2025-06-08, 23:24
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Slutade vara skatteslav juni 2020 (40+ ålder), så blir 5årsjubileum snart i relativ frihet. Från att gå från högavlönad slav, som ägnade 60% av min arbetstid åt att finansiera den svenskhatande staten, till att nära på nolltaxera.
Grattis! Det är manlig alfa-energi. Riktigt inspirerande att höra!

Jobbar du svart i sådana fall eller har bolaget registrerat utomlands? Eller hur kommer du undan skatt?
Citera
2025-06-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Som sagt, du kommer aldrig förstå. Du är för hjärntvättad in i Svensson-normen. Du lever för bekvämlighet och fritid. På din dödsbädd så kommer du tänka tillbaka och vara stolt över ledigheten du haft, medan dina vänner kommer tänka tillbaka och vara stolta över deras principer, slit och vad de kämpat för.
Så man ska vara stolt över att jobbat ihjäl sej??? oK...
Citera
2025-06-08, 23:34
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Grattis! Det är manlig alfa-energi. Riktigt inspirerande att höra!

Jobbar du svart i sådana fall eller har bolaget registrerat utomlands? Eller hur kommer du undan skatt?

Tack, jag gick åt andra hållet, dvs ej jobba hårt som egen företagare, vilket du väl sätter främst. För mig var det viktigaste att be staten dra åt helvete med sin parasitism, så jag har enbart kört trading och investerat i utdelningsaktier, samt bygger vidare på portföljen. Så det är väl FIRE fast även som aktiv daytrader.
Citera
2025-06-08, 23:47
Medlem
zurfarns avatar
Egen företagare. Liten. De sista årens utdelningar enlig 3:12 snittar väl 4 mille. Plus lite till av arv.

Vafan gnäller ni om? Jobba skjortan av dig, hitta din nisch. Kör den stenhårt.
Citera
2025-06-09, 01:39
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Hur i helvete kan någon som sliter som ett djur för en chef, 40+ timmar i veckan, kalla sig själv för en man? Ni löneslavar som springer i ekorrhjulet, bugar för chefen och slickar arslet på systemet, vad är det för maskulint i det? Ni är ju bara kuggar i maskineriet, som byts ut när ni går sönder. Ingen respekt, ingen frihet

Manosfären snackar om att ta kontroll, vara alfa, bygga sitt eget imperium. Men hur fan kan man göra det när man är fastkedjad under en chef måndag till fredag kl. 8 till 17? En riktig man är väl någon som styr sitt eget öde. Inte någon. som ber om lov för att ta en piss-paus eller semester?

Kolla på historien. Krigare, erövrare, forskare, hantverkare, jord- och skogsbrukare, etc. Inte fan satt de i ett kontorslandskap och fyllde i Excel-ark för att "säkra pensionen".

Ni som löneslavar där ute: hur rättfärdigar ni det? Wagecucks. Patetiskt. Äckligt. Hur kan ni se er själva i spegeln och tänka "jag är en man" när ni låter nåon annan äga er tid? Är ni rädda för att klippa navelsträngen och bli fria på riktigt? Eller är ni okej med att vara systemets bitch?

Du har rätt!

Vilket är bästa alternativet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in