• 1
  • 2
2025-05-21, 15:40
Medlem
https://www.friatider.se/man-ska-dom...-psykiskt-vald

De menar att även psykiska kränkningar ska kunna vara straffbara när de är upprepade och allvarliga nog att ”typiskt sett syftar till att allvarligt skada den utsattas självkänsla”.

Vad är det här för extrem woke politik? De stod inte att högern skulle vara värre än vänstern?

Vi har också könsbyteslagen, absolut inte något en konservativ höger väljare prioriterar?

Vilka är det som ligger bakom alla dessa feminist lagar? Det är ju en regim vi lever under? Inte nog med detta så har de inkräktat på individers frihet i syfte att bekämpa gängkriminalitet med massor av auktoritäre inslag, bland annat Anonyma vittnen.

Vi får alltså inte kränka någon nu? Precis som Hets mot folkgrupp innebär att riktad kritik som är ”elak” och kränkande gör intrång på yttrandefriheten - de viktigaste principen av allt.

Precis som samtyckeskagen (som snart rivs upp under utredning) ska vi ta hänsyn till människors känslor och upplevelse snarare än intention?

Kvinnor som slår män faller in under paraply beteckningen mäns våld mot kvinnor. Så även när en kvinna slår en man förs det in i statistiken som att en man slagit en kvinna.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...nnor_h9111047/

Det finns inga riktiga högerkonservativa normala partier i Sverige? Vi håller på och falla?
Citera
2025-05-21, 15:40
Moderator
Meijis avatar
En särskild straffbestämmelse för psykiskt våld (utkast till lagrådsremiss)

https://www.regeringen.se/rattsliga-...psykiskt-vald/

/Moderator
Citera
2025-05-21, 15:45
Okej men vad sjutton är då kvinnlig otrohet mot män enligt regeringen och Strömmar?
Allt för att kapitalet och pengar ensamt som enda faktor ska kunna styra. Med pengar ska man få lov att misshandla och missbruka makt. Det ligger i näringslivet och den lilla rika elitens intresse till nackdel för vanligt folk som inte kan styra kvinnor med pengar. Skäms era äckel!
Citera
2025-05-21, 15:57
Medlem
Varje gång Strömmer öppnar munnen utsätts jag för psykiskt våld pga hans illa genomtänkta "gestapolagar". Hur mycket skadestånd kan jag kräva för detta?
Citera
2025-05-21, 16:04
Medlem
FitGirlies avatar
Herregud vilket trams. Varför framställs vi kvinnor som så jävla veka jämt.
Citera
2025-05-21, 16:11
Medlem
Det känns väl lite som att det man vill.komma åt borde täckas in av trakasserier redan tänker jag spontant. Men är inte just insatt.
Citera
2025-05-21, 16:56
Medlem
TheGretaResets avatar
Det vi ser är hur kvinnor alierar sig med feminina män som strömmer och åkesson. *Och dessa är för dumma för att förstå att de bara utnyttjas.

Jag skrev i den andra tråden att jag känner till två par där kvinnan ständigt hotar med skilsmässa för att få igenom sin vilja. I det ena fallet handlar det om 40 år och det andra 25 år. Borde inte sådan psykisk terror leda till 4-års fängelse Åkesson? (din åsna).
Citera
2025-05-21, 17:09
Medlem
VetusSpirituss avatar
Jag har känt mig kränkt ett flertal gånger av myndighetspersoner och inte fan fanns det något att göra åt det.
Alla dessa sjuka lagar som införts i Sverige dem senaste åren kränker den enskilda individen på många sätt men det väljer man att skita i.
Vem fan spelar Sverige teater inför?
Citera
2025-05-21, 17:18
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Män styr världen. Kvinnor styr män. "Framtidsforskare: Om 30 år tar kvinnorna makten över världen."
Sverige ligger i framkant... Manliga politiker och sådana som tex justitieminister, justitieråd mfl borde i ett fungerande land kastreras under tjänstgöring eller så länge mandatperioderna pågår, och det borde införas lag som förbjuder män att tänka med sina k*kar.
När man jobbar som politiker så ska man under den tiden vara kastrerad annars har man inte i riksdagen att göra.
Citera
2025-05-21, 17:19
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterZ
Män styr världen. Kvinnor styr män. "Framtidsforskare: Om 30 år tar kvinnorna makten över världen." Sverige ligger i framkant... Manliga politiker och sådana som tex justitieminister, justitieråd mfl borde kastreras under tjänstgöring i mandatperioden, och det borde införas lag som förbjuder män att tänka med sina k*kar.

När man jobbar som politiker så ska man under den tiden vara kastrerad annars har man inte i riksdagen att göra.
Min erfarenhet säger att kvinnliga och manliga politikers är exakt lika dumma i huvudet.
Citera
2025-05-21, 17:24
Medlem
Problemet är ju att de a) utgår ifrån att det är män som står för det psykiska våldet och att det är b) kvinnor som drabbas. Jag trodde att män använde fysiskt våld i större utsträckning medan det var kvinnor som vanligare använde sig av psykologiskt våld.

Vidare blir det ju definitionsmässigt väldigt svårt att bevisa dylikt. Personen måste ju spela in och videofilma in absurdum över längre tid för att bevisa en systematik och sedan så blir det ju en tolkningsfråga där de måste bevisa att det är för den drabbade ett psykologiskt våld.

Det här lär dränera utredningskapaciteten och risken är väl att polisen blir överbelamrad med utredningsfall.
Senast redigerad av Abetterworld 2025-05-21 kl. 17:33.
Citera
2025-05-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Jag har känt mig kränkt ett flertal gånger av myndighetspersoner och inte fan fanns det något att göra åt det.
Alla dessa sjuka lagar som införts i Sverige dem senaste åren kränker den enskilda individen på många sätt men det väljer man att skita i.
Vilka sjuka lagar tänker du på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här