• 1
  • 2
2025-05-25, 15:33
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Hej alla Flashbackare,
Jag mår förjävligt.

Bakgrund
Jag dejtade en tjej, låt oss kalla henne "K", ett tag och efter lite fram och tillbaka så bestämde jag mig för oavsett hur fantastisk hon är så är jag inte och kommer jag inte bli kär i henne. Problemet var väl att hon faktiskt råkat bli kär i mig. Något som f.öv. inte har hänt henne tidigare. Bara så ni förstår vikten av henne som person så är hon någon som skulle ge allt för sina vänner och tänker på alla förutom sig själv. Till exempel: Ställer upp, är där för dig när något har hänt, ger presenter skräddarsydda till mig och är den mest stöttande personen jag träffat bara för att nämna några. Så vi bestämde oss för att vara vänner.

Så hon är alltså kär i mig och vi ska bara vara vänner -Ja det här kommer gå jättebra...

Jag uppmanar henne att dejta andra då jag inte kommer att kunna ge henne det hon söker. När frågan kom upp om mitt dejtande så sa hon att hon inte ville höra om det och att hon bara skulle bli ledsen och svartsjuk. Jag har gjort henne ledsen för andra grejer som jag bett om ursäkt för och sagt att jag inte ska göra igen.
Med risk för att verkligen outa mig själv så tar jag med detaljen att hon var öppen för att ha en trekant med mig och en annan tjej. Nu i efterhand Världens sämsta idé.

Efter en del fram och tillbaks så bestämmer jag mig för att ladda ner några appar och lyckas få en tjej på tråden. Vi träffades och hade sex. So far so good, det enda jag behöver göra är att inte säga det här till min vän K.

Samtalet
Jag ringer upp henne och pratar om en del annat. Sedan så frågar jag om jag kan ta upp en fråga om sex. Hon svarar ja i hopp om att jag ska vilja ha sex med henne trots att vi sagt att vi inte ska ha det. Jag frågar om hon fortfarande vill ha den där trekanten. (idiot)

Hon blir nyfiken och tänker att jag vill ha det först och främst med henne och den andra tjejen skulle vara blott någon form av bihang. Jag säger att det är nog bäst att hon och jag inte har trekant då jag inte vill riskera vår vänskap. Och jag vet vad du tänker: Om du inte ville riskera den varför tog du upp det från första början?

Hon får reda på att jag har en annan tjej på gång och börjar ställa frågor. Jag ljuger inte och hon blir ju förstås mer och mer nyfiken. Hon frågar om jag pratat med en tjej och jag säger ja inte riktigt.(Jag har träffat henne)
Hon frågar hur hon ser ut och jag delar hennes profil. Hon tycker inte om henne och jag säger att det inte är så bra bilder. Ja precis, hur dum får man va?
K undrar då om hur jag vet hur hon ser ut? Har vi haft videosamtal? Jag säger då att jag träffat henne.
Har ni legat frågar hon. Ja säger ja.
Hur var det? (Varför frågar man det om man är i hennes position?)
Det var väl nice. (Varför svarar man det om man är i min position?!)
Men hon var väl inte bättre än mig?
Gav ett icke svar. Påminde om när Ross gör slut med Rachel i Friends.
Sen kallade hon mig ett svin och la på.

Efterföljd
Jag fattar inte hur man kan vara så dum. Jag visste att det här skulle hända men jag gjorde det ändå. K tycker nu att jag har behandlat henne som skit och att hon aldrig kommer förlåta mig. Att hon blir äcklad av mig.
Jag har inte känt en sån här ånger på länge. Jag har verkligen sårat en person jag bryr mig om inte bara en gång utan efter jag sagt att jag inte ska göra så igen flertalet gånger. Jag önskar jag kunde åka tillbaka i tiden och göra det annorlunda men det går inte. Det som är sagt är sagt och gjort gjort.

Fråkor
Hur går jag vidare?
Har du varit med om någonting liknande?
Andra tankar och funderingar?
Och den viktigaste frågan: Hur upprättar jag det här på bästa sätt? Är det bästa att hålla sig borta och låta henne vara med andra ifred? Eller ska jag be om ursäkt även fast jag inte knappt tycker jag förtjänar det? Eller ska jag åka hem till henne och be på mina knän?

