2025-05-25, 06:53
Medlem
V är "roliga" som försöker bortförklara V-kärringens trakasserier med att hon bara träffade en TV-kändis som hon vill ta bild på. Sedan finns det en bild på den lönnfeta tjockkärringen. Det verkar inte vara den smartaste personen de anställde till uppgiften som tjänsteman.
Citera
2025-05-25, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Varje gång någon hänvisar till expert måste man veta något om den så kallade experten. Först Epoch times är antikommunister. Det är inget fel i det. Men det får dem nog att vinkla nyheten, så det passar dem.

Jag vet fortfarande bara att det finns två polisanmälningar. Det ska finnas filmer. Polisen har inte sett filmerna. Säkerhetsavd hos EU har sett den. Problemet är att talmannen är kan vara jävig. Finns det några skador på kombattanterna? Enligt uppgift (sant?) ska det finnas rivmärken på vänsterpartisten. Finns det några skador på Måwe? Får man filma i EU-byggnaderna? Enligt AI så gäller detta:

Ja, det är tillåtet att fotografera och filma i vissa delar av Europaparlamentets lokaler, men det finns viktiga begränsningar och regler att följa: Besöksområden: Du får fotografera och filma för personligt bruk i allmänna besöksområden, såsom Parlamentarium i Bryssel. Ja, det är tillåtet att fotografera och filma i vissa delar av Europaparlamentets lokaler. Mobiltelefoner och små kameror: Besökare kan använda smartphones eller små digitalkameror utan särskilt tillstånd.

Så då uppstår frågan var filmades det? Får tjänstemän filma på andra ställen än allmänheten? Var filmandet ofredande enligt belgisk lag?
Om du lyssnar på vad V säger som parti är de genomgående utstuderat "smarta". Allt de säger om det inträffade är att de:
a) tjänstemannen har lallat in på kontoret med "skador"/rivmärken varvid de sedan vägrar uttala sig om HUR det hela har startat, därigenom låtandes alla fylla i luckorna av det inträffade själva
b) omedelbart polisanmäla Alice innan hon ens själv har hunnit göra något åt saken
c) när väl antydan om vad som har hänt börjat spridas har de ägnat sig åt att kommentera händelsen genom att påstå att tjänstemannen bara ville ta en bild på en känd TV-personlighet.

Allt detta är konsekvent med att ägna sig åt desinformation för att på så vis sprida sin "bild" av vad som inträffade utan att försöka ljuga allt för uppenbart som de kan bli motsagda av med bevis. EU-tjänstemannens utsago om att videomaterial stämmer med vad Alice har sagt kontrar de med att hänvisa till att personen har samma partibakgrund som Alice, varvid antyder att hon är jävig.
Citera
2025-05-25, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Om du lyssnar på vad V säger som parti är de genomgående utstuderat "smarta". Allt de säger om det inträffade är att de:
a) tjänstemannen har lallat in på kontoret med "skador"/rivmärken varvid de sedan vägrar uttala sig om HUR det hela har startat, därigenom låtandes alla fylla i luckorna av det inträffade själva
b) omedelbart polisanmäla Alice innan hon ens själv har hunnit göra något åt saken
c) när väl antydan om vad som har hänt börjat spridas har de ägnat sig åt att kommentera händelsen genom att påstå att tjänstemannen bara ville ta en bild på en känd TV-personlighet.

Allt detta är konsekvent med att ägna sig åt desinformation för att på så vis sprida sin "bild" av vad som inträffade utan att försöka ljuga allt för uppenbart som de kan bli motsagda av med bevis. EU-tjänstemannens utsago om att videomaterial stämmer med vad Alice har sagt kontrar de med att hänvisa till att personen har samma partibakgrund som Alice, varvid antyder att hon är jävig.

Du har sedan gammalt varit default lag Måwe då du ogillar/hatar V. Så du påstår saker om varför V handlar som de gör ger lite värde. Fram med film eller bilder. Eller neutrala vittnen, om det finns? Mycket osäkert. Då de flesta är politiker eller indirekt bundna till ett parti där.

