• 1
  • 2
2025-05-20, 23:03
Medlem
litenbokstavs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1380811

nån som vet i vilket wallabror område detta hände? kan det röra sig om biskop? står hisingen, hittade ingen tråd
Citera
2025-05-20, 23:07
Medlem
Selma Lagerlöfs torg, Backa.
Citera
2025-05-21, 00:28
Medlem
kalkryggars avatar
Var det inte i det området som den där så kallade raparen blev skjuten för något år sen?

Hisings Backa. En jävla massa människor som blivit mörade i det området senaste 20 åren.
Citera
2025-05-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Var det inte i det området som den där så kallade raparen blev skjuten för något år sen?

Hisings Backa. En jävla massa människor som blivit mörade i det området senaste 20 åren.
Jo, det var precis där; det parkeringsgaraget där han blev skjuten var innanför avspärrningarna idag.

Jag vet inte vilket hus det var som porten sprängdes på ikväll, men i ett av de husen som ligger innanför avspärrningarna vill jag mena att det under det senaste året varit en incident. Kommer inte ihåg om det var en skjutning eller att man hittat något farligt föremål. Men har ett minne av att det då kom fram att den sannolika måltavlan var gängkriminell. Kanske samma mål den här gången?
Citera
2025-05-21, 02:13
Medlem
Citat:
Räddningstjänsten larmades vid 22.11 på tisdagskvällen till Selma Lagerlöfs torg efter att de fått samtal om en hög smäll.

– Man har nog slängt in någonting där i en trappuppgång, det är som någon slags dimma där inne, säger Betina Svensson, larm- och ledningsoperatör på räddningstjänsten.

– Porten är inte demolerad med det är rök, krutdoft och glaset är spräckt.

– Det är något som har exploderat antingen innanför eller utanför entrén. Så vitt jag vet ska det vara skador på entrédörren, säger Johan Ljung, vakthavande befäl vid polisen i region Väst.

Det är i nuläget oklart vad för typ av föremål det är som har exploderat. Det finns inga uppgifter om några personskador.
- GP.

finns fem bilder att beskåda i artikeln.
Citera
2025-05-21, 02:58
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:

Kanske borde druckit samarin då.

Vilka är ”en jävla massa människor som blivit mördade” i Hisings Backa? Hur många talar vi om? Är det området i Göteborgs kommun med flesta mördade?
Citera
2025-05-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biman055
Selma Lagerlöfs torg, Backa.
Backadalen 11, Hisings Backa är adressen där det small. Någon kändis där?
Citera
2025-05-21, 08:33
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kanske borde druckit samarin då.

Vilka är ”en jävla massa människor som blivit mördade” i Hisings Backa? Hur många talar vi om? Är det området i Göteborgs kommun med flesta mördade?
Framför allt var det ju ett krig för 20-15 år sedan mellan backa och tynnered/biskop. Jag minns inte alla turer eller om det har dött flest där. BAcka var dock ständigt på tapeten då.
Citera
2025-05-21, 09:59
Medlem
Bor vid Sägengatan 36. Trodde det small precis utanför. Det bevisar bara hur avtrubbad man har blivit för efter bara 5 min gick jag och la mig igen😅
Citera
2025-05-21, 12:45
Medlem
sonicguides avatar
Citat:

Inte så jättemånga mord där men sett till hur många som bor där , möjligtvis.
Backa har blivit väldigt förtätat de senaste 15 åren med höga hus som säkert inte är billiga att bo i.

Jag får känslan av att det är många "springpojkar" som håller till här. Alla som sett avsnittet från polisen där de jagar två personer som kör omkring på en motorcykel som de lämnar för att fly har förmodligen fått lite av en inblick i hur det ser ut i Backa.
Varför heter det Hisings Backa?
Jo , därför att det andra Backa ligger mellan Kållered(IKEA) och Åbro(Astra-Zeneca) i Mölndal.
Citera
2025-05-21, 13:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Inte så jättemånga mord där men sett till hur många som bor där , möjligtvis.
Backa har blivit väldigt förtätat de senaste 15 åren med höga hus som säkert inte är billiga att bo i.

Jag får känslan av att det är många "springpojkar" som håller till här. Alla som sett avsnittet från polisen där de jagar två personer som kör omkring på en motorcykel som de lämnar för att fly har förmodligen fått lite av en inblick i hur det ser ut i Backa.
Varför heter det Hisings Backa?
Jo , därför att det andra Backa ligger mellan Kållered(IKEA) och Åbro(Astra-Zeneca) i Mölndal.

Vi ser det nog väldigt olika då tror jag. I min värld så är det extremt många mord i förhållande till vad det borde vara.

Vad Kållered och Åbro har med detta att göra begriper jag inte dock.
Citera
2025-05-21, 13:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Vi ser det nog väldigt olika då tror jag. I min värld så är det extremt många mord i förhållande till vad det borde vara.

Vad Kållered och Åbro har med detta att göra begriper jag inte dock.
Ingen kan väl påstå att det varit många mord i Backa precis.
Vad borde det vara och hur räknar du ut det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in