2025-06-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fanns inte ljud. Det är därför dom kan ändra förloppet så som dom gör. Men samtidigt måste dom kunna förklara hur Måwe visste att kvinnan var propalestinier. En kvinna hon aldrig hade sett tidigare.

[i]KD: Hon hade långärmat på sig
Nu svarar Kristdemokraterna på Vänsterpartiets senaste uttalande.

En del av anklagelserna från V handlar om att tjänstepersonen ska ha fått märken på armen, något som KD nu ställer sig frågande till.

”Angående påståenden om rivmärken på armar bör det påpekas att det av filmen framgår att tjänstemannen bär långärmad jacka under hela incidenten”, skriver KD i ett pressmeddelande.

Är det inte en liten glidning i KD's försvar av Måwe vi ser....? Först handlade det om att Måve inte alls attackerat, nu fokuserar man på, efter att den oberoende advokaten uttalet sig, att rivmärkena inte kan ha uppstått för att tjänstemannen bar långärmat- är det KD's nya strategi är det dömt att misslyckas, jag vet av egna erfarenheter att man kan få svåra märken och sår även om man har kläder emellan.

Polititiskt är jag mer på KD'S sida än V, nu spelar politiska åsikter inte någon roll för skuldfrågan och den rättsliga prövningen men med det sagt tycker jag att försvaret av Måwe haltar. Jag tror absolut inte att Måwe är en person som går runt och misshandlar folk däremot riskerar hon att hamna fel i allt detta eftersom Ebba var för lite för het på bollen att vinna politiska poäng och drog slutsatser hon rimligen inte hade tillräckligt på fötterna för att dra. Vänsterpartiet har hanterat detta mycket bättre och kommer landa på båda fötterna oavsett hur detta slutar, Måwe och därmed KD riskerar mycket mer om utredningen inte helt stödjer deras version. Måwe kan ha reagerat för mycket och för hysteriskt, det är mänskligt och det kan vi förstå men allt blir svårare om hon farit med osanningar för att Ebba pressat henne. Ebba har ju en historik att agera mer efter instinkt än förnuft.
Citera
2025-06-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Är det inte en liten glidning i KD's försvar av Måwe vi ser....? Först handlade det om att Måve inte alls attackerat, nu fokuserar man på, efter att den oberoende advokaten uttalet sig, att rivmärkena inte kan ha uppstått för att tjänstemannen bar långärmat- är det KD's nya strategi är det dömt att misslyckas, jag vet av egna erfarenheter att man kan få svåra märken och sår även om man har kläder emellan.

Polititiskt är jag mer på KD'S sida än V, nu spelar politiska åsikter inte någon roll för skuldfrågan och den rättsliga prövningen men med det sagt tycker jag att försvaret av Måwe haltar. Jag tror absolut inte att Måwe är en person som går runt och misshandlar folk däremot riskerar hon att hamna fel i allt detta eftersom Ebba var för lite för het på bollen att vinna politiska poäng och drog slutsatser hon rimligen inte hade tillräckligt på fötterna för att dra. Vänsterpartiet har hanterat detta mycket bättre och kommer landa på båda fötterna oavsett hur detta slutar, Måwe och därmed KD riskerar mycket mer om utredningen inte helt stödjer deras version. Måwe kan ha reagerat för mycket och för hysteriskt, det är mänskligt och det kan vi förstå men allt blir svårare om hon farit med osanningar för att Ebba pressat henne. Ebba har ju en historik att agera mer efter instinkt än förnuft.

Det enda som ändrats är att en advokat som betalas av V uttalat sig. Här är en redogörelse för vad advokaten säger: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eu-parlamentet

Lägg märke till att man direkt kan konstatera att V-medarbetaren gör fel genom att fota Måwe utan tillåtelse. Det är hon som initierar förloppet.

Sedan drar advokaten till med: " Som svar höjer medarbetaren instinktivt handen framför linsen för att undvika att bli fotograferad eller filmad"

Tar V-medarbetaren tag i mobilen så är punkt två också klar, hon eskalerar det till något fysiskt.

Jag misstänker starkt att det är detta som sker, baserat på advokatens språkbruk.

Det hade varit trevligt om någon media fått ett rakt svar från advokaten om V-medarbetaren är på mobilen eller inte.

