2025-07-19, 14:28
Medlem
1. Blattar betalar inte och köper saker, de antingen stjäl eller tigger från soss. Därför blir det meningslöst för Coca-Cola att lägga in namn som inte betalar.

2. Det andra problemet är att om du börjar sätta blattenamn, bilder och regnbågsflaggor att det blir ett no-no för vissa konsumenter varvid Coca-Cola förlorar sin marknad.

3. När Coca-Cola lanserades i MENA, så uppstod med tiden talesättet
"“Pepsi is for Arabs”
“Coke is for Jews”

Denna "uppdelning" fanns i något årtionde tills de båda försökte sälja i respektive område. Skälet var väl att Coca Cola av någon anledning associerades mer med väst, d.v.s. USA medan Pepsi blev "alternativet" varvid de försökte fokusera på arabmarknaden.
Citera
2025-07-20, 22:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Grundproblemet är hela tramset med att sätta namn på burkarna överhuvudtaget. Det är bara PR trick för att sälja mer. Det borde vara lag på att det inte får stå något annat namn än Coca Cola på Coca Cola burkarna.
Citera
2025-07-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Grundproblemet är hela tramset med att sätta namn på burkarna överhuvudtaget. Det är bara PR trick för att sälja mer. Det borde vara lag på att det inte får stå något annat namn än Coca Cola på Coca Cola burkarna.
Hehe ännu en lag? Tillverkarna skriver väl vad fasiken dom vill på sina produkter. Jag gissar att dom har utgått från namnsdagsnamn i almanackan, eller åtminstone tagit inspiration därifrån.
Citera
2025-07-21, 00:07
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Hehe ännu en lag? Tillverkarna skriver väl vad fasiken dom vill på sina produkter. Jag gissar att dom har utgått från namnsdagsnamn i almanackan, eller åtminstone tagit inspiration därifrån.

Nej det borde inte behövas en lag för det, men jag står fast vid att de borde skriva Coca Cola på sina burkar och inget annat.

Men gratis reklam och bra reklam så de kommer att fortsätta.
Citera
2025-07-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej det borde inte behövas en lag för det, men jag står fast vid att de borde skriva Coca Cola på sina burkar och inget annat.

Men gratis reklam och bra reklam så de kommer att fortsätta.
Coca Cola har alltid varit framgångsrika med sina reklamer. 12 sidor bara här säger ju allt... Värre var det för Bud Light som gick woke och fick betala dyrt för det.
Citera
2025-07-21, 21:33
Medlem
Såg Ahmed idag vadå inga?
Citera
2025-08-09, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oleanderr
Såg Ahmed idag vadå inga?
Ja det är visst utländska namn på de där.
Citera
2025-08-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabubuDoll
Ja det är visst utländska namn på de där.

Ja dom finns
Citera
2025-08-10, 09:53
Medlem
systems avatar
Efter Coca Colas rasistiska interna PowerPoint så bojkottar jag dem konsekvent. Oavsett vilka namn de har på sina flaskor.

https://nypost.com/wp-content/upload...0015067076.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in