2025-05-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Jag jobbade som servitör lite då och då i slutet av 70-talet och början på 80-talet. Jag gick aldrig runt och frågade utan hade alltid koll om kunderna behövde något snabbt. Jag var "osynlig" men inte frånvarande. Hade en gammal skön hovmästare som läxade upp mig. Det var oftast hans uppgift att strosa runt och kolla om allt var till belåtenhet

Perfekt agerande (ditt alltså)
Citera
2025-05-22, 19:35
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Perfekt agerande (ditt alltså)

Tack, ännu en gång!
Uppskattas.
Citera
2025-05-22, 19:47
Medlem
Jävligt irriterande. O va ska dom göra om man svarar "nej, det var inte alls gott faktist"
Citera
2025-05-22, 19:52
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sachariaz
Jävligt irriterande. O va ska dom göra om man svarar "nej, det var inte alls gott faktist"
”Oj, vad tråkigt. Vill du att jag skall hämta något annat till dig? Eller kan jag kanske bjuda på ett glas vin eller en dessert”.

Är det en bra restaurang är de måna om att du skall bli nöjd.
Citera
2025-05-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Något jag främst märkt av i Sverige är att även på mindre restauranger/hamburgarställen ska servitörerna, mitt under ens måltid, komma fram och fråga om maten smakar bra. Allt som oftast har man precis fyllt munnen med mat och får stressat svälja och kackla fram ett svar eller nicka som en idiot.

Om man sitter och slevar i sig deras mat så tycker man uppenbarligen att det smakar bra, vilket gör frågan till ett helt onödigt irritationsmoment. Man kan på sin höjd efter måltiden, eller vid betalning, fråga något i stil med den engelska "Was everything to your satisfaction?" som man gör på finare ställen utomlands.

Detta med att avkräva gästen en liverecension mitt under måltiden får min inre Magdalena Ribbing att koka. I-landsproblem ja, men såna behöver också luftas.

Någon som känner igen sig?

Intressant att du inte förstår varför. Det för att du under betalningen inte ska kunna påstå att du inte ger dricks för att något inte smakade bra.
Citera
2025-05-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
”Oj, vad tråkigt. Vill du att jag skall hämta något annat till dig? Eller kan jag kanske bjuda på ett glas vin eller en dessert”.

Är det en bra restaurang är de måna om att du skall bli nöjd.
Har aldrig provat iofs. Tack för tipset. Ska pröva nästa gg
Citera
2025-05-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalmarxist
"Smakar det bra" och dylikt är nästintill tillräckligt för att jag ska välja bort restauranger som har lagt sig till med att störa ätande besökare. Stör för fan inte era gäster när folk äter!

Du går därmed sällan på restaurang, eftersom att det sker på alla restauranger i Stockholm exempelvis.
Citera
2025-05-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Något jag främst märkt av i Sverige är att även på mindre restauranger/hamburgarställen ska servitörerna, mitt under ens måltid, komma fram och fråga om maten smakar bra. Allt som oftast har man precis fyllt munnen med mat och får stressat svälja och kackla fram ett svar eller nicka som en idiot.

Om man sitter och slevar i sig deras mat så tycker man uppenbarligen att det smakar bra, vilket gör frågan till ett helt onödigt irritationsmoment. Man kan på sin höjd efter måltiden, eller vid betalning, fråga något i stil med den engelska "Was everything to your satisfaction?" som man gör på finare ställen utomlands.

Detta med att avkräva gästen en liverecension mitt under måltiden får min inre Magdalena Ribbing att koka. I-landsproblem ja, men såna behöver också luftas.

Någon som känner igen sig?

Haha hahaha
Alltid kul med humor. Är du ofta och äter ute?
Citera
2025-05-22, 20:05
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
På Ming Palace blev jag glad när dom frågade om det smakade bra. Kycklingen som jag tagit några tuggor av smakade våldtagen av en herpesneger med toner av syfilis smittad fiskmås. Dom erbjöd sig att byta ut den men jag sa bara att det var lugnt. Jag äter upp riset med sötsur sås och sen kommer jag aldrig mer tillbaka.

Oj! Ming Palace brukar ju vara väldigt bra
Citera
2025-05-22, 20:11
Medlem
Citat:

Då byter man till en annan rätt såklart
Citera
2025-05-22, 20:13
Medlem
Masingas avatar
Har hänt mig på en turkpizzeria Tolkar man det som att de bryr sig om sina gäster och deras upplevelse eller är det bara komiskt?
Citera
2025-05-22, 20:53
Medlem
Citat:

Varför inte bara dra till med ett "dra åt helvete!" Det verkar som merparten av folk i tråden egentligen liksom tänker så. Svensk social kompetens verkar ju helt nere på bottennivå, när man knappt längre ens tål serveringspersonalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in