Jag säger inget om vem som är skyldig tills: 1 Polisen gjort sitt jobb 2 Eller film/bild dyker upp.

PS Jag ogillar både Kd och V samt SD är den stora vinnaren i denna Catfight.
Citera
2025-05-25, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Intressant analys av professorn i statskunskap, Marie-Louise von Bergmann-Winberg.

Skrev ju här om dagen att Vänsterpartiet sänker sig själv om de försöker driva det här vidare.

De skulle bara ha puttat palestiniern under bussen och backat in i värmen igen. Hon skulle ju ändå sluta jobba där.

Men nej. Börja ifrågasätta parlamentets talman och anklaga ATM för misshandel. Nu kollar de andra partierna i parlamentet snett på dem. Vad släpar ni in för tjänstemän egentigen?

Citat:
Jag vet inte, tanten (prof emeritus) är 79år och är expert på lokal utveckling i Trångsviken och Åre. Det får mig att tro att Epoch times har letat till de hittat en person med rätt titel och vill säga rätt saker.

Det bästa är väl att vänta på vad polisen säger. De borde få tillgång till filmerna. Talmannen tillhör samma partigrupp som KD.

Sen undrar jag vad reglerna säger om fotografering i EU och Belgien. Är byggnaden allmän? Eller råder det fotoförbud? Vilka skador har de båda kombatanterna?

Trams, SiamGnome!

Du avfärdar EU-parlamentets talman för att hon tillhör samma partigrupp som Alice Teodorescu Måwe? Och du avfärdar Marie-Louise von Bergmann-Winberg för att hon är 79 år och har skrivit om Trångsviken och Åre? Fastän hon disputerade år 1987 med en studie kring välfärd och livsstil i Västtyskland och Östtyskland?

Du hatar uppenbarligen Alice Teodorescu Måwe så mycket att du avfärdar alla som försvarar henne som korrumperade eller senila?
Citera
2025-05-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Trams, SiamGnome!

Du avfärdar EU-parlamentets talman för att hon tillhör samma partigrupp som Alice Teodorescu Måwe? Och du avfärdar Marie-Louise von Bergmann-Winberg för att hon är 79 år och har skrivit om Trångsviken och Åre? Fastän hon disputerade år 1987 med en studie kring välfärd och livsstil i Västtyskland och Östtyskland?

Du hatar uppenbarligen Alice Teodorescu Måwe så mycket att du avfärdar alla som försvarar henne som korrumperade eller senila?

Talmannen är politiker. Hon måste väga in politik i sina utalanden. Om det är nu så klart att Måwe är oskyldig och V-partisten skyldig visa då upp bevisen. De kommer troligen fram. Då det skulle se konstigt om polisen inte får dem. Då vet vi vem som är skyldig till vad.

Studien on välfärd i västtyskland och Östtyskland ger tanten expertis i detta brott? Dessutom är Epoch times kända att vara antikommunister. Hade AB eller Epoch stött sina ideologiska motståndare så hade gett dem högre värde i denna fråga.

PS Jag tror inte heller på vad V säger. Alla som brölar här är med i ett av lagen. KD eller V.
Citera
2025-05-25, 07:40
Medlem
Citat:
Talmannen är politiker. Hon måste väga in politik i sina utalanden. Om det är nu så klart att Måwe är oskyldig och V-partisten skyldig visa då upp bevisen. De kommer troligen fram. Då det skulle se konstigt om polisen inte får dem. Då vet vi vem som är skyldig till vad.

Studien on välfärd i västtyskland och Östtyskland ger tanten expertis i detta brott? Dessutom är Epoch times kända att vara antikommunister. Hade AB eller Epoch stött sina ideologiska motståndare så hade gett dem högre värde i denna fråga.

PS Jag tror inte heller på vad V säger. Alla som brölar här är med i ett av lagen. KD eller V.
Då polisanmälan har gjorts blir det svårt att göra entydiga och definitiva uttalanden som riskerar att framstå som lögnaktiga, vilket kan riskera leda till anmälan om förtal, varvid jag därför uttalade mig om V:s uttalanden.

