Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Talmannen är politiker. Hon måste väga in politik i sina utalanden. Om det är nu så klart att Måwe är oskyldig och V-partisten skyldig visa då upp bevisen. De kommer troligen fram. Då det skulle se konstigt om polisen inte får dem. Då vet vi vem som är skyldig till vad.
Studien on välfärd i västtyskland och Östtyskland ger tanten expertis i detta brott? Dessutom är Epoch times kända att vara antikommunister. Hade AB eller Epoch stött sina ideologiska motståndare så hade gett dem högre värde i denna fråga.
PS Jag tror inte heller på vad V säger. Alla som brölar här är med i ett av lagen. KD eller V.
Då polisanmälan har gjorts blir det svårt att göra entydiga och definitiva uttalanden som riskerar att framstå som lögnaktiga, vilket kan riskera leda till anmälan om förtal, varvid jag därför uttalade mig om V:s uttalanden.
V vet om att de kan bli anmälda för förtal om de väljer att medvetet ljuga, därför har de bara uttalat sig på ett sätt som antyder skuld hos Alice, utan att säga det i så många ord. De låter helt enkelt folk själva dra slutsatsen av väl valda ord.
Tjänstemannen som uttalade sig om filmen kan bara göra det på ett definitivt sätt om det finns skäl för att göra så. Jag antar att denne gjorde så för att filmen talade till Alice fördel. Då polisanmälan är gjord så antar jag att polisen får tillgång till den och kan därmed addera det till utredningen. DET gör det svårare för V att uttala sig vidare i denna fråga utan att riskera framstå som idioter.
Slutligen, V har medvetet valt sina ord, vilket antyder att allt som sägs från deras sida handlar om skademinimering. Det krävs inte ett geni för att notera en taktik bakom deras hantering av det inträffade. Gissningsvis har V t.o.m. blivit tränade i detta, d.v.s mediahantering när någon av deras psykopatanhängare har gått för långt.