Ni behöver inte understryka hur dum jag är för jag tror det ovan inkl. titeln gör det väldigt tydligt. Jag klankar ner på mig själv tillräckligt just nu. Kan inte fatta att jag sårat en person som jag håller av och gjort så mycket för mig. Jag mår skit.
Citera
2025-05-25, 15:51
Medlem
Merwinnas avatar
Det är nog kört. Om den där tjejen inte är väldigt konstig och annorlunda mot andra tjejer.

Trekant är något extremt i verkligheten, det förekommer knappast. Om du ska göra sådant överhuvudtaget, ska du absolut inte blanda in varken dina kvinnliga vänner, eller kvinnor som du är kär i eller som är kära i dig. Utan det får du göra med mer extremt sexintresserade och utlevande kvinnor, som söker just sådana upplevelser - och som sedan är diskreta och inte börjar hänga efter dig och vilja något mer. Antar att de finns på ställen som Body Contact. Men dra inte in vanliga, normala tjejer i det, och prata inte ens med dessa om det. Det kan bara sluta i katastrof.
Citera
2025-05-25, 15:57
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Ja tanken på trekant har jag inte ens tänkt på sedan jag till synes förlorat K som vän.

Men tack för tipset. Du har nog rätt. Har dock varit tillsammans med tjejer som varit sugna på trekant men då vet man ju EXAKT vilken som är den viktigaste tjejen.
Citera
2025-05-25, 16:03
Medlem
Ni var aldrig vänner tyvärr. Du satte henne i friend zonen och hon väntade där på sin chans.

Förmodligen var hon extra schysst mot dig eftersom hon trots allt är kär i dig och hoppades att uppgraderas från vän till flickvän.

Även om det du gjorde kanske inte var jättesmart så tror jag att det var bäst för K i slutändan. Förr eller senare hade hon blivit sårad och nu slösade du iaf inte mer av hennes tid.

Er vänskap kommer alltid såra henne tyvärr, för hon vill vara din flickvän, inte din vän.

Tråkig situation, det är tydligt att du bryr dig om henne. Egentligen undrar jag om det inte skulle vara en bra idé att ge tösen en chans. Du tycker om henne som person, du tänder på henne iom att du ville ha trekant med henne. Antar att du inte vill ha någon just nu.

Men även om du skött detta snyggare så är hela upplägget kört på förhand. Bryr du dig om henne så kanske du behöver stöta bort henne för hennes eget bästa?
Citera
2025-05-25, 16:04
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Är det möjligt att jag självsaboterat min relation med K? Att mitt undermedvetna visste att om jag tog upp det här med trekanten och den andra tjejen så skulle hon bli så sårad att hon inte längre skulle vara efter mig? Ville jag bara förstöra något vackert? Kan man vara så ond?
Är jag trött på att hon svansar efter mig?

Dessutom kan det vara så att det här i slutändan är bra för henne genom att det skyndar på processen att gå vidare? Med sagt så gör det jag gjorde inte på något sätt bättre
Citera
2025-05-25, 16:04
Medlem
Ni har nog inte varit nog tydliga om hur er vänskapsrelation ska vara.
Citera
2025-05-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Är det möjligt att jag självsaboterat min relation med K? Att mitt undermedvetna visste att om jag tog upp det här med trekanten och den andra tjejen så skulle hon bli så sårad att hon inte längre skulle vara efter mig? Ville jag bara förstöra något vackert? Kan man vara så ond?
Är jag trött på att hon svansar efter mig?

Dessutom kan det vara så att det här i slutändan är bra för henne genom att det skyndar på processen att gå vidare? Med sagt så gör det jag gjorde inte på något sätt bättre

Förstår inte vad som är så vackert med er relation innan detta. Att hon levde på hoppet om doppet i friend zonen, är det verkligen något bra för henne?

Huruvida detta är bra för henne beror på hur hon hanterar situationen nu. Men förhoppningsvis blir det lättare för henne att gå vidare.

