2025-05-23, 17:56
Medlem
Alltså, jag fattar verkligen inte var ni hör och ser allt detta manshat? Jag gör det aldrig trots att jag träffar mängder med kvinnor dagligen. Hör aldrig ett ljud från någon kvinna som ens antyder att de ogillar män.

Ni nämner Facebook, det har jag inte och har aldrig haft. Om det är därifrån ni får det, varför skippar ni inte att befinna er där? Låter ju bara tröttsamt.
Citera
2025-05-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Ja. Så är det. Och allt är mannens fel som abdikerat till den emotionella kvinnal. Männen underkastar sig misandri och feministisk opportunism för att få fitta. Vänsterkanten började med detta, men nu har även högern hakat på.

Jag vette fan. Att vara sexuellt frigjord är nog en bra sak enligt mig. Men alla dessa attackerer de unga kvinnorna får ta emot redan ifrån ca 10 års ålder, om inte tidigare, har uppenbarligen skadat deras psyke och traumatiserat dom. Utan hälsosamma kvinnor så är det inte märkligt att allt går åt helvete. Numera är även de unga männen minst lika skadade... balansen som uppstår när du har hälsosam maskulin "energi" och hälsosam feminin "energi" har inte bara rubbats utan rämnats med marken. Upp är ner, ner är upp, höger är vänster och vänster är höger. MEN! Vi har en syndabock åt dig! Om dina yttre attribut är X så är syndabocken Y! Om dina yttre attribut är Y så är syndabocken X! Var vänlig och ignorera eliten som egentligen är ansvarig och ställer er mot varandra...

Som en dystopisk sci fi novell bara fruktansvärt mycket tråkigare.
Citera
2025-05-23, 18:05
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag vette fan. Att vara sexuellt frigjord är nog en bra sak enligt mig. Men alla dessa attackerer de unga kvinnorna får ta emot redan ifrån ca 10 års ålder, om inte tidigare, har uppenbarligen skadat deras psyke och traumatiserat dom. Utan hälsosamma kvinnor så är det inte märkligt att allt går åt helvete. Numera är även de unga männen minst lika skadade... balansen som uppstår när du har hälsosam maskulin "energi" och hälsosam feminin "energi" har inte bara rubbats utan rämnats med marken. Upp är ner, ner är upp, höger är vänster och vänster är höger. MEN! Vi har en syndabock åt dig! Om dina yttre attribut är X så är syndabocken Y! Om dina yttre attribut är Y så är syndabocken X! Var vänlig och ignorera eliten som egentligen är ansvarig och ställer er mot varandra...

Som en dystopisk sci fi novell bara fruktansvärt mycket tråkigare.
Jepp.
Citera
2025-05-23, 18:12
Medlem
TheGretaResets avatar
Män är bättre än kvinnor på allt utan omsorg och att sjunga. Det väcker naturligtvis ilska och avund. Vi killar vet att det finns män som är bättre än oss, att det är inbyggt i systemet. Vi accepterar det om vi är i samma team.

Kvinnor har ingen teamkänsla. Det beror på utvecklingbiologi och inte på att kvinnor är sämre. De har alltid fått orientera sig i en hotande omgivning.
Citera
2025-05-23, 18:18
Medlem
Hamadryads avatar
Läs de manliga svaren i denna tråd så tror jag du är nått på spåren.
Stämmer in på mig ifl.
Citera
2025-05-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Propaganda, indoktrinering, social manipulering, hjärntvätt etc

De jag känner kännetecknas av att ha blivit bortvalda, utnyttjade i relationer, otrohet från mannen , svikna löften, frånvarande fäder, dålig relation till bröder, lågt självförtroende och en serie av svek i relationer.
Citera
2025-05-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Alltså, jag fattar verkligen inte var ni hör och ser allt detta manshat? Jag gör det aldrig trots att jag träffar mängder med kvinnor dagligen. Hör aldrig ett ljud från någon kvinna som ens antyder att de ogillar män.

Ni nämner Facebook, det har jag inte och har aldrig haft. Om det är därifrån ni får det, varför skippar ni inte att befinna er där? Låter ju bara tröttsamt.

