2025-05-25, 10:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Fajten mellan Alice Teodorescu Måwe och Yusra Imsheiel i Bryssel har vissa likheter med fajten mellan Joakim Lamotte och Kristian Lundberg i Göteborg. Jag gissar att det rättsliga utfallet i båda dessa fäktningar blir liknande, typ "brott kan inte styrkas" eller bara "avskrivs".

Ja, självklart. Varför skulle polisen utreda något en incident där två kvinnor stått och dragit i en mobiltelefon?

Det är därför det är så sjukt att Nooshi låtsas som att inget sant förrän det konstaterats i en polisutredning. Jag tror ju knappast att Nooshi hörde till de som avfärdade MeToo-vittnesmål som nonsens tills polisen rett ut saken.
Citera
2025-05-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, självklart. Varför skulle polisen utreda något en incident där två kvinnor stått och dragit i en mobiltelefon?

Det är därför det är så sjukt att Nooshi låtsas som att inget sant förrän det konstaterats i en polisutredning. Jag tror ju knappast att Nooshi hörde till de som avfärdade MeToo-vittnesmål som nonsens tills polisen rett ut saken.
Javisst, men en svensk cat-fight i Bryssel är ju lite spännande. Kvinnor som slåss, filmar och rivs friskar väl upp lite?
Citera
2025-05-25, 10:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet inte, tanten (prof emeritus) är 79år och är expert på lokal utveckling i Trångsviken och Åre. Det får mig att tro att Epoch times har letat till de hittat en person med rätt titel och vill säga rätt saker.

Det bästa är väl att vänta på vad polisen säger. De borde få tillgång till filmerna. Talmannen tillhör samma partigrupp som KD.

Sen undrar jag vad reglerna säger om fotografering i EU och Belgien. Är byggnaden allmän? Eller råder det fotoförbud? Vilka skador har de båda kombatanterna?

Jo men hon är ju statsvetare och det hon säger om att tjänstemän inte överhuvudtaget ska involvera sig med andra partiers parlamentariker stämmer ju.
Visst man kan säga hej vid kaffemaskinen om man kommer från samma land, men börja tjafsa om politik eller ta bilder är ju inte okej.
Det gäller ju även på en vanlig arbetsplats.
Citera
2025-05-25, 10:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJones
Jag läste nånstans att V-tjejen hade filmat KD-kärringen "på avstånd" för att hon tyckte det var kul att få se en kändis. Det tror jag egentligen inte så mycket på, om jag förstått det rätt så har hon palestinsk bakgrund så det var nog mer frustration än starstruck över det hela.

https://www.etc.se/inrikes/mitt-unde...en-till-israel

"Politikerns aktieköp registrerades samma dag som Israel bröt vapenvilan."

Att de försöker göra en spinn på aktieinnehavet är ju trams och extremt långsökt. Hon har aktier i internationella företag inom vapenindustrin, varav två tyska företag har samarbeten med Israel. Israel ligger långt fram tekniskt så många har samarbeten med dem. Aktieköpen är ju en långsiktig investering som nog mer har att göra med att EU ska satsa 9000 miljarder på att rusta upp försvaret än någon daytrading för att en aktiekurs skulle stiga pga Israel bryter vapenvilan.
Citera
2025-05-25, 10:59
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ska påpekas att övrig vänster i EU-parlamentet inte heller stödjer svenska vänsterpartiets envisa försvar av tjänstemannen och Nooshis kritik mot EU-parlamentet. I slutänden handlar det om Nooshis legitimitet.

Vänsterpartiet har nu problem med att aktivisterna tagit över och de finns över allt likt vägglöss. Varje vänsterpartist får det här på sig. Detta går inte att resonera sig mot. Finns bara en utväg och det är utrensning och uteslutningar i massor.
Problemet är att Nooshi själv är en av de som borde uteslutas, nämligen Israelhatande mellanöstare som lajvar svenska.
Citera
2025-05-25, 11:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Att Vänsterpartiet försöker med att hon tog en bild på avstånd för att det var en känd person hon sett på TV är ju så förbannat löjlig. Går hon på högstadiet eller?