Varför du gjorde det vet väl bara du. Kanske ville du se hur långt du kunde pusha henne, var gränsen gick så att säga.
Citera
2025-05-25, 16:13
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Ni var aldrig vänner tyvärr. Du satte henne i friend zonen och hon väntade där på sin chans.

Förmodligen var hon extra schysst mot dig eftersom hon trots allt är kär i dig och hoppades att uppgraderas från vän till flickvän.

Även om det du gjorde kanske inte var jättesmart så tror jag att det var bäst för K i slutändan. Förr eller senare hade hon blivit sårad och nu slösade du iaf inte mer av hennes tid.

Er vänskap kommer alltid såra henne tyvärr, för hon vill vara din flickvän, inte din vän.

Tråkig situation, det är tydligt att du bryr dig om henne. Egentligen undrar jag om det inte skulle vara en bra idé att ge tösen en chans. Du tycker om henne som person, du tänder på henne iom att du ville ha trekant med henne. Antar att du inte vill ha någon just nu.

Men även om du skött detta snyggare så är hela upplägget kört på förhand. Bryr du dig om henne så kanske du behöver stöta bort henne för hennes eget bästa?
Tack för dina ord. De känns sanna.

Jag kan säga såhär med säkerhet: Jag vill hennes bästa.
Rakt av.

Ja du har nog rätt. Hon ville alltid "uppgraderas". Hon har ju aldrig varit olycklig kär som vi andra och har därför inte erfarenheten för att se det med distans.

Jag försökte verkligen ge henne en chans men det ville sig inte. Är man inte kär i någon så är man bara inte det. Man kan inte banka in kärlek med en hammare hur mycket man än försöker. Jag har fått känna känslan av förälskelse för ett år sedan och jag bryr mig inte om hur länge jag behöver vänta för den känslan är obeskrivligt njutfull. Verkligen värd att vänta på. Men jag känner den inte mot henne.
Med det sagt så kommer den som får K's kärlek ha bland de bästa flickvänner man kan ha.

Frågan är om det är bäst att bara låta henne gå?
Det är svårt för jag bryr ju mig om henne. Är det det jag borde ha gjort från början? Brutit kontakten med henne när hon sa att hon blivit kär?
Citera
2025-05-25, 16:17
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Ni har nog inte varit nog tydliga om hur er vänskapsrelation ska vara.
Vi var väldigt tydliga och pratade om det många gånger.
Vi låg några gånger när vi "bara skulle vara vänner" men slutade sedan med det. Hon bad mig som sagt att inte prata om andra om sådana fanns och inte om sex i allmänhet.

Men sedan bröt jag det. Flera gånger.
Citera
2025-05-25, 16:20
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Förstår inte vad som är så vackert med er relation innan detta. Att hon levde på hoppet om doppet i friend zonen, är det verkligen något bra för henne?

Huruvida detta är bra för henne beror på hur hon hanterar situationen nu. Men förhoppningsvis blir det lättare för henne att gå vidare.

Varför du gjorde det vet väl bara du. Kanske ville du se hur långt du kunde pusha henne, var gränsen gick så att säga.
Det är inte relationen som är vacker utan hon som person.

Jag hoppas verkligen det.

Jag har velat ha trekant länge så det verkade synd att inte ta tillfället i akt. Men nu i efterhand så ser jag att det var dödsdömt och att jag aldrig borde ha tagit upp det. Men det kanske får henne att gå vidare som sagt.
Citera
2025-05-25, 16:49
Medlem
HBTKuks avatar
Osmidigt och osmart i varje led, tyvärr. Satsa på henne eller låt henne vara. Försök att inte såra människor, om det går. Hajar att det inte var din avsikt, men ibland förstår inte vi killar hur känslomässigt investerade kvinnor blir i en och vad det gör mot en när man ger dem falkska förhoppningar.

Har gjort liknande dumheter. Slutar aldrig bra.
Citera
2025-05-25, 17:17
Medlem
Severlohs avatar
Män och kvinnor kan inte vara vänner till att börja med, och definitivt inte om man knullar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in