Det trodde jag med, men det finns vissa subgrupper i samhället som känner sig väldigt svikna av män. Jag glömde lägga till sexuellt utnyttjade. Väldigt många lesbiska kvinnor jag träffat har blivit utsatta som barn av någon styvfar eller annan person. Klart att det påverkar synen på män.
Citera
2025-05-23, 18:25
Medlem
Det finns ungefär lika många kvinnor som det finns män och polygami är trots allt rätt ovanligt och troligen lika ovanligt hos män som hos kvinnor. Således, vid varje givet tillfälle, så finns ungefär lika många singelmän som det finns singelkvinnor. Alltså, det finns ungefär lika många män som kvinnor som lever i ett ofrivilligt celibat. Anledningarna till det kan dock skilja sig, ofta baserat på rädsla. Ingen romantik uppstår ur rädsla/misstänksamhet. Det är sådant som får förhållanden att brista, oavsett om det handlar om vänskap, affärsförhållanden till kärleksförhållanden.
Citera
2025-05-23, 18:29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Religionernas budskap tenderar att antingen vara utformade eller tolkade till kvinnors nackdel. Fundamentalister av olika slag är vettskrämd idag och fordrar därför mer fromhet i tron att det ska stärka religionen. Då förstärks även det misogyna.

Vi lever i en världsunik tillvaro med så stark som sekularismen är här i Sverige. Vi är förskonade från religionernas kraftiga grepp om människor som de har på de flesta andra ställena i världen. Då talar jag förstås om alla religioner och inte bara om islam. Ja, även kristendomen som finns i vår egen historia är numera starkt påverkad av krafter som försöker göra något av den som den inte är och då behöver dess fundamentalistiska aspekter förstärkas. Vi leds att tro att detta är historiskt, men det är vad det skenheliga prästerskapet som krokat arm med fascister låter göra gällande.

I gamla tider kanske religionen fyllde en roll när människor hade det svårt. Numera är det själva religionen som har det svårt då dess funktion inte längre behövs.

Sociala medier har exponerat oss för vad religionerna har för effekter på människor. För folk som är mitt i det hela är det inte märkbart hur mycket av deras liv som styrs av fundamentalister, hur starka kedjorna och bojorna är och hur tungt deras kors och andra attiraljer är att bära. Deras tankar och värderingar formas av detta och då infinner sig också ett behov att visa upp mödan, kanske i hopp om att det ska bedömas som nog och greppet lätta lite. Men religioner är konstruerade för att döma människor till träldom, så det får sin fortsättning.
Citera
2025-05-23, 18:30
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Incel är ofta benämningen på män som hatar kvinnor för de inte kan få till det med dem. Det ordet används konstant och hela tiden på folk som uttrycker sig kritiskt mot kvinnors beteenden. Men vad jag har märkt på internet och framförallt Facebook är att det är mest kvinnor som hatar män.

Skulle säga att det finns mycket mer femcels än incels, alltså kvinnor som hatar män för att de inte kan få till det med en bra man. Har svårt att tänka mig att det finns så många bittra incels, men måste finnas otroligt mycket bittra femcel-kvinnor, tanter mm som blivit det pga de haft en dålig relation.

Varför används incel-uttrycket mer än femcel när det är mycket fler kvinnor som hatar män och inte tvärtom?

att hata ett helt kön för att man INTE får ligga är en sak. Att hata för att man blivit utsatt systematiskt av dem är en annan. Kvinnor blir oftast bittra på idiotmän och lever därefter mer än gärna ensamma. Det är stor skillnad.
Citera
2025-05-23, 18:30
Medlem
Varje gång en kvinna uttrycker sig negativt om män, tänk i stället att det var en man som uttryckte sig på samma sätt så inser man hur många kvinnor som är manshatare. Sjukt många fler kvinnor är manshatare, jag skulle säga att under 0,2% av män hatar kvinnor medan siffrorna är 90% manshatare bland kvinnor.
Citera
2025-05-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosse2002
Det trodde jag med, men det finns vissa subgrupper i samhället som känner sig väldigt svikna av män. Jag glömde lägga till sexuellt utnyttjade. Väldigt många lesbiska kvinnor jag träffat har blivit utsatta som barn av någon styvfar eller annan person. Klart att det påverkar synen på män.
Ok, jag har väl haft tur då. Tycker bara det är konstigt att jag i så många herrans år aldrig hört något av detta manshat från kvinnor. Brukar snarare vara tvärtom. Tycker överlag att både kvinnor och män i min omgivning respekterar/alltid har respekterat motsatta könet. Och då har jag ändå haft ett verkligt varierat umgänge genom åren.
Iofs utsätter jag mig aldrig för märkliga subgrupper som snöat in på kön, mer än här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in