2025-05-23, 16:24
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Men vad jag har märkt på internet och framförallt Facebook är att det är mest kvinnor som hatar män.
Varför används incel-uttrycket mer än femcel när det är mycket fler kvinnor som hatar män och inte tvärtom?
1. För att du tydligen inte vet vad incel betyder.
Incel inte är en beteckning på enbart ett hat mot det andra könet utan betydligt vidare än så och inbegriper framförallt ofrivilligt celibat dvs de får inga sexuella relationer trots att de vill det.
Tvärtom mot manshatande feminister som får sitt sex om de vill, men har väldigt speciella krav på vad en bra karl är för ngt.
2. Det finns betydligt fler män som inte får det sex de vill ha jämfört med kvinnor som inte får det sex de vill ha.
3. På internet finns det betydligt fler kvinnohatare än manshatare. Vissa män känner sig omedvetet hotade i sin lilla värld.
Citera
2025-05-23, 16:38
Medlem
Jag tror att kvinnor blir bittra och avundsjuka eftersom männen inte vill ha dom.

Kollar man på typiska radikal feminister så är dom oftast ruskigt fula.

Unga kvinnor är het på sex och relationsmarknaden men detta förändras väldigt snabbt för många kvinnor när dom börjar bli 25-30 ungefär.
Plötsligt har de bra och attraktiva männen öga för tjejer som är yngre än dom och snyggare.
En ful kvinna kan få kuk och relation när hon vill,men kvalitén på dessa sjunker väldigt fort när hennes utseende försämras.

Kvinnor blir bittra pga av andra, män blir bittra pga dom inte kommer nånstans i livet och är en jävla looser.
Kanske är mannen fast med barn och fru medans han egentligen bara skulle vilja dra utomlands och knulla runt.
En kvinna har oftast inga sånna drömmar eller behov och vill hellre ha en stabil och bra man än att få kuk över hela världen
Citera
2025-05-23, 16:58
Medlem
Vad jag har observerat på Facebook:

På kvinnodagen: Alla kvinnor hyllas, helt fantastiska, feminismen, jämställdhet så viktigt, kampen mot männen, kvinnor klarar sig själva, kvinnan är det bästa könet, kvinnan klarar mer än männen. Absolut ingen kritik mot kvinnor alls.
+500 Likes

På mansdagen: Män är svin, män är orättvisa, män slår kvinnor, män tjänar mer fast de inte borde, män startar krig, män skapar otrygghet, män behandlar kvinnor dåligt, varför har män ens en egen dag??
- 500 Dislikes om posten handlar om att hylla män. + 500 Likes om posten förnedrar män.

Otroligt många kvinnor på Facebook är närmast besatta av att trycka ner män och själva hylla kvinnor.
Citera
2025-05-23, 17:06
Medlem
prodigy123s avatar
Jag har också noterat detta i vissa grupper på sociala medier, många kvinnor skriver nedsättande om män och att dom klarar sig alldeles utmärkt själva helst utan män då dom är oftast svin och de vill inte vara någon mans mamma etc, då kan man ju fråga sig varför dom hänger i singel grupper och kräker ur sig detta, och får såklart medhåll från andra kvinnor.

Fast det finns också kvinnor som ser detta och reagerar emot detta också, så alla är ju såklart inte manshatare.

Jag tror att dom letar efter den perfekte mannen i deras ögon som aldrig dyker upp. Varför skulle en bra man vilja ha en kvinna som ser ner på män?
Citera
2025-05-23, 17:12
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
För att många (de flesta?) kvinnor blir pumpade och dumpade av någon snygg och karismatisk alfa när de är unga, och därefter jämför de alla män med honom och blir besvikna på att ingen som motsvarar honom är intresserade av att ingå en relation med dem. Egentligen behöver de sänka sina krav, men istället blir de bara bittra.

Min uppfattning är snarare att de bittra över att ha gått på nåt idiotiskt alfa-koncept och därför valt en idiot som partner. I unga år dessutom någon eftertraktad idiot-alfa, typ "prom king" eller "populärast i klassen" resp. "tuffast i klassen".

Vilket gör att också om de gillar riktiga män så "hatar" de idiotiska alfor livet ut.
Citera
2025-05-23, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Incel är ofta benämningen på män som hatar kvinnor för de inte kan få till det med dem. Det ordet används konstant och hela tiden på folk som uttrycker sig kritiskt mot kvinnors beteenden. Men vad jag har märkt på internet och framförallt Facebook är att det är mest kvinnor som hatar män.

Skulle säga att det finns mycket mer femcels än incels, alltså kvinnor som hatar män för att de inte kan få till det med en bra man. Har svårt att tänka mig att det finns så många bittra incels, men måste finnas otroligt mycket bittra femcel-kvinnor, tanter mm som blivit det pga de haft en dålig relation.

Varför används incel-uttrycket mer än femcel när det är mycket fler kvinnor som hatar män och inte tvärtom?

Det är inte så konstigt. Kvinnor i västvärlden har nu fått lära sig i generationer att de skall vara feminister och att manshat är en trendig sorts feminism osv.

De vettigaste kvinnorna påverkas mycket lite eller inte alls. Men de dummaste tar det till sig till 100%.

Och de verkar dessutom inte förstå vad "incel" betyder mer än att det är ett ord som uttrycker hat och förakt.

