• 1
  • 2
2025-05-23, 22:56
Medlem
flugornass avatar
Jag har en jäkla förmåga att alltid få alla adh ungar i närheten av min plats.
Hur hanterar ni det efter 37 minuter av avgrundsvrål från alla dessa ungar?
Ja det är minst tre timmars flygtid kvar, och föräldern försöker allt för att få ungen tyst men inget hjälper, chips nä ungen vill inte ha det utan skriker, för mig helt utan anledning.
Hur tänker man som oftast ensamstående mamma när man ger sig ut på lång flygtur med ett barn som är okontrollerbar.
Förr placerades alla barnfamiljer längst fram i flyget, men nu så är dom överallt oavsett om jag bokar flygstol i mitten eller längst bak.
Hur gör ni stoppar i öronproppar och biter ihop eller?
Citera
2025-05-23, 23:00
Givetvis bör du ha stärkande substanser i magen, kroppen och systemet under flygresor. Slå och stryk under i Fass vad du behöver för slags schysst narkotika.
Citera
2025-05-23, 23:08
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minminneslund
Givetvis bör du ha stärkande substanser i magen, kroppen och systemet under flygresor. Slå och stryk under i Fass vad du behöver för slags schysst narkotika.
Aha så jag skall behöva droga mig och riskera att fastna i tullen? för att ADH föräldrar skall på semester?
Nej det är ingen lösning.
Är det inte bättre att droga ungen med medicin föreskriven av läkare om vårdnadshavaren skall ut och flyga med barnet?
Jag har sett folk på flyget som försöker byta plats för att undvika dessa avgrundsvrål, men det ä alltid fullsatt när jag frågar.
Citera
2025-05-23, 23:09
Medlem
Earbuds med noise cancellation (och ev. en ljudbok/podcast igång).
Citera
2025-05-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Jag har en jäkla förmåga att alltid få alla adh ungar i närheten av min plats.
Hur hanterar ni det efter 37 minuter av avgrundsvrål från alla dessa ungar?
Ja det är minst tre timmars flygtid kvar, och föräldern försöker allt för att få ungen tyst men inget hjälper, chips nä ungen vill inte ha det utan skriker, för mig helt utan anledning.
Hur tänker man som oftast ensamstående mamma när man ger sig ut på lång flygtur med ett barn som är okontrollerbar.
Förr placerades alla barnfamiljer längst fram i flyget, men nu så är dom överallt oavsett om jag bokar flygstol i mitten eller längst bak.
Hur gör ni stoppar i öronproppar och biter ihop eller?

Hörlurar och några bra filmer så går det bra!
Citera
2025-05-23, 23:11
Gå fram till ungen för att distrahera den, så den får se nåt annat än mamman som den är van vid. Visa någon tatuering eller ha med dig någon barnbok som du visar den lite bilder i.

Du kommer bli hyllad som en hjälte av övriga passagerare.

Alternativt undvik att flyga charter så slipper du oftare "problembarnen".
Citera
2025-05-23, 23:11
Svälj allt du behöver innan ni går in på flygplatserna, eller innan bombkontrollerna. Det är inte de höga ljudet som är jobbiga utan att sitta klämd och upprätt länge. Vad är en bra lösning för "flugornas" då...
Citera
2025-05-23, 23:25
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Köp ett privatplan om du inte gillar andra människor? Så slipper du detta? Annars får du kanske anpassa dig till att andra också måste flyga.

Du vet barn verkar var en del av mångas liv?
Citera
2025-05-23, 23:27
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Aha så jag skall behöva droga mig och riskera att fastna i tullen? för att ADH föräldrar skall på semester?

Eller alkohol, det kommer du inte fastna i tullen för..
Citera
2025-05-23, 23:31
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minminneslund
Svälj allt du behöver innan ni går in på flygplatserna, eller innan bombkontrollerna. Det är inte de höga ljudet som är jobbiga utan att sitta klämd och upprätt länge. Vad är en bra lösning för "flugornas" då...
Efter att ha läst svaren här så är det bästa att gilla läget och dra i sig några alprazolam innan start, för att ge ungen lugnande medicin/ADHD förefaller vara uteslutet.
det är medresenärerna som skall droga ned sig, så föräldraparen kan koppla av att ungen skriker.
Är det rimligt ?
Citera
2025-05-23, 23:32
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeentity
Earbuds med noise cancellation (och ev. en ljudbok/podcast igång).
Det hjälper föga mot en femårig siren som oregelbundet skakar din stol.
Silvertejp och ett stolpiller med något lugnade, till ungen, verkar ibland behövas, men det riskerar att skapa dålig stämning under resten av resan.
Citera
2025-05-23, 23:34
Citat:
Efter att ha läst svaren här så är det bästa att gilla läget och dra i sig några alprazolam innan start, för att ge ungen lugnande medicin/ADHD förefaller vara uteslutet.
det är medresenärerna som skall droga ned sig, så föräldraparen kan koppla av att ungen skriker.
Är det rimligt ?
Fast du frågar ju i trådstarten vad du kan göra för att minska det påförda lidandet från ungen. Inte tvärtom.

Du kan ju inte vända kappan efter vinden och börja anklaga oss skribenter för att besvara tråden felaktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in