Citat:
Ursprungligen postat av
Tredici13
Nej det gör jag inte. Du skulle ju kunna presentera statistik som stödjer dina påståenden istället för att bara ösa ur dig foliehattssnack.
Var hittar jag på egna fakta menar du?
Egna fakta av dig kommer här. Konstigt att du inte inser dom själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tredici13
Om du tror att SR fuskar med hur de registrerar antalet lyssnare så borde du anmäla det till typ Yrkesetiska nämnden.
Sverige är närmare 11 miljoner, vi är dessutom en åldrande befolkning. Vissa poddar (om inte alla) går dessutom att lyssna på från utlandet. Jag lyssnar på BBC vilket innebär att jag bidrar till antalet unika lyssnare där. Vad svamlar du om 10 åringar Rosengårdare för?
Lyssnandet mäts som antal unika lyssnare, men om en person har på sin radio och fler lyssnar så blir det enbart en unik lyssnare. Därför kan man anta att det faktiska lyssnarantalet är högre.
I princip alla jag känner lyssnar på radio. Må det vara att det står på som ett brus i bakgrunden på arbetsplatsen, slentrianlyssnande i bilen till jobbet eller mer ”aktivt” lyssnande på någon specifik podd. Att du inte känner någon som lyssnar på SR och att du därför inte kan få in i din lilla hjärna hur många som faktiskt gillar SR är mer ett you problem än något annat.
Jag lyssnar på BBC vilket innebär att jag bidrar till antalet unika lyssnare där.
- Bor du "där"? Var är "där"?
Jag har återgett hur man mäter lyssning, men det går dig förbi? Lyssnare i utlandet räknas inte, självklart som fan.
Hur tänker du att SR ska kunna få sina angivna plus 70% lyssnare om man räknar i alla möjliga indiska lyssnare i statistiken?
en person har på sin radio och fler lyssnar så blir det enbart en unik lyssnare. Därför kan man anta att det faktiska lyssnarantalet är högre.
-Jag har återgett hur man mäter lyssning som sagt, men du fattar inte begreppet unika lyssnare?
Om 10 pers på ditt jobb lyssnar på samma radio samtidigt så är det 10 unika lyssnare.
Om du skulle fråga varje person, enligt ditt sätt att tänka, hur många som lyssnade så blir resultatet i din typ av undersökning 100 lyssnare.
Klart som fan att man inte kan räkna lyssnare på ditt sätt!
Att du inte känner någon som lyssnar på SR
-Ren fantasi av dig. Skäms!
att du därför inte kan få in i din lilla hjärna hur många som faktiskt gillar SR är mer ett you problem än något annat.
-Enbart ditt påhitt. Ingen har mätt min hjärna så det kan du inget veta om. Men jag har märkt att den fungerar ovanligt bra jämfört med vissa andras..
PS. Såg du att jag tipsade dig om att lyssna på kinapodden som P1 sänder?
Du saknade ju kinapodd i P1...