2025-05-23, 18:40
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Incel är ofta benämningen på män som hatar kvinnor för de inte kan få till det med dem. Det ordet används konstant och hela tiden på folk som uttrycker sig kritiskt mot kvinnors beteenden. Men vad jag har märkt på internet och framförallt Facebook är att det är mest kvinnor som hatar män.

Skulle säga att det finns mycket mer femcels än incels, alltså kvinnor som hatar män för att de inte kan få till det med en bra man. Har svårt att tänka mig att det finns så många bittra incels, men måste finnas otroligt mycket bittra femcel-kvinnor, tanter mm som blivit det pga de haft en dålig relation.

Varför används incel-uttrycket mer än femcel när det är mycket fler kvinnor som hatar män och inte tvärtom?

Eftersom att en förkrossande majoriteten av alla kvinnor som blir misshandlade, våldtagna och mördade blir det av män.
Citera
2025-05-23, 18:56
Medlem
Mindervärdeskomplex!

Allt som män kan ska dom också kunna, från lastbilschaufför, fotbolls- o hockeyproffs till soldat men där tar det slut. General är det som som gäller o soptömmare, elektriker o brandman är heller inget som lockar.

Endast där det osar pengar är det där dom vill vara jämlika.

Kvinnliga latrintömmare således i stort underskott
Citera
2025-05-23, 18:57
Medlem
Citat:
Incel är ofta benämningen på män som hatar kvinnor för de inte kan få till det med dem. Det ordet används konstant och hela tiden på folk som uttrycker sig kritiskt mot kvinnors beteenden. Men vad jag har märkt på internet och framförallt Facebook är att det är mest kvinnor som hatar män.

Skulle säga att det finns mycket mer femcels än incels, alltså kvinnor som hatar män för att de inte kan få till det med en bra man. Har svårt att tänka mig att det finns så många bittra incels, men måste finnas otroligt mycket bittra femcel-kvinnor, tanter mm som blivit det pga de haft en dålig relation.

Varför används incel-uttrycket mer än femcel när det är mycket fler kvinnor som hatar män och inte tvärtom?

Incel betyder inte att man hatar kvinnor utan att man lever i ofrivillig celibat.

Kvinnor som hatar män lever inte i ofrivillig celibat för OFRIVILLIG celibat existerar inte bland kvinnor.
Citera
2025-05-23, 19:01
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag tror att kvinnor blir bittra och avundsjuka eftersom männen inte vill ha dom.

Kollar man på typiska radikal feminister så är dom oftast ruskigt fula.

Unga kvinnor är het på sex och relationsmarknaden men detta förändras väldigt snabbt för många kvinnor när dom börjar bli 25-30 ungefär.
Plötsligt har de bra och attraktiva männen öga för tjejer som är yngre än dom och snyggare.
En ful kvinna kan få kuk och relation när hon vill,men kvalitén på dessa sjunker väldigt fort när hennes utseende försämras.

Kvinnor blir bittra pga av andra, män blir bittra pga dom inte kommer nånstans i livet och är en jävla looser.
Kanske är mannen fast med barn och fru medans han egentligen bara skulle vilja dra utomlands och knulla runt.
En kvinna har oftast inga sånna drömmar eller behov och vill hellre ha en stabil och bra man än att få kuk över hela världen

Pretty much this, men snarare efter 35.
Citera
2025-05-23, 19:08
Medlem
mendokses avatar
Jag har ju träffat betydligt fler kvinnor som säger att de hatar män än män som säger att de hatar kvinnor.

Jag tror att feminismen har gjort att män och kvinnor ogillar varandra.
Som samhället är uppbyggt idag så bildas det inga harmoniska relationer mellan män och kvinnor och eftersom vi hjärntvättats till att tro att könen är jämlikar så förväntar vi oss saker av det andra könet som de aldrig kan infria.

Samtidigt luras kvinnor till att bli oattraktiva maskulina kvinnor och män luras till att bli oattraktiva feminina män.

Förstår man den sanna dynamiken mellan män och kvinnor så släpper alla såna hang-ups.
Citera
2025-05-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosse2002
De jag känner kännetecknas av att ha blivit bortvalda, utnyttjade i relationer, otrohet från mannen , svikna löften, frånvarande fäder, dålig relation till bröder, lågt självförtroende och en serie av svek i relationer.

