• 3
  • 4
2025-05-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag tycker det känns bäst att kunna ringa kundservice och få prata med support-personal. Ofta när man gör det så propsas man om deras "tjänster på nätet"... Kanske inte så hemskt men hade jag föredragit att använda deras tjänster på nätet, hade jag inte ringt deras kundtjänst...

Sen också irriterande att när man har nummer 22 i kön eller något och tror något händer, och så är det bara ett sånt där meddelande...

Men en del företag har sen länge inte kundtjänst man kan ringa alls. Då är det ibland chatt som gäller, men man kan också mejla. Detta funkar helt klart olika bra, men jag har ibland känslan av att ett samtal skulle kunnat ha mer effektt än e-mail. Sen svarar vissa mycket eller hyfsat snabbt, och andra inte...

Jag tycker företag borde kunna förstå att kundtjänst är deras ansikte utåt, och att ha en väl fungerande sådan spelar stor roll för hur kunder uppfattar företaget. Att inte alls kunna nå ett företag eller att det är svårt när det gäller något viktigt, kan vara mycket frustrerande...

Det är ju inte bara hur man kan nå företag som är viktigt, men att de kan lösa problem och att man når personal som har den befogenheten.

Så vad tycker ni? Har företags kundservice i en del fall blivit sämre jämfört med hur det var förr?

Jag tror det har med samhällsutvecklingen som helhet att göra.

Förr kunde du gå in på en bank och få hjälp att betala dina räkningar, växla pengar, få lite råd om investeringar. Därefter gick du in på posten och fick hjälp att slå in ett paket, köpte med dig lite kuvär och frimärken samtidigt som du hämtade ut din försenade julklapp som moster Agda skickat. Klockan tre hade du blivit kallad av din läkare till undersökning, en äldre herre som vårdat din far och hade hört att även din farfar haft högt blodtryck så han tyckte du skulle komma in för att se att dina värden fortfarande ser ok ut.

Idag öppnar du bankid och betalar alla räkningar själv efter att du fyllt i 13 blanketter om varifrån pengarna kommit trots att du haft lön från samma företag i 20 år. Växla pengar får du göra i en skum gränd för bankerna tycker det är jobbigt och kostar pengar att hantera kontanter. De råd du får är att investera dina slantar i bankens egna fond som gått minus de senaste 10 åren samtidigt som de tar ut dubbelt så hög avgift som andra fonder. Därefter får du åka till grannstaden för att hämta ut ett paket eftersom det kommit fel, därefter får du åka till pressbyrån för att köpa kuvär och hitta en bokhandel för att köpa frimärke. Stressad som en iller kör du i ilfart till vårdcentralen eftersom du efter 2 veckor äntligen lyckats nå dem på deras telefontid mellan 10:00 och 10:03 på torsdagar efter att ha spenderat åtskilliga timmar i deras telefonkö. Väl där möts du av en ung läkare som hälsar på dig på något språk du inte känner igen.. Efter ett tag lyckas ni genomföra ett samtal på knackig engelska och google translate. Du berättar att du vill kolla blodtrycket och att du fått ett utslag på halsen. NEJ!!! man får inte söka för 2 olika saker samtidigt.. du får välja en och sedan boka en ny tid. Ok du väljer utslaget eftersom det kliar. Läkaren stoppar upp ett finger i röven på dig och förkunnar att du förmodligen har sträckt ljumsken men att det är ingen fara för han skriver ut penecillin.. Du försöker protestera men nästa patient är redan på väg in...

Samma har det blivit med företagen.. Effektiviseringar och monopol/kartell liknande strukturer...
Folk har vants att bli behandlade som skräp och de protesterar inte så varför lägga massa pengar på kundtjänst.. Förresten har alla 20 konkurrerande bolag köpts upp och har slagits ihop till ett stort så kunderna har ändå ingen annanstans att gå..

Förr tog man gruppfoton, idag tar alla selfies....
Citera
Igår, 01:49
Medlem
Svar ja!!!
Det har blivit sämre pga alla icke kunniga unga generation Z som egentligen bara vill bli tiktok stjärnor.
Alla födda 00 och framåt som curlas med en jävla dryg attityd speciellt tjejer har jag märkt
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in