V vet om att de kan bli anmälda för förtal om de väljer att medvetet ljuga, därför har de bara uttalat sig på ett sätt som antyder skuld hos Alice, utan att säga det i så många ord. De låter helt enkelt folk själva dra slutsatsen av väl valda ord.

Tjänstemannen som uttalade sig om filmen kan bara göra det på ett definitivt sätt om det finns skäl för att göra så. Jag antar att denne gjorde så för att filmen talade till Alice fördel. Då polisanmälan är gjord så antar jag att polisen får tillgång till den och kan därmed addera det till utredningen. DET gör det svårare för V att uttala sig vidare i denna fråga utan att riskera framstå som idioter.

Slutligen, V har medvetet valt sina ord, vilket antyder att allt som sägs från deras sida handlar om skademinimering. Det krävs inte ett geni för att notera en taktik bakom deras hantering av det inträffade. Gissningsvis har V t.o.m. blivit tränade i detta, d.v.s mediahantering när någon av deras psykopatanhängare har gått för långt.
Citera
2025-05-25, 08:49
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Trams, SiamGnome!

Som vanligt agerar V känslomässigt istället för rationellt.
”Barnen dör i Gaza”
”Allt är Israels fel”
Skyll på Hamas som gömmer sig bakom kvinnor och barn och får dem dödade.
Skyll på Hamas som gömmer sig i tunnlar under sjukhus.
Skyll på Hamas som tar de hjälpsändningar som skickas in så att civilbefolkningen får svälta.
Skicka ut Hamas från Gaza!
Citera
2025-05-25, 09:17
Medlem
Jag läste nånstans att V-tjejen hade filmat KD-kärringen "på avstånd" för att hon tyckte det var kul att få se en kändis. Det tror jag egentligen inte så mycket på, om jag förstått det rätt så har hon palestinsk bakgrund så det var nog mer frustration än starstruck över det hela.

https://www.etc.se/inrikes/mitt-unde...en-till-israel

"Politikerns aktieköp registrerades samma dag som Israel bröt vapenvilan."
Citera
2025-05-25, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJones
Jag läste nånstans att V-tjejen hade filmat KD-kärringen "på avstånd" för att hon tyckte det var kul att få se en kändis.

Det där låter väldigt mycket som en efterhandskonstruktion, för att på något sätt förmildra hennes egna agerande. Rimligen har någon som jobbar på EU-parlamentet möjlighet att se långt fler kändisar än ATM, dessutom sådana som är långt mer kända än ATM.
Citera
2025-05-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det där låter väldigt mycket som en efterhandskonstruktion, för att på något sätt förmildra hennes egna agerande. Rimligen har någon som jobbar på EU-parlamentet möjlighet att se långt fler kändisar än ATM, dessutom sådana som är långt mer kända än ATM.
visst är det en efterhandskonstruktion och KD-kvinnans brott (klösandet) är försumbart i sammanhanget om man jämför med hennes stöd till Israels krigsmakt.
Senast redigerad av MisterJones 2025-05-25 kl. 09:56.
Citera
2025-05-25, 09:47
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanana
Förmodar att detta är V-arbetarens sida, stämmer med sambonamnet, https://hafla2025.com/
Tror inte att hon alltid äter barn då hon inte vill ha några närvarande på den speciella dagen...

Tigga pengar gör hon alltså, kommunisten. Och inshallah på slutet. Undrar hur man gör när man haflar?
Citera
2025-05-25, 10:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Fajten mellan Alice Teodorescu Måwe och Yusra Imsheiel i Bryssel har vissa likheter med fajten mellan Joakim Lamotte och Kristian Lundberg i Göteborg. Jag gissar att det rättsliga utfallet i båda dessa fäktningar blir liknande, typ "brott kan inte styrkas" eller bara "avskrivs".

Ja, självklart. Varför skulle polisen utreda något en incident där två kvinnor stått och dragit i en mobiltelefon?

Det är därför det är så sjukt att Nooshi låtsas som att inget sant förrän det konstaterats i en polisutredning. Jag tror ju knappast att Nooshi hörde till de som avfärdade MeToo-vittnesmål som nonsens tills polisen rett ut saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in