2025-05-24, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Sociopat-Trumps son, Trump Jr går alltså in med miljoner dollar och stöttar detta projekt. Ingen blir förvånad.

Situationen påminner om komedin Idiocracy från 2006 https://m.imdb.com/title/tt0387808/ där amerikas befolkning i framtiden blir allt dummare, och en medioker person kan bli president.
Vad är problemet med att han går in med pengar? Om något så är det väl bra att sporten får stöttning så vi kan se de tydliga skillnaderna mellan de rena atleterna och de dopade. Jag hoppas pengarna går till prisutdelning och stabila streamingservrar.
Citera
2025-05-24, 07:53
Medlem
Finns det pengar att tjäna kommer kapitalet. Vi får väl se hur många atleter som drar sig till den freak show. Antagligen inte de bästa som kommer ställa upp. Tror många tror att de kan bli som Dana White, som lyckades att ta UFC och MMA till finrummet.
Citera
2025-05-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Det kommer ta ett decennium eller två, men sedan är detta framtiden för olympiska spelen.

Sportens ideal kan inte samexistera i en verklighet där råa hårda längder, höjder och tider utmärker vinnaren.
Och vilka är sportens ideal då? Redan under antiken dopade man sig, det har från första början handlat om att vinna till varje pris.
Citera
2025-05-24, 08:18
Medlem
Nice, jag har väntat på detta. Hoppas de gör lite mer "show" av det också.
Citera
2025-05-24, 08:42
Medlem
wwrs avatar
Musks "kompis" och medlemmen i den "sydafrikanska PayPal-maffian" Peter Thiel har också sponsrat Enhanced Games. Bögen Thiel växte bl.a. upp i Swakopmund i Sydvästafrika. När New York Times var på besök där på 70-talet hälsade den svarta bensinstationskillen med "Heil Hitler". 😅
Citat:
SWAKOPMUND, South‐West Africa —'Heil Hitler!” said the black gas station attendant matter‐of‐factly to the department customer, raising his right arm to the traditional height.
https://www.nytimes.com/1976/10/30/a...n-germany.html

Och Musk heilade. De vågar inte dra in president Trump och Musk direkt i denna soppa med Enhanced Games. Men de ligger nära.

Trump har ju även startat flyktingmottagande av vita sydafrikaner.
Senast redigerad av wwr 2025-05-24 kl. 08:55.
Citera
2025-05-24, 09:11
Medlem
Tavastehuss avatar
Radiosporten dokumentär har en dokumentär om just Enhanced Games. Den är intressant.

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2350395
Citera
2025-05-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Det är det ju redan så ser inte problemet

Nja, nu har man bl.a. Khaddi Sagnia som helt säkert inte har pung.
Citera
2025-05-24, 10:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Doping är dessutom mer rättvist då det iaf till en del minskar det genetiska beroendet.
Om de skulle dö som flugor är det trots allt genom deras eget val.
Elitidrott är redan en freak show, med fri doping kan det rent av bli underhållning värd att senap.
Det är sant, skidåkare och cyklister är i allmänhet födda med gigantisk lungkapacitet och jag skulle aldrig hur mycket jag än tränade kunna bli bra i de sporterna och slå dessa freaks. Å andra sidan är det bra att vara lång och smal när man hoppar höjdhopp och det blir ju konstigt om man skulle kräva jämlihet där.

Ändå fascinerande att veta att doping i princip var fritt långt fram på 1970-talet och att svensken Ricky Brusch fulldopade sig och det var ingen som sa något. Antagligen är alla USA- och Finlands-guld i OS hela 1960-70-talet fulldopade.
Citera
2025-05-24, 10:46
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Världens snabbaste man ÄR dopad. Han har bara inte åkt dit än. Alla (i stort sett) förutom Bolt har åkt dit och ändå är han snabbare än alla dem. Troligt att han är ren?
Den som sett filmer om Östtysklands fulldoping på statlig nivå hela 1980/90-talet, när väl inte en enda åkte fast, vet att alla de bästa är dopade. Åtminstone i ful-länder inklusive USA där pengar och Bäst betyder allt.

Just Bolt har dock en totalt unik kropp, han var basketspelare innan, lika extrem som världens bästa simmare Phelps som hade händer som tennisracketar enligt myten.
Citera
2025-05-24, 11:19
Medlem
öpöz000rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Elitidrott har alltid varit lite underlig, där rekord och vinst är det väsentliga, oavsett om vinnaren skulle dö av idrotts relaterade orsaker dagen efter.

Idrott saknar numera långsiktiga och ädla ideal, tex att uppvisa sann god hälsa eller att inspirera publiken att bli mer hälsosamt aktiva.

Så att tillåta och rentav uppmuntra dopning och dålig långsiktig hälsa för kortsiktig vinst pga artificiell prestation, är helt i linje med idrottsrörelsens värderingar sedan länge.

Bara jag som får känslan att det här var skrivet av ChatGPT? 🤣
Citera
2025-05-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av öpöz000r
Bara jag som får känslan att det här var skrivet av ChatGPT? 🤣

Jag håller med om att jag skrev lite underligt där! Men tja lite av vad jag menade gick förhoppningsvis fram ändå.
Citera
2025-05-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Hade kunnat bli mer intressant att titta på än det riktiga OS. Dopning lär vara så vanligt förekommande bland OS-atleterna att de lika gärna kan sluta låtsas och släppa dopningen fri.

Tänk lite längre nu vad konsekvenserna skulle bli 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in