Känns rimligt
Citera
2025-05-23, 19:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Det finns ungefär lika många kvinnor som det finns män och polygami är trots allt rätt ovanligt och troligen lika ovanligt hos män som hos kvinnor. Således, vid varje givet tillfälle, så finns ungefär lika många singelmän som det finns singelkvinnor. Alltså, det finns ungefär lika många män som kvinnor som lever i ett ofrivilligt celibat. Anledningarna till det kan dock skilja sig, ofta baserat på rädsla. Ingen romantik uppstår ur rädsla/misstänksamhet. Det är sådant som får förhållanden att brista, oavsett om det handlar om vänskap, affärsförhållanden till kärleksförhållanden.
Problemet är att det här stämmer inte. Sverige har i dagsläget ett av de största mansöverskotten i världen, när det kommer till yngre män. Värre än i Kina.
Citat:
Sedan 2015 har mansöverskottet bara ökat. Allra störst är det bland de yngre. 2021 var antalet män mellan 20 och 24 år 13 procent fler i förhållande till kvinnorna i samma ålder. Lite enklare uttryckt var 53 procent män och 47 procent kvinnor. Det är oöverträffade skillnader i modern tid. Bara jämfört med 2015 är skillnaden fördubblad. Liknande obalanser mellan könen syns i den något yngre gruppen mellan 15 och 19 år, även om de inte är fullt så stora. Men fjärilseffekten gör sig påmind.
Och det här har katastrofala följder.

Citat:
En kinesisk-amerikansk studie från 2013 visade att så lite som en procent fler män än kvinnor mellan 16 och 25 år motsvarades av en tre gånger så stor procentuell ökning av brottsligheten, och särskilt våldsbrottsligheten. Plötsligt framstår ett till synes litet mansöverskott i ett helt annat ljus. Notera att det svenska mansöverskottet bland yngre är mångdubbelt större än en procent.

Sverige hade emellertid en större andel män i unga åldrar redan före 2015. Blotta förekomsten av ett stort antal tonårspojkar och unga män räcker alltså inte som förklaring till dagens problem. Desto allvarligare är de spänningar som i historiskt snabb takt byggs in i ett framtida Sverige. Vilka kvinnor ska alla dessa unga män bilda familj med?

När de unga männen blir fler än kvinnorna i samma ålder ökar utslagningen på äktenskapsmarknaden. De unga männen som inte går ut skolan i dag och aldrig får ett jobb är de första som kommer att väljas bort. Den gruppen växer i takt med mansöverskottet. För män som saknar andra former av kapital – socialt och ekonomiskt – återstår till slut bara våldskapitalet. Med tiden skapas en perfekt storm för antisocialt beteende.
https://www.sla.se/2023/02/20/ledare...sverige-d83cc/
Även TV4 Nyhetsmorgon har tagit upp det här i ett reportage för några år sedan
https://www.facebook.com/nyhetsmorgo...6507867270771/

Finns det 10 kvinnor och 11 män så kommer 1 man bli över, oavsett vad som än sker. Det är ganska enkel matematik.

Och räknar vi på 12 miljoner så 53% blir 6 360 000 män, och 47% blir 5 640 000 kvinnor. Det är alltså 720 000 fler män - som kommer bli ensamma - på grund av ren matematik. Nu var de procenten (53% resp 47%) framförallt bland yngre män där mansöverskottet är som störst, så 720k är en enkel överslagsräkning. Men vi pratar fortfarande flera hundra tusen unga män, som rent matematiskt blir ensamma.
Senast redigerad av frange 2025-05-23 kl. 19:36.
Citera
2025-05-23, 19:29
Medlem
Citat:

En kvinna kan nog också vara incel och leva i ofrivilligt celibat (involuntary celebacy = incel). Men det är förstås mycket ovanligare att kvinnor är incels - eftersom kvinnor som vill ligga nästan alltid får ligga. Det finns ju ett överflöd av ensamma kärlekstörstande beta-män som, utan större krav på kvalitet, är oerhört sugna på att doppa dasen i nästan vilken kvinna som helst. Alfa-hannar är givetvis mer kräsna, av den enkla anledningen att de kan vara kräsna - men ändå få ligga.

