2025-05-23, 23:39
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Eller alkohol, det kommer du inte fastna i tullen för..
Tyvärr så är alkohol inget jag nyttjar, varför skall jag behöva försöka smuggla/använda droger när vårdnads ansvarig kan droga ned sin avkomma legalt.
Varför denna förståelse när det gäller flygresor, 30 minuter centralen till Norsborg med en ADH unge vad är skiljande?
Citera
2025-05-23, 23:41
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Fast du frågar ju i trådstarten vad du kan göra för att minska det påförda lidandet från ungen. Inte tvärtom.

Du kan ju inte vända kappan efter vinden och börja anklaga oss skribenter för att besvara tråden felaktigt.
Du har rätt så nu vänder jag kappan efter vinden, känns det bättre nu?
Citera
2025-05-24, 01:00
1) Flyg inte charter.

2) Flyg första- eller affärsklass.

Alternativt flyg riktig boskapsklass, ultralågbudgetbolag som typ Ryan, Wizz, Easy etc. upplever jag har färre barn ombord och skulle det vara någon jobbig ungjävel så överröstas denne av skräniga vuxna efter spritvagnen gjort första vändan.

Bokstavligt talat bara när man hamnar på ett charterflyg som det här är ett problem, i alla fall när man flyger från Sverige.
Citera
2025-05-24, 01:06
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Tyvärr så är alkohol inget jag nyttjar, varför skall jag behöva försöka smuggla/använda droger när vårdnads ansvarig kan droga ned sin avkomma legalt.
Varför denna förståelse när det gäller flygresor, 30 minuter centralen till Norsborg med en ADH unge vad är skiljande?

De flesta flyger nog onyktra, bland annat pga skrikande ungar. Jag minns inte ens sist jag flög nykter.
Citera
2025-05-24, 01:19
Medlem
Man biter ihop. Har flugit i båda situationerna - som förälder med skrikande barn, och som barnfri där andras barn skriker - ett nästan lika stort helvete vilket som. Men som den barnfria kan man tänka 'det är iallafall inte mitt barn' och ta en klunk vin till.
Citera
2025-05-24, 01:51
Medlem
auruns avatar
Man flyger såklart Business class/SAS plus osv. Kostar typ 25% mer. Men egentligen inte för all mat och alkohol är gratis i överflöd. Dessutom delar du toalett med typ 6 personer i stället för 250 personer. Enkelt.
Citera
2025-05-24, 07:42
Medlem
Suecotes avatar
Det är ingen garanti att man slipper störiga ungar i Business. Många lounger har nu lekplatser för själviska föräldrar som flyger i premium för sina poäng som de fått genom jobbet.

Vill minnas att något (charter)bolag erbjöd barnfri kabin mot ett tillägg för några år sen, men kan inte hitta det nu.

Nej, själviska barnfamiljer som struntar i alla andras trivsel slipper man inte undan. Du kan vara glad om föräldrarna åtminstone försöker hålla tyst på sin avkomma. Alltför ofta sitter de bara och tittar på film själva med lurar i öronen för att stänga ute skriket, som vi andra tvingas utstå under ett otal timmar. Tyvärr går det ju inte att checka in ungar som djur och transportera dem i lastutrymmet...

Erfaren kabinpersonal har emellanåt hällt lite alkohol i barnens dricka...

Kanske minskar antalet barn som ska släpas med jorden runt i takt med att flygbiljetter blir dyrare. Då kan packet hålla sig till charterresor så kan vi andra få lugn och ro på våra resor igen.
Citera
2025-05-24, 08:04
Medlem
Ja alltid dessa ungar som ska med till andra sidan jordklotet för att mamma och pappa minsann inte tänker låta sig begränsas av att ha blivit föräldrar.
Jag tar på hörlurarna och gläds åt att snart ha en semester utan skrikande ungar.
Citera
2025-05-24, 10:16
Medlem
Citat:
Jag har en jäkla förmåga att alltid få alla adh ungar i närheten av min plats.
Hur hanterar ni det efter 37 minuter av avgrundsvrål från alla dessa ungar?
Ja det är minst tre timmars flygtid kvar, och föräldern försöker allt för att få ungen tyst men inget hjälper, chips nä ungen vill inte ha det utan skriker, för mig helt utan anledning.
Hur tänker man som oftast ensamstående mamma när man ger sig ut på lång flygtur med ett barn som är okontrollerbar.
Förr placerades alla barnfamiljer längst fram i flyget, men nu så är dom överallt oavsett om jag bokar flygstol i mitten eller längst bak.
Hur gör ni stoppar i öronproppar och biter ihop eller?

Jag vände mig en gång full på valium mot en sådan pojke ock skrek liknande läten tillbaka till pojken och mormor som trissade upp han så fort han lugnat ner sig.
10.5h flygning, fick nog.
Det blev helt tyst i planet, men jag hörde och kände vad alla tänkte...eget val, idag finns ljudförminskningslurar. Eget val..
Men ungen kunde ju uppenbarligen vara tyst..

(Inget jag är stolt över..
Skadad, Valium, inte mig själv.)
Senast redigerad av Komigenngtfinnas 2025-05-24 kl. 10:22.
Citera
2025-05-24, 10:46
Medlem
Förstår inte riktigt varför man tar med mindre barn på resor, vad är poängen?
Hur mycket minns 2-6 åringar egentligen?
Om man nu har möjligheten så är det väl bättre att låta familj etc passa ungarna någon vecka om möjligheten finns.
Sedan ta någon längre resa i säg Thailand på någon månad när de är äldre.
Citera
2025-05-24, 11:02
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
När du checkar in, be om en plats där det inte verkar bli några barn i närheten. Det kan gå att byta platsen du bokat.
Citera
2025-05-24, 12:03
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Jag har en jäkla förmåga att alltid få alla adh ungar i närheten av min plats.
Hur hanterar ni det efter 37 minuter av avgrundsvrål från alla dessa ungar?
Ja det är minst tre timmars flygtid kvar, och föräldern försöker allt för att få ungen tyst men inget hjälper, chips nä ungen vill inte ha det utan skriker, för mig helt utan anledning.
Hur tänker man som oftast ensamstående mamma när man ger sig ut på lång flygtur med ett barn som är okontrollerbar.
Förr placerades alla barnfamiljer längst fram i flyget, men nu så är dom överallt oavsett om jag bokar flygstol i mitten eller längst bak.
Hur gör ni stoppar i öronproppar och biter ihop eller?

Har faktiskt aldrig upplevt detta och då ändå flygt en del. De barn som varit med har som regel uppfört sig väl.

Enda undantaget var en charter jag reste med mina föräldrar. Då ville inte "Gustav" sitta ner och spännande fast sig och den ömma modern ville resonera med "Gustav" så han självständigt fattade beslutet att sätta sig ner och spännande fast sig. Flygvärdinna svarade kort "vi har en slottid" roppade på kollegan som nickade och så distraherad hon "Gustav" Samtidigt som den första Flygvärdinna slog undan gustavs ben med ena handen och snabt spände fast honom och drog åt bältet med den andra. Hon avslutade med ett "sådär ja" och meddelade att cabinen var klar. Den ömma modern satt bara tyst och darrade med underläppen, och "Gustav satt surmullen tyst hela flighten.

Jag flyger nästan uteslutande reguljärflyg och nästan aldrig under lovtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in