Idag, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Så nu vet vi alltså hur ICA Maxi Jönköping kan vara en av ICAs mest lönsamma butiker, de fuskar.

Att driva en ICA MAXI butik är som en i branschen förklarade ingen komplicerad sak. Det vallfärdar kunder till butiken och de som ifrågasätter butiken hänvisas av personal och andra kunder till att de klagande är i minoritet och den klagande är den som beter sig felaktigt.
Citera
Idag, 15:42
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Kräftor som luktar illa och sköljs av, pajer som packas om med nytt datum och räkmackor som tillverkas men får datummärkning först när de flyttas ut i butiken.

– Vi fick instruktioner om att så länge det inte är mögel på pajerna är de okej.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...te-var-mogligt
Det är långt ifrån första gången Ica varit i blåsväder. Förra gången sålde dem systematiskt gammal köttfärs.
Citera
Idag, 15:47
Medlem
Hos Willys och City Gross finns ju en läda med olika varor med kort datum som är nedsatta 30-50%
Har aldrig sett nåt sånt hos ICA MAxi. Slänger de eller märker om varor med kort datum ???
Citera
Idag, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Hos Willys och City Gross finns ju en läda med olika varor med kort datum som är nedsatta 30-50%
Har aldrig sett nåt sånt hos ICA MAxi. Slänger de eller märker om varor med kort datum ???
I "min" mellanstora ICA butik har de en mindre kyl för kylvaror som snart är utgångna.
Det finns färdiga papperspåsar med ät snart, blandade grönsaker och rotfrukter.
Priset är väl kanske 25-40% lägre, vet inte så noga, har bara kollat ett par gånger men tyckte det skiljde för lite mot helt färska varor.
Jag tror de skänker vissa varor till mathjälpen med, typ kaffe och bröd mm.
Citera
Idag, 16:12
Medlem
Pungpuckels avatar
Butikschefen blåljuger.

Jag har själv jobbat i två affärer, en Ica och en Coop, och jävlar vad vi fuskade på det här sättet.
Dom är svin.
Citera
Idag, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
I "min" mellanstora ICA butik har de en mindre kyl för kylvaror som snart är utgångna, dock inga stinkande kräftor.
Det finns färdiga papperspåsar med ät snart, blandade grönsaker och rotfrukter.
Priset är väl kanske 25-40% lägre, vet inte så noga, har bara kollat ett par gånger, tyckte det skiljde för lite mot helt färska varor.
Vet däremot att ICA Maxi här i staden hade flera 1kg burkar med utgångna räkor efter påskhelgen.
Var någon journalist på lokaltidningen som kollade efter utgångna varor, för att prova om färskvarugarantin fungerade, det gjorde den.
Senast redigerad av Cuttherope Idag kl. 16:19.
Citera
Idag, 16:50
Medlem
butiken bland de mest lönsamma ICA Maxi-butikerna i Sverige...

Jag går jag in och stjäl en vara så kommer polisen och jag blir inkallad för ett polisförhör, men ICA de kan lura 100tals eller 1000tals människor varje månad.
Citera
Idag, 16:51
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Jag har jobbat på Maxi, hade ni haft en aning om hälften av all "matsminkning" man pysslar med där hade ni kräkts ihjäl er
Citera
Idag, 18:32
Medlem
JerryCottons avatar
En bekant som tills nyligen jobbade i en ICA-butik berättade att nästan allt kött som passerat bf-datum mals till köttfärs och vips så har de ett par dagar till att sälja köttet. Jag kan dock inte gå i god för att detta stämmer.
Citera
Idag, 18:52
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
kräftor är känsliga och räkor och de brukar ha sista förbrukningsdag eftersom de är extra känsliga men det mesta andra håller garanterat längre än rekommendationen bäst före.
Tror nog att räckmackorna har rätt förvaring och är satta så att de håller även om de tillverkats tidigt på morgonen eller natten före.
Det skulle märkas ganska snabbt om folk skulle blivit sjuka som på kedjan bröd och salt.

Folk i sverige är korkade och har inte lärt sig nåt i skolan och tror att man inte kan äta grejer efter bäst före datum.

Det mesta i butiken går att äta efter bäst före datum.

mjölk håller lätt 1 vecka till vid rätt temperatur och om vi pratar godis,chips,torrvaror,kryddor och massa annat så håller de lätt 3 månader till flera år efter rekommendationen bäst före.

I danmark heter samma märkning minst hållbar till och vi borde ha samma märkning för folk och butiker slänger mat helt i onödan.
Eller så börjar folk använda hjärnan istället....?
Citera
Idag, 20:48
Medlem
Räkor ska lukta lite som... Ja ni vet då är dom som bäst
Citera
Idag, 21:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Man gillar ju att chefen påstår att det ska ha berott på enskilda anställda. Som om en jävla kassörska på eget bevåg skulle märka om mat för att kunna sälja den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in