Jag sammankopplar för övrigt inte ordet incel med hat - det skulle väl vara självhat i så fall. Jag ser incels som ganska vanliga killar som av olika skäl misslyckats i sina kontakter med det o-täcka könet och blivit brända och sedan fastnat i bitter ensamhet och otroligt låg självkänsla. Som förvärras för varje dag. Det blir inte bättre utav det hån de tvingas utstå från en del mer lyckligt lottade personer. Men det går att bryta den onda cirkeln.
Citera
2025-05-23, 19:50
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Märklig slutsats med tanke på att i princip varannan tråd som startas på Flashback är en hattråd mot kvinnor.

Om du har faktisk statistik på att femcels är fler (och aggressivare) än incels från en trovärdig källa så får du gärna dela med dig, annars är detta bara ännu en värdelös tråd byggd på godtyckliga antaganden utifrån dina egna snäva perspektiv.

Hata män är/var ju normaliserat i det feministiska Sverige.

Varför vill du stoltsera med bristande koll på din samtid? Och varför går alla dina inlägg ut på att vara en präktig moralgubbe? Det blir så jävla tråkigt!
Citera
2025-05-23, 20:00
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är att det här stämmer inte. Sverige har i dagsläget ett av de största mansöverskotten i världen, när det kommer till yngre män. Värre än i Kina.

Och det här har katastrofala följder.

https://www.sla.se/2023/02/20/ledare...sverige-d83cc/
Även TV4 Nyhetsmorgon har tagit upp det här i ett reportage för några år sedan
https://www.facebook.com/nyhetsmorgo...6507867270771/

Finns det 10 kvinnor och 11 män så kommer 1 man bli över, oavsett vad som än sker. Det är ganska enkel matematik.

Och räknar vi på 12 miljoner så 53% blir 6 360 000 män, och 47% blir 5 640 000 kvinnor. Det är alltså 720 000 fler män - som kommer bli ensamma - på grund av ren matematik. Nu var de procenten (53% resp 47%) framförallt bland yngre män där mansöverskottet är som störst, så 720k är en enkel överslagsräkning. Men vi pratar fortfarande flera hundra tusen unga män, som rent matematiskt blir ensamma.

Äsh. Det låter som om svenka kvinnor är det enda alternativet för svenska män.

En svenk man med jobb och pengar kan välja och vraka bland utlänska kvinnor från alla möjliga länder. Svenska män är enormt eftertraktade överallt (utom i sverige).

Jag kan säga att när jag är utomlands blir jag uppvaktad av alla möjlika kvinnor. Riktiga puddingar. Och dom är både snyggare, mer feminina och trevligare än svenka kvinnor.

Låt den svenka kvinnan välja sin neger eller afghan om det gör henne lycklig. Jag bryr mej noll. Sen får hon dras med sina mulattungar i något förortgetto och leva på socs.

Har sett flera sånna fall och fler blir det.

Kom in i matchen va.. vi lever i en global värld och vi svenska män har ett enormt utbud.
Senast redigerad av jori9900 2025-05-23 kl. 20:09.
Citera
2025-05-23, 20:03
Därför att det har varit kulturen som dominerat de senaste 10 åren. Bokstavligen en djupgående hjärntvättning och kulturskapande som skett rätt framför ögonen på oss.
Citera
2025-05-23, 20:03
Medlem
GertBennys avatar
Om vi inte haft internet så hade inte Incel och Femcel och allt vad det heter existerat. Mycket av dessa "rörelser" drivs av att personer ramlar in i något ideologiskt rabbithole på nätet och sen får hela sin världsbild ifrån internet/rabbitholet.

Jag har själv vart nära att "trilla" dit och jag märker direkt när någon FB användare sett för mycket på "red pill" och "black pill" videos på nätet och då på den töntiga jargongen. Både Red Pill och Black Pill är supergay. No Fap är nog den mest gay av alla dessa konstiga Incelrörelser som finns online.

Sluta lev på internet och börja gå ut i verkliga livet och se hur de fungerar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in