2025-05-23, 21:02
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om du på allvar endast hyrde bilen i ditt namn och ingenting annat kommer du att komma lindrigt undan. Men eftersom du beter dig som en idiot och undanhåller information från polisen och säger "inga kommentarer" är risken högre att ni alla tre kommer åka ditt för inbrott och då blir det fängelsestraff.
Men vad tycker du jag ska säga? Att ja jag vet vem som körde bilen, kommer ju bli konsekvenser sen. Har jag inte rätt att hålla käften och enbart säga att jag är oskyldig så får dom komma med motbevis...
Citera
2025-05-23, 21:05
Medlem
at0m3ns avatar
Dom måste ju bevisa att jag visste om inbrottet vilket jag verkligen inte gjorde!!
Citera
2025-05-23, 21:06
Medlem
Masingas avatar
Hade jag varit du hade jag sjungit för polisen. Dina polare är inget att ha.
Citera
2025-05-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jo men varför ska jag gola för?
Det är mina barndomsvänner!!
Om du var medveten om att de skulle göra inbrott finns det anledning att inte gola.

Var du inte medveten om det så har de ju utnyttjat dig, och det finns ingen anledning att visa någon lojalitet.

Men det förstår du säkert själv, varför jag misstänker rätt starkt att du var fullt medveten om vad de gjorde.
Citera
2025-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Jo men varför ska jag gola för?
Det är mina barndomsvänner!!

Jag har varken varit på brottsplatsen eller tagit nåt vid inbrottet mitt enda brott är att jag hyrde bilen. Hjälp mig istället vad ska jag göra neka eller vad? Polisen måste ju bevisa vem som körde och det var inte jag!!

Polisen kan inte fälla dig för inbrott om dem inte har bevis för det, så den punkten kan du andas ut på.
Men eftersom misstanke finns så måste dom öppna ett case även för dig.

Fungerar likadant inom alla paragrafer, skjuter du en björn som ordagrant håller på dödar dig, så måste polisen öppna ett case om misstanke om jaktbrott.
Förstår du min poäng?? Inget brott är gjort, men misstanke finns alltid och utredning måste göras!

Men misstanke för medhjälp är en annan femma, den punkten kan du åka dit på beroende på vad du säger, vad dina vänner säger, vad vittnen säger. Har du en bra advokat så ska du gå fri från även den punkten.
Senast redigerad av Noccofocus 2025-05-23 kl. 21:16.
Citera
2025-05-23, 21:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Men vad tycker du jag ska säga? Att ja jag vet vem som körde bilen, kommer ju bli konsekvenser sen. Har jag inte rätt att hålla käften och enbart säga att jag är oskyldig så får dom komma med motbevis...
Du har rätt att säga "inga kommentarer", men konsekvensen av detta blir att varken polisen eller rätten kommer stå på din sida eller känna sympati för dig.

Vad skulle du sagt? Sanningen.

Skaffa andra polare.
Citera
2025-05-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busgris
Åklagaren måste bevisa att du har haft insikt i att brottet skulle begås.
Eller om det inte går, att TS inte skulle ha brytt sig om den visste.
Citera
2025-05-23, 21:15
Medlem
triptykens avatar
Uy du har verkligen landat i en pissig sitts. Tycker du gjorde bra som valde "ingen kommentar" på förhöret när du inte visste vadfan vad som hänt.

Sen, har du ju gjort en olaglig pryl dvs hyra en bil och låta polarna ha den (för att inte säga korkad pryl med tanke på att dom bara är snubbar du köper benzo av) så vad som än händer så kommer nåt komma av det.
Din telefon är ju antar jag påslagen och hemma och pingar inte master där inbrottet var. Så det borde inte vara nåt illa och du kan ALLTID ändra dig från vad du säger i förhör på rättegången (dom kommer fråga varför men det är OK att ändra sig)
Citera
2025-05-23, 21:15
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Om du var medveten om att de skulle göra inbrott finns det anledning att inte gola.

Var du inte medveten om det så har de ju utnyttjat dig, och det finns ingen anledning att visa någon lojalitet.

Men det förstår du säkert själv, varför jag misstänker rätt starkt att du var fullt medveten om vad de gjorde.
Nej är rädd att dom hämnas på mig när dom kommer ut
Citera
2025-05-23, 21:17
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Polisen kan inte fälla dig för inbrott om dem inte har bevis för det, så den punkten kan du andas ut på.
Men eftersom misstanke finns så måste dom öppna ett case även för dig.

Fungerar likadant inom alla paragrafer, skjuter du en björn som ordagrant håller på dödar dig, så måste polisen öppna ett case om misstanke om jaktbrott.
Förstår du min poäng?? Inget brott är gjort, men misstanke finns alltid och utredning måste göras!

Men misstanke för medhjälp är en annan femma, den punkten kan du åka dit på beroende på vad du säger, vad dina vänner säger, vad vittnen säger. Har du en bra advokat så ska du gå fri från även den punkten.
Jag lovar jag var inte med vid inbrottet jag vet inte ens vad som stulits polisen sa det är sekretess...Dom har enbart utnyttjat mig.
Citera
2025-05-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
"Inga kommentararer" som en riktig idiot som komprometterar sig själv genom att leka kriminell i polisförhör

"Man vill ju inte vara en golare", nej men låt dina low life polare dra med dig i sitt fall då, ärthjärna.

Ni kommer åka dit allihop

Vad snackar du om??????

Det är det man ska säga! “Inga kommentarer”! Bara att hålla käften.

Är det någon som är idiot så är det du!
Citera
2025-05-23, 21:19
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du har rätt att säga "inga kommentarer", men konsekvensen av detta blir att varken polisen eller rätten kommer stå på din sida eller känna sympati för dig.

Vad skulle du sagt? Sanningen.

Skaffa andra polare.

Byt användarnamn. Dom bryr sig inte. Polisen står INTE på nåns sida bara för att dom e mysiga och åklagarmyndigheten har inte för vana att sympatisera med folk dom tycker e trevliga.

"ingen kommentar" när man går in blind är bästa alternativ på förhör. Sen kan man återkomma med mer info om man vill eller vänta till rättegång.

Polis och domstol är INTE en tävling i charm. Dom dömer brott dom kan få en att erkänna eller som.dom kan bevisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in