• 1
  • 2
2025-05-24, 03:31
Medlem
WordWarriors avatar
En 2,5 timmar lång och mycket intressant intervju, där alfahannen och antifeministen Andrew Tate får komma till tals utan censur.

Citat:
"Everything Is My Fault" — Andrew Tate on Masculinity, Politics, Family, Allegations & The Matrix

In this episode of What They Don’t Tell Us, I sit down with Andrew Tate: a man who’s been called everything from a mastermind to a menace.
You’ve seen the headlines, the clips, the outrage, but I wanted to go deeper. So we stripped back the persona and tried to get to the mind behind it all.

From his polarising takes on masculinity to his self-declared war on “the matrix,” this conversation covers it all. We also talk about his recent arrest and the serious allegations that have kept his name in global headlines, which he addresses, head-on, in his own words and in his usual unfiltered way.

Love him or hate him, Andrew Tate has become a symbol of something much bigger; and in this conversation, we try to understand why.

https://www.youtube.com/watch?v=3NexOrW0uew&t=12s

Topic: vad tycker ni om intervjun, och Andrew Tate's svar? Jag önskar svar ur ett feministiskt perspektiv (kritiskt eller okritiskt) och postar därför i feministforumet.

Jag tycker inte alls att hans åsikter är extrema, utan fullkomligt normala, oavsett vad The Matrix (politker och mainstream media) tycker...
Senast redigerad av WordWarrior 2025-05-24 kl. 03:48.
2025-05-24, 04:38
Medlem
Jag har en 7.5 timmars dokumentärserie som svar på det där han sa om skillnaderna en bit in, vänta, ska se om jag hittar länk

Du kan ju ta och googla på det han sa typ en bit mitten också, helt hel. Kolla bara på rapporterna säger. Finns tusentals sidor

Edit: här var den innan, men den verkar ha slutat funka https://tinyurl.com/vzwmsp5t. Ska kolla lite till. Men du kan ju se vad alla andra säger om det ändå liksom. Som om inte hälften vore nog?!
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2025-05-24 kl. 04:58.
2025-05-24, 05:40
Medlem
Jag vet inte alls mycket om Andrew Tate och intresset av att lyssna på nån video med honom är nära noll. Men utifrån vad jag vet, eller i vart fall fått för mig, så bidrar han med kvinnovurmande och feminism genom att vilja vara macho.
Sluta kämpa och machoboosta Andrew Nolla, och gå kvinnor till mötes på så vis. Kör Nissan Micra och släng alla assessorer i pissoaren.
2025-05-24, 06:57
Medlem
Som rabiat vägrar jag ta del av vad karln faktiskt säger, och anser mig ha rätt att själv tolka vad han säger och menar, och högljutt avfärda allt som misogyni, högerextremism, homofobi, trumpism, putinism, utan att jag egentligen lyssnat en enda sekund på vad han säger, menar, tycker, orerar. Det är farligt när män ges möjlighet att bli lyssnade på.

Det är min rätt att skapa den verklighet jag kräver. Och jag kräver att du gör och tycker som jag. Detta är min sanning. Detta är din sanning.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2025-05-24 kl. 06:59.
2025-05-24, 07:34
Medlem
Man ska inte behöva lyssna på en flera timmar lång video för att begripa vad fan som ska diskuteras. Den här diskussionen hör med andra ord hemma i soptunnan.

Det sämsta med Tate är för övrigt inte hans syn på kvinnor, som han avgudar och det ryktas om att han blev muslim för att kunna gifta sig och fjäska för fler än en, utan hur han precis som kvinnor ljuger för andra män och lurar pengar från män för att berika sig själv. Hans verktyg är anställda nakna kvinnor, på hans websiter. Tate är med andra ord som en kvinna personlighetsmässigt, men eftersom han själv är ful och oattraktiv så måste han använda kvinnors utseenden för att lura av män pengar.
2025-05-24, 07:43
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Man ska inte behöva lyssna på en flera timmar lång video för att begripa vad fan som ska diskuteras. Den här diskussionen hör med andra ord hemma i soptunnan.

Det sämsta med Tate är för övrigt inte hans syn på kvinnor, som han avgudar och det ryktas om att han blev muslim för att kunna gifta sig och fjäska för fler än en, utan hur han precis som kvinnor ljuger för andra män och lurar pengar från män för att berika sig själv. Hans verktyg är anställda nakna kvinnor, på hans websiter. Tate är med andra ord som en kvinna personlighetsmässigt, men eftersom han själv är ful och oattraktiv så måste han använda kvinnors utseenden för att lura av män pengar.
Det ena utesluter inte det andra. Sluta spela överlägsen. Han har lyckats klart mycket bättre än du själv. Missunsamhet klär inte dig.
2025-05-24, 09:06
Medlem
FlyboySevens avatar
Han hade intressanta saker att säga
2025-05-24, 09:45
Medlem
Har hört honom kallas incel-kungen. Så det är kungen av incels som sitter och berättar hur han resonerar?

Intressant men inte värt 2 timmar av min tid. Så vill TS vara snäll och sammanfatta?
2025-05-24, 10:30
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En 2,5 timmar lång och mycket intressant intervju, där alfahannen och antifeministen Andrew Tate får komma till tals utan censur.

Andrew Tate är snarare anti-höger än anti-feminist.

Högermäns syn på att vara en lyckad "alfaman" är att ägna sig åt självhushållning ute på landet, hugga ved, jaga älg och vara någon slags Crocodile Dundee man med kapacitet att klara sig i djungeln/skogen.

Andrew Tate är ljusår från detta. Han är en statsman, en affärsman som tjänar pengar på affärer. Skumrask-affärer javisst, men ändå, han tjänar pengar.

Skrattretande att högermän ens kan tänka tanken på att jämföra sig med Andrew Tate.
2025-05-24, 11:33
Medlem
Andrew Tate verkar extremt otrevligt:

- Inget grundläggande gillande för kvinnor.

- Ser på dem som något män ska utnyttja.

- Förstör kvinnor mentala hälsa genom sätta dem i obehagliga situationer ,så som sex-säljare.
2025-05-24, 12:31
Medlem
Vilken jävla idiot han är
2025-05-24, 13:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Vilken jävla idiot han är

Oj, vilken nyanserad kritik!
  • 1
  • 2