Citat:
Ursprungligen postat av
KnugenSkuk1
Jag, arg? Nej, jag är glad. Nå, varför är inte Stig, Ulla, eller för all del Karin och Anette med på listan?
Dessutom lär Polen vara ett av två länder i topp på vilka länders medborgare som invandrat till Sverige i stor skala. Jävla rasist, du tror visst hela världen är muslimer, bortser helt från katoliker.
Tack för att du bekräftar exakt det jag skrev: du kan inte bemöta poängen, så du flyr till absurda jämförelser för att låtsas att det inte finns ett mönster. Och det genomskinliga försöket att låtsas vara "glad" gör inte att dina krumbukter blir mindre patetiska.
Låt oss ta din fråga om Stig, Ulla och Anette:
– Det är ingen som krävt att varje enskilt namn ska vara med.
– Poängen är att kampanjen säger sig bygga på "namn från Skatteverket och SCB" men ändå saknas de allra vanligaste nyföddanamnen som Mohammed, Ali, Ahmed, Fatima.
– Samtidigt finns namn som knappt ges längre, men som är kulturellt bekväma för 50-plussare.
För att göra det ännu tydligare för dig: Om du har 176 platser och ska spegla dagens Sverige – då är det inte bara absurt utan lögnaktigt att utelämna namn som är i topp år efter år. Det är inte ett slumpmässigt glapp det är en medveten filtrering. Och det är där problemet ligger.
Du vägrar erkänna det, inte för att du har ett motargument, utan för att du inte står ut med att det Sverige du låtsas representera faktiskt förändrats. Du blundar för verkligheten och försöker distrahera med hypotetiska namn som saknar relevans i debatten.
Det är som att någon påpekar att brandkåren ignorerade en eldsvåda och du svarar: "Men varför hjälpte de inte till med lövkrattningen hos tant Elsa då?"
Du har inget att komma med. Du har aldrig haft det. Allt du har är svammel, nervösa undanflykter och en desperat önskan om att verkligheten ska dansa efter dina nostalgiska hallucinationer.
Fakta raderar dina krumbukter och ju mer du försöker vända bort blicken, desto hårdare smäller sanningen dig i ansiktet.