Så då kan det bli så "lustigt" att den ensamma deprimerade kvinnan med sin katt som enda sällskap skriver "INCEL" till den gifte trebarnsfadern och höginkomsttagaren när de möts på nätet.

"It is sad" som Trumpeten brukar säga.
Citera
2025-05-23, 17:29
Medlem
Dom kvinnor jag varit med som hatade män hade väldigt dålig relation med sina pappor. Medans kvinnor som hade bra relation talade aldrig illa om män utan tvärtom gillade män. Min erfarenhet.
Citera
2025-05-23, 17:32
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Propaganda, indoktrinering, social manipulering, hjärntvätt etc
Och hysteriskt grupptryck. Väninnor som är missunnsamma och bittra. Då vill man inte ha någon i gänget som pratar gott om man. En toxisk ekokammare. Lika barn (ja, de flesta kvinnor är vuxna barn rent emotionellt).
Citera
2025-05-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Och hysteriskt grupptryck. Väninnor som är missunnsamma och bittra. Då vill man inte ha någon i gänget som pratar gott om man. En toxisk ekokammare. Lika barn (ja, de flesta kvinnor är vuxna barn rent emotionellt).

Man ska nog inte heller underskatta effekten av att ha en eller två dåliga erfarenheter av män. Samma gäller incels som gråter över hur hemska alla kvinnor är
Citera
2025-05-23, 17:44
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Man ska nog inte heller underskatta effekten av att ha en eller två dåliga erfarenheter av män. Samma gäller incels som gråter över hur hemska alla kvinnor är
Jag har träffat många kvinnor och de flesta har någon form av osäkerhet och grundläggande otrygghet.

Med tanke på hur många idag som kommer från spruckna hem, såväl män som kvinnor har präglats av dessa hem. Och forskning visar att barn som växer upp med ensamstående mamma är sämre på att hantera vardagsfriktioner, karriär och relationer. Barn som växer upp i intakt familjekonstellation eller ensamstående pappa klarar sig mycket bättre. Och ilskna, manshatande feminister i förskolan förstör för många pojkar, som får trauman för livet. Visst, vi kallar dem överlägset för incels, men de är en produkt av aggressiv, hatfyllda feminism.
Citera
2025-05-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Jag har träffat många kvinnor och de flesta har någon form av osäkerhet och grundläggande otrygghet.

Med tanke på hur många idag som kommer från spruckna hem, såväl män som kvinnor har präglats av dessa hem. Och forskning visar att barn som växer upp med ensamstående mamma är sämre på att hantera vardagsfriktioner, karriär och relationer. Barn som växer upp i intakt familjekonstellation eller ensamstående pappa klarar sig mycket bättre. Och ilskna, manshatande feminister i förskolan förstör för många pojkar, som får trauman för livet.

Ja. Bägge könen blir ofta traumatiserade redan i låg ålder vad gäller relationer och förhållande till motsatta könet... min uppfattning av de unga kvinnorna/flickorna är att de, genom sociala media, grupptryck och mainstream kulturen blir mer eller mindre hjärntvättade till att traumatisera sig själva genom lösa sexuella kontakter med icke empatiska äldre grabbar eller unga män.

Samtidigt blir unga män och pojkar i sin tur traumatiserade av trasiga unga kvinnor som egentligen bara verkar fortplanta sitt trauma de fått av att ha blivit utnyttjade av någon lite äldre och/eller manliga släktingar/fadern....

Det är fruktansvärt hemskt faktiskt. Den breda majoriteten av människorna inom mainstream kulturen är traumatiserade av delvis systemet i sig men även av omgivningen. Tragiskt. Och detta har man lyckats använda för att starta ett "krig" mellan könen där lika ledsna och traumatiserade människor oavsett kön skapar små polariserade läger och bedriver någon form av bitter strid emot halva befolkningen.... arma, arma Sverige/övriga västvärlden
Citera
2025-05-23, 17:50
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ja. Bägge könen blir ofta traumatiserade redan i låg ålder vad gäller relationer och förhållande till motsatta könet... min uppfattning av de unga kvinnorna/flickorna är att de, genom sociala media, grupptryck och mainstream kulturen blir mer eller mindre hjärntvättade till att traumatisera sig själva genom lösa sexuella kontakter med icke empatiska äldre grabbar eller unga män.

Samtidigt blir unga män och pojkar i sin tur traumatiserade av trasiga unga kvinnor som egentligen bara verkar fortplanta sitt trauma de fått av att ha blivit utnyttjade av någon lite äldre och/eller manliga släktingar/fadern....

Det är fruktansvärt hemskt faktiskt. Den breda majoriteten av människorna inom mainstream kulturen är traumatiserade av delvis systemet i sig men även av omgivningen. Tragiskt. Och detta har man lyckats använda för att starta ett "krig" mellan könen där lika ledsna och traumatiserade människor oavsett kön skapar små polariserade läger och bedriver någon form av bitter strid emot halva befolkningen.... arma, arma Sverige/övriga västvärlden
Ja. Så är det. Och allt är mannens fel som abdikerat till den emotionella kvinnal. Männen underkastar sig misandri och feministisk opportunism för att få fitta. Vänsterkanten började med detta, men nu har även högern hakat på.
Senast redigerad av Konstnarren5 2025-05-23 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in