Edit: stavning
Citera
2025-06-12, 20:16
Medlem
Memnoks avatar
Googlade lite på advokaten. Hans enmansföretag är anlitat av v-tjänstekvinnans fackförbund. Det hade varit väldigt märkligt om han andades ett enda kritiskt ord om kvinnans agerande.

https://renouveau-democratie.eu/legal-service-2/
Citera
2025-06-12, 20:26
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Det enda som ändrats är att en advokat som betalas av V uttalat sig. Här är en redogörelse för vad advokaten säger: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eu-parlamentet

Lägg märke till att man direkt kan konstatera att V-medarbetaren gör fel genom att fota Måwe utan tillåtelse. Det är hon som initierar förloppet.

Sedan drar advokaten till med: " Som svar höjer medarbetaren instinktivt handen framför linsen för att undvika att bli fotograferad eller filmad"

Tar V-medarbetaren tag i mobilen så är punkt två också klar, hon eskalerar det till något fysiskt.

Jag misstänker starkt att det är detta som sker, baserat på advokatens språkbruk.

Det hade varit trevligt om någon media fått ett rakt svar från advokaten om V-medarbetaren är på mobilen eller inte.

"Advokaten som betalats"

Du får det att låta som V mutat advokaten 😅 advokat är ett arbete, och de får lön för sina tjänster.

Men jag förstår att ditt mål med denna kommentar syftade till att misskreditera en advokat, för att på så sätt försöka jämna ut balansen.

Kasst försök.
Citera
2025-06-12, 20:26
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums

Som ett tillägg till din relativt nyktra tolkning av det hela, så kan man även tycka att ATM skulle vara så professionell att hon inte bidrar till att eskalera situationen.
Citera
2025-06-12, 20:29
Medlem
Google is your best friend.

Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Hur vet du nått om asvokatens rykte?
Citera
2025-06-12, 20:31
Medlem
pillifjongs avatar
2 veckor har redan passerat, detta är nu bortglömt av gemene man som vanligt… ingen bryr sig, KD har redan vunnit sina politiska poäng
Citera
2025-06-12, 20:36
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Googlade lite på advokaten. Hans enmansföretag är anlitat av v-tjänstekvinnans fackförbund. Det hade varit väldigt märkligt om han andades ett enda kritiskt ord om kvinnans agerande.

https://renouveau-democratie.eu/legal-service-2/

Men snälla du. Lite skillnad på att vara extra dedikerad för att hjälpa en klient kanske, och att rentav LJUGA vad en bevisning påvisar.
En sådan lögn skulle kunna resultera i att advokaten utesluts ur advokatsamfundet, vilket jag inte ser som sannolikt att han skulle riskera genom att ljuga

Så kan vi skippa diskussionen om en advokats kredibilitet, och fokusera på vad som faktiskt kommit fram, dvs att Alice slagit en person. Frågan är, kommer Alice byta yrke nu när hon förlorar sin anställning, eller kommer hon börja supa igen?
Citera
2025-06-12, 20:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Tror du de bästa advokaterna är en i mängden på en advokatbyrå? Tror du en flådig LinkenIn-profil är detsamma som en framgångsrik person?

De flesta som är jävligt bra på sitt jobb arbetar för sig själv och har inte tid att spendera på Faceb… jag menar LinkedIn.

De som är bra erbjuds snabbt en plats på de bästa byråerna med delägarskap och hjälpredor som sköter allt det banala, loosers och aktivister kör enskilda. Fakta,
Citera
2025-06-12, 20:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet inte om du känner till att även OJ Simpson hade advokater som menade att han var oskyldig. Menar du att det faktum att OJ hade advokater pekar mot att han var oskyldig?
Åh, the stretch Vi får helt enkelt se.
Citera
2025-06-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Oberoende advokat som granskat och nu vill att den offentliggörs. Han har sitt rykte att förbruka om han har fel. Men vi litar på KD.. jo jo.
Oberoende, jo tjena du. Hanr anställd av vänstern så knappast. Finns ingen advokat på jorden som skulle säga att hans klient är skyldig..

Att ni försöker få det till det motsattar totalt sinnesförvirrat. Kärringen är en palestinade ostrant dessutom, dessa kan aldrig bete sig civiliserat.
Citera
2025-06-12, 20:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Som ett tillägg till din relativt nyktra tolkning av det hela, så kan man även tycka att ATM skulle vara så professionell att hon inte bidrar till att eskalera situationen.
Blir hon verbalt attackerad och fotad av en hatisk palestinier så ska hon givetvis filma henne och försöka få fram identiteten på henne. Palestiniern utgör ett klart hot mot Måwe. Palestiniern insåg risken och försökte hindra henne från att filma. Knappast Måwes fel att det blev fysiskt.

Hoppas säkerhetsavdelningen har en ljudfil på spektaklet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in