna mycket på. Du kommer att må bättre och hon kommer må än sämre.
Citat:
Jag skulle säga att när man är så pass kär att man inte ser sig själv så är man väl ordentligt kär. Kanske förblindat så. Likt unge Werther.
Ja, unge Werthers lidande är välkänt och visar att vi människor är idag lika som för 300 år sedan.
[/quote]
// CC