Hon är ju anställd tjänsteman i samma byggnad. Inte fan går man runt och tar bilder på politiker på arbetstid som tjänsteman. Tänk att samma händer på något departement i Sverige. En minister är på besök och en tjänsteman tar upp mobilen och börjar fota i en korridor. Skärp er.
Citera
2025-05-25, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du fattar noll

ATM vart först ofredad sen ANGRIPEN när Alice tog upp sin mobil för fota henne.Där kan rivsår ha kommit men eftersom hon agerar NÖDVÄRN då du får skydda dig för skydda sig själv och egendom så får V satmaran ta det.

Menar du om en våldtäkt sker så får inte offret riva ögonen ur gärningsmannen??

Så läs på lite
Barnsligt av ATM att ta upp sin mobil särskilt om det är förbjudet. Hon är nog en nippertippa som inte tål någon form av kritik. Var tvungen att åka hem för att slicka såren, ojojoj så kränkt hon var. Typexempel på kvinnligt beteende.
Citera
2025-05-25, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pieru
Barnsligt av ATM att ta upp sin mobil särskilt om det är förbjudet. Hon är nog en nippertippa som inte tål någon form av kritik. Var tvungen att åka hem för att slicka såren, ojojoj så kränkt hon var. Typexempel på kvinnligt beteende.
Nippertippa enligt SAOB:näsvis och inbilsk kvinna, näbbig och småviktig även enfaldig och grannlåtslysten. Beskrivningen är mitt i prick!
Citera
2025-05-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jo men hon är ju statsvetare och det hon säger om att tjänstemän inte överhuvudtaget ska involvera sig med andra partiers parlamentariker stämmer ju.
Visst man kan säga hej vid kaffemaskinen om man kommer från samma land, men börja tjafsa om politik eller ta bilder är ju inte okej.
Det gäller ju även på en vanlig arbetsplats.

Om man får fota parlamentarikerna så får man göra det. Och det beror på var det hände i byggnaden om det var OK eller inte.
Citera
2025-05-25, 11:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Om man får fota parlamentarikerna så får man göra det. Och det beror på var det hände i byggnaden om det var OK eller inte.

Jo men hon är ju inte där som besökare eller turist. Hon jobbar ju fan i samma byggnad. Man fotar ju inte en kollega på jobbet på avstånd i en korridor på någon abetsplats. Det finns ingen ursäkt för palestinierns beteende. Det är ju omoget trams.
Citera
2025-05-25, 11:34
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag vet inte, tanten (prof emeritus) är 79år och är expert på lokal utveckling i Trångsviken och Åre. Det får mig att tro att Epoch times har letat till de hittat en person med rätt titel och vill säga rätt saker.

Det bästa är väl att vänta på vad polisen säger. De borde få tillgång till filmerna. Talmannen tillhör samma partigrupp som KD.

Sen undrar jag vad reglerna säger om fotografering i EU och Belgien. Är byggnaden allmän? Eller råder det fotoförbud? Vilka skador har de båda kombatanterna?

Hennes specialområde är tillväxtregioner och politiskt entreprenörskap, såväl i Sverige som i Europa. Just de tyska, särskilt de östtyska, är hon kunnig inom, och då som jämförelse med de svenska och skandinaviska. Hon har skrivit flera böcker och artiklar på tyska och engelska om just Västeuropeiska välfärdtjänster. Vidare har hon intresserat sig för EU som projekt och möjlighet för politiskt entreprenörskap. Så nej, det är ingen hittepåexpert.
Citera
2025-05-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jo men hon är ju inte där som besökare eller turist. Hon jobbar ju fan i samma byggnad. Man fotar ju inte en kollega på jobbet på avstånd i en korridor på någon abetsplats. Det finns ingen ursäkt för palestinierns beteende. Det är ju omoget trams.

Det får ju utredningen besluta. Man ska